جاباما
۸۸۷۶۸۰
۱۵ نظر
۵۰۱۲
۱۵ نظر
۵۰۱۲
پ

پنتاگون: طرح عبور آزاد از تنگه هرمز را اجرا می‌کنیم

معاون وزیر دفاع آمریکا گفت که این کشور در رایزنی با شرکای خود در ناتو و متحدان منطقه‌ای‌اش آماده اجرایی کردن طرح "عبور آزاد و باز" کشتی‌ها از تنگه هرمز است.

خبرگزاری ایسنا: معاون وزیر دفاع آمریکا گفت که این کشور در رایزنی با شرکای خود در ناتو و متحدان منطقه‌ای‌اش آماده اجرایی کردن طرح "عبور آزاد و باز" کشتی‌ها از تنگه هرمز است.

جان رود معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاسی در نشست امنیتی آسپن از رایزنی‌های واشنگتن با شرکای خود در ناتو و برخی متحدانش و سایر کشورها در منطقه خلیج (فارس) درباره طرح " عبور آزاد و باز" در تنگه هرمز خبر داد.

جان رود گفت: ما در حال آغاز یک مفهوم تحت عنوان "نگهبان" هستیم که در آن مجموعه‌ای از کشورهای دخیل را برای محافظت از عبور آزاد و باز تجاری در تنگه هرمز و خلیج فارس در اختیار داریم.

وی در ادامه گفت که آمریکا مذاکراتی با شرکای خود در ناتو و برخی متحدان و دیگر کشورها در خلیج (فارس) داشته است تا به این تلاش مشترک برای باز نگه داشتن آبراه‌های حیاتی بپیوندند.

این مقام آمریکایی با بیان اینکه عملیات جدید طی روزها و هفته‌های آتی اجرایی خواهد شد، گفت: ایده این است که نگهبان‌های بیشتری برای نظارت بر فعالیت در خلیج (فارس) با ارزیابی‌های اطلاعاتی و نظارتی داشته باشیم و به‌علاوه یک حضور دریایی و هوایی برای بازگرداندن ثبات و توانایی پاسخ‌دهی در اختیار داشته باشیم.

جان رود همچنین با ادعای اینکه آمریکا خواهان جنگ با ایران نیست، گفت: اما این کشور نباید نسبت به اراده واشنگتن برای محافظت از مردم و نیروهایش تردید داشته باشد.

وی بدون کوچک‌ترین اشاره به حضور گسترده و تحریک‌آمیز آمریکا در منطقه مدعی شد: احتمال سوء محاسبه از سوی طرف ایران بسیار بالاست. آنها دست به اقداماتی همچون توقیف نفتکش انگلیسی می‌زنند. این برخورد در یک آبراه کوچک می‌تواند احتمال وقوع یک درگیری ناخواسته را افزایش دهد.

در این نشست همچنین معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی به طرح ادعاهایی علیه تهران پرداخت و گفت که تحریم‌های ایران کارساز بوده و منابع مالی این کشور کمتر شده است.

وی همچنین مدعی شد: همان‌طور که رئیس جمهور و وزیر امورخارجه بارها گفته‌اند، آمریکا آماده مذاکره بدون پیش شرط با ایران است.

این در حالی است که آمریکا به‌ویژه در هفته‌های اخیر با تکرار لفاظی‌های خود و افزایش حضور نظامی در منطقه به تنش‌ها در خلیج فارس دامن زده و برخی کشورها همچون انگلیس را نیز با خود علیه ایران همراه کرده است.

نیروهای انگلیسی بیش از دو هفته پیش یک نفتکش حامل نفت ایران را با ادعای اینکه مقصدش سوریه بوده در جبل‌الطارق توقیف کرده و تاکنون نیز مبادرت به آزادی آن نکرده اند.

وزیر امورخارجه کشورمان این اقدام انگلیس را دزدی دریایی توصیف و تاکید کرد لندن باید دست از شراکت در تروریسم اقتصادی آمریکا بردارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هیچ کشوری حق ندارد از مرزهای ابی خاکی و هوایی کشور دیگر بدون مجوز اقدام کند
      بخش عمده‌ای از تنگه هرمز و دریای عمان و خلیج فارس متعلق به ایران است
      شما می‌توانید از محدوده سایر کشورهای مرتجع عربی که جز مایملک تان محسوب می‌گردد استفاده کنید

    • بدون نام

      شما غلط کردید که از اونور دنیا برا ما تصمیم بگیرید

    • بدون نام

      نکند دوباره می خواهید اسیر بدهید به ایران
      دلتون تنگ شده؟

    • بدون نام

      زرشک.

    • بدون نام

      این ینی جنگ

    • بدون نام

      خواست، خواست خداست و اگر مقدرات به افتادن اتفاقی باشد لحظه ای درنگ نخواهد شد.

    • بدون نام

      هیچ دزد دریایی ای نمی تونه از هرمز عبور کنه.فقط کشورهای دوست یا ممتنع

    • محمدرضا رستمی

      دست مریزاد به نیروهای انقلابی سپاه پاسداران آفرین به شما

    • آدولف هیتلر

      امریکا به صورت غیر مستقیم داره موفق میشه همه دنیا رو بر علیه ما جمع کنه و یک ائتلاف جهانی تشکیل بده و یه عده تندرو هم داذن پشت پرده کمکش میکنن با جنگ طلبی و توقیف کشتی ها

    • آدولف هیتلر

      امریکا به صورت غیر مستقیم داره موفق میشه همه دنیا رو بر علیه ما جمع کنه و یک ائتلاف جهانی تشکیل بده و یه عده تندرو هم داذن پشت پرده کمکش میکنن با جنگ طلبی و توقیف کشتی ها

    • سعید

      سگ کی باشید

    • بدون نام

      همش کلکه پوله برای دوشیدن اعراب.

    • بدون نام

      اون کشورهایی که بخوان با امریکای فتنه همراه بشن خیلی احمق اند.شر رو همین امریکا به پا کرده و حالا میخواد برای شرارتش شریک جور کنه

    • بدون نام

      غلط کردی باید با اجازه رد بشی

    • ناشناس

      ایران باید اعلام کند ورود نیرو های نظامی فرا منطقه به خلیج فارس ممنوع است و فقط کشتی های کشورهای منطقه که ساحل ابی دارند اجازه ورود ازتنگه هرمزرادارند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج