جاباما
۸۸۷۰۸۲
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

پادشاه عربستان، سفر تفریحی خود را لغو کرد

روزنامه القدس العربی روز جمعه نوشت: سلمان بن عبد العزیز پادشاه عربستان به دنبال انتقادات شدید بین المللی در پی قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار سعودی، ترجیح داده امسال تعطیلات تابستانی را به جای سواحل فرانسه و مغرب، در داخل کشور خود سپری کند.

ایرنا: روزنامه القدس العربی روز جمعه نوشت: سلمان بن عبد العزیز پادشاه عربستان به دنبال انتقادات شدید بین المللی در پی قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار سعودی، ترجیح داده امسال تعطیلات تابستانی را به جای سواحل فرانسه و مغرب، در داخل کشور خود سپری کند.

روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی چاپ لندن افزود: پادشاه عربستان تصمیم گرفته است امسال تعطیلات خود را در شهر در حال احداث «نیوم» در شمال غرب این کشور و سواحل دریای سرخ، سپری کند.

پادشاه عربستان، سفر تفریحی خود را لغو کرد

معمولاً ملک سلمان تعطیلات طولانی خود را در سواحل فرانسه و مغرب می گذراند، اما وی ترجیح داده که به دنبال شدت یافتن انتقادات از ریاض و واکنش های تند از آن به دنبال قتل خاشقچی در سال گذشته، تعطیلات را در کشور خود سپری کند.

جمال خاشقچی روزنامه نگار عربستانی و نویسنده روزنامه واشنگتن پست، شهریورماه سال گذشته پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول به طرز فجیعی کشته شد. ریاض در پی این رخداد، با فشارهای شدید منطقه ای و بین المللی روبه رو شده است.

شاه عربستان سال گذشته نیز تعطیلات طولانی مدت و پرهزینه تابستانی خود را در شهر نیوم سپری کرد.

این در حالی است که شاه سعودی در سال ۲۰۱۵ تعطیلات تابستانی خود را در جنوب فرانسه سپری کرد و قرار بود سه هفته آنجا اقامت داشته باشد، اما به دنبال هفته ها اعتراض ساکنان محله نزدیک کاخ سلمان به بسته شدن یک ساحل عمومی، وی ناچار به ترک فرانسه و سفر به طنجه در مغرب شد. رسانه‌ها در ماه اوت ۲۰۱۷( مهرداد / ‏شهریور‬ ۱۳۹۶) نیز اعلام کردند که تعطیلات تابستانی ملک سلمان در شهر طنجه مغرب بیش از یکصد میلیون دلار هزینه داشته به طوری که روزنامه ها به آن با عنوان «گران ترین تعطیلات» اشاره کردند. بنابر این گزارش، این مبلغ هزینه شده معادل ۱.۵ درصد درآمد سالانه کشور مغرب از صنعت گردشگری است.

پیش تر کاربران فضای مجازی در عربستان با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم این کشور، بارها به هزینه های چند صد میلیون دلاری خاندان سلطنتی برای گذراندن تعطیلات در مناطق خوش آب و هوای جهان اعتراض کرده بودند.

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سال ۹۶ در راستای برنامه های اقتصادی جاه طلبانه خود اعلام کرده بود که قصد دارد یک ابرشهر ۵۰۰ میلیارد دلاری با نام نئوم در همسایگی اردن و مصر، بسازد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مهرداد 96 !!!

    • بدون نام

      سلام این چ ربطی ب قتل خاشقچی ...ولیعهد چندین سفر ومشارکت درگروه کشورهای صنعتی داشت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج