۸۸۶۹۱۸
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

قیمت طلا دوباره افزایش یافت

قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی، تحت تاثیر اظهارات یک مقام ارشد بانک مرکزی آمریکا درباره کاهش نرخ‌های بهره و تنش‌ها در خاورمیانه، افزایش یافت و برای نخستین بار از ماه مه سال ۲۰۱۳ از مرز ۱۴۵۰ دلار عبور کرد.

ایسنا نوشت: قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی، تحت تاثیر اظهارات یک مقام ارشد بانک مرکزی آمریکا درباره کاهش نرخ‌های بهره و تنش‌ها در خاورمیانه، افزایش یافت و برای نخستین بار از ماه مه سال ۲۰۱۳ از مرز ۱۴۵۰ دلار عبور کرد.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور به ۱۴۵۲ دلار و ۶۰ سنت صعود کرد که بالاترین قیمت از دوم مه سال ۲۰۱۳ بود و اندکی بعد، ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۴۴۲ دلار و ۵۶ سنت رسید. بهای معاملات این بازار از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود دو درصد رشد کرده که دومین رشد هفتگی متوالی خواهد بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۱.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۴۴۴ دلار و ۱۰ سنت رسید.

بر اساس گزارش رویترز، جان ویلیامز، رئیس بانک فدرال نیویورک روز گذشته اظهار کرد سیاست‌گذاران باید به تدابیر محرک مالی بیافزایند و نمی‌توان صبر کرد تا فاجعه اقتصادی کاملاً عیان شود. اظهارات وی انتظارات برای کاهش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا را تقویت کرد.

این اظهارات باعث شد شاخص دلار آمریکا به پایین‌ترین حد در دو هفته گذشته سقوط کند و طلا برای خریداران غیرآمریکایی ارزان‌تر شود.

موجودی طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز پنج شنبه ۱.۴۲ درصد رشد کرد و به ۸۱۴.۶۲ تن رسید.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری اکنون که از مقاومت در سطح ۱۴۳۹ دلار عبور کرده ممکن است تا مرز ۱۴۶۱ دلار پیشروی کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، ۱۶ دلار و ۴۲ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۸۵۳ دلار و ۷۰ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۵۲۴ دلار و ۳۰ سنت رسید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      كاش رسانه مثل قديم نبود
      آخه به ما چه ربط داره
      چرا به هر بهانه مي خواين همه چيز رو گرون كنيد؟!

    • بدون نام

      طلا بازیه برا ی یک عده نون داره بازی با طلا بازی با دلار وبازیهای دیگر کی باشه که بازی تموم بشه وجاش در همه چیز را ثبات بگیره

    • بدون نام

      قیمت طلا باید به زمان احمدی نژاد نزدیک شه ...........شتر در خواب بیند پنبه دانه .....‌.‌‌‌‌‌‌..............

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج