۸۸۷۱۷۹
۲۰ نظر
۵۰۰۷
۲۰ نظر
۵۰۰۷
پ

چرا آخر هفته‌ها جاده چالوس قرق می‌شود؟

چندی است در تعطیلات آخر هفته جاده چالوس برای تردد راحت‌تر به صورت یک‌طرفه قرق می‌شود! قرق‌شدن جاده بیشتر برای راحتی رفت و آمد کسانی است که می‌خواهند تعطیلات آخر هفته را در سواحل شمالی کشور سپری کنند. این اقدام در حالی است که هیچ برنامه‌ای برای اوقات فراغت و نشاط اجتماعی اقشار ضعیف و متوسط جامعه وجود ندارد.

روزنامه جوان نوشت: چندی است در تعطیلات آخر هفته جاده چالوس برای تردد راحت‌تر به صورت یک‌طرفه قرق می‌شود! قرق‌شدن جاده بیشتر برای راحتی رفت و آمد کسانی است که می‌خواهند تعطیلات آخر هفته را در سواحل شمالی کشور سپری کنند. این اقدام در حالی است که هیچ برنامه‌ای برای اوقات فراغت و نشاط اجتماعی اقشار ضعیف و متوسط جامعه وجود ندارد.

یک طرفه شدن جاده‌های پرتردد استان‌های شمالی در ایام خاص و وقتی چند روز تعطیلی پشت‌سر هم اتفاق می‌افتد و روزهایی که شاید بسیاری از افراد از طبقات اجتماعی مختلف بار سفر می‌بندند و به سواحل آبی دریای خزر سر می‌زنند.

اینجاست که این یک‌طرفه شدن جاده برای سهولت تردد تا حد زیادی توجیه منطقی دارد و جمعیت زیادی از استان‌های مختلف کشور را شامل می‌شود، اما چندی است که به مناسبت تعطیلات عادی آخر هفته هم جاده چالوس و هم جاده هراز یک طرفه می‌شود!

بدیهی است یک طرفه‌شدن این جاده وقتی به صورت فرآیندی مستمر به صورت هفتگی بخواهد اتفاق بیفتد، چالش‌های متعددی را در زندگی ساکنان بومی مناطق شمالی ایجاد می‌کند؛ با این برنامه‌ریزی عجیب و یک طرفه‌کردن جاده به نفع پولدارهای تهران که دلشان می‌خواهد آخر هفته‌شان را در ویلاهایشان در استان‌های شمالی کشور بگذرانند، مردم بومی منطقه ناگزیرند برنامه‌های زندگی خود را بر مبنای برنامه‌های تفریحی طبقات مرفه پایتخت‌نشین تنظیم کنند و حتی رفت و آمدهایشان را به منطقه زندگی خودشان بر مبنای رفت و آمدهای مسافرانی که حالا به‌واسطه ثروتشان صاحب خانه شده‌اند، برنامه‌ریزی کنند!

به این ترتیب از بعدازظهر پنج‌شنبه جاده‌های منتهی به استان‌های شمالی کشور از تهران به شمال و در روز جمعه از ساعت ۱۸ به سمت تهران یک‌طرفه می‌شود و این بدین معناست که اگر مردم بومی منطقه در این روزها بخواهند در مسیر معکوس مسافران حرکت کنند و مریض بدحالشان را به بیمارستان برسانند، ناگزیر هستند کارشان را به تعویق بیندازند و منتظر تصمیم تازه پلیس راه باشند!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نوری ریکا

      حمله داعش به شمال ایران

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا چرت و پرت میگی مردم مرفه نشین پایتخت از همه اقشار جامعه آخر هفته های پیش به سوی شمال هستن فقط پولدارا نیستن

      • بدون نام

        طبیعت که رفت قومیت هم داره میره.چیزی که الان شماله شمالی که ما می شناسیم نیست.شمال یه مشت غربتیه

    • بدون نام

      معنی نداره جاده رو یکطرفه کنن، من خودم اصالتا تهرانیم و ساکن کرج هم هستم شمال هم ویلا دارم اما وقتی میرم که مرخصی بگیرم و با ارامش تو خلوتی برم.اما مخالف یکطرفه شدن جاده هستم. مردم ساکن جاده و شمالیها چه گناهی کردن که باید اسیر بشن، تصور کنین مریضی دارن یا کار واجبی دارن چیکار باید بکنن

    • بدون نام

      معنی نداره جاده رو یکطرفه کنن، من خودم اصالتا تهرانیم و ساکن کرج هم هستم شمال هم ویلا دارم اما وقتی میرم که مرخصی بگیرم و با ارامش تو خلوتی برم.اما مخالف یکطرفه شدن جاده هستم. مردم ساکن جاده و شمالیها چه گناهی کردن که باید اسیر بشن، تصور کنین مریضی دارن یا کار واجبی دارن چیکار باید بکنن

    • بدون نام

      پایتخت نشین چیه، یه عده مردم بیکار هستن که یه ۵ شنبه میخوان برن و جمعه برگردن که نه خرجشون زیاد بشه نه بخوان مرخصی بگیرن

    • بدون نام

      ملت دانا== کشور آباد

    • بدون نام

      فقط میگید چرااا !!!خوب اگه مردم نرند شمال که خیلی از درامد ساکنان اونجا از بین میره به این توجه نمیکنیدد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینم توجه مسخره پولدارهای تهرانه. آخه شما میای تو ویلات می‌رقصی چه درآمدی برای ما می‌تونه داشته باشه؟ فوقش دو تا نون سنگک می‌خری و عوضش کلی آشغال اضافه میکنیم به منطقه

    • بدون نام

      وقتی زمین هاشونه رو فروختن باید فکر این موقع رو هم می کردن.
      طرف اونجا ویلا داره می خواد بره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        میخواد بره، بره. چرا جاده رو برای بقیه میبندن؟

    • بدون نام

      آن زمانی که داشتیم پولهای زمین مان را میشماردیم و لذت میبردیم باید به فکر این روزها هم میبودیم.تازه تا ده سال دیگر فرهنگ و غیرتمند هم پر!!!!خودم کردم که لعنت بر خودم باد!!!!!!!شمالی های عزیز خواهشا زمینهایمان را نفروشیم حتی بالاترین قیمت که روزی فرزندانمان و نوه های عزیزمان در حسرت یک جنگل و یا یک باغ باشند.آینده فرزندان و نوه هایمان را نفروشیم!

    • بدون نام

      یعنی واقعا شمال بیمارستان نداره!!!!!!!!!

    • ناشناس

      خود مردمان استانهای شمالی آدم نیستند و آرامش نمیخوان؟ با ورود این مسافران بوضوح انواع مزاحمتها مشهود است.از قبیل گرانی بیشتر اجناس تو شمال و انواع آلودگیهای زیست محیطی و نیز حاصل از اگزوز ماشینها وترافیک و شلوغی که جای خود دارد. دولت با بی برنامگی واسه تعطیلات مردم و درنتیجه سیل هجوم مسافران به شمال خواهیم دید که در آینده نه چندان دور مردم بجان هم خواهند افتاد و تقابل و جبهه گیری خاصی در استانهای شمالی علیه غیر بومیها و مسافرا براه می افتد.

    • بدون نام

      مردم شمال از خجالتشون درمیان عوضش

    • یک ایرانی

      خیرات میکنن تو شمال .

    • بدون نام

      شده مسخره بازی دیگه
      همه چیزو از شورش دراوردند
      تا چند سال دیگه شمال کشور رو به گند میکشند و منظرهای طبیعی شمال همش خاطره میشه
      هیچ مدیریتی هم نیست وگرنه اینطور نمیشد
      وزارت راه باید چاره ای بیاندیشه

    • بدون نام

      اخه تو تابستون شمال مثل جهنم گرمه من که شمالی هستم مرگم میگیره حتی یک سر برم به خانوادم بزنم شاید در سال سه بار اون هم چها رپنج روز برم

    • بدون نام

      تعجبه که یکی نیست بپرسه بعد از سالها چرا ی جاده یا مسیر درست و حسابی نباید به بهترین و خوش اب و هوا ترین منطقه کشور ساخته بشه که مسافرین و ساکنین بومی در عذاب نباشن!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا ساخته بشه؟ همینطوریش هم همه جا رو ویلا و زباله پر کرده.خدا نکنه جاده تازه هم اضافه بشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج