جاباما
۸۸۸۰۸۹
۱۱ نظر
۵۰۰۹
۱۱ نظر
۵۰۰۹
پ

عدم واریز یارانه برخی افراد کار بانک‌ها بود

عدم واریز یارانه برخی خانوارها در تیرماه در حالی شائبه حذف یارانه آن‌ها را ایجاد کرد که در نهایت بانک‌ها مسئولیت این عدم پرداخت را بر عهده گرفتند.

خبرگزاری ایسنا: عدم واریز یارانه برخی خانوارها در تیرماه در حالی شائبه حذف یارانه آن‌ها را ایجاد کرد که در نهایت بانک‌ها مسئولیت این عدم پرداخت را بر عهده گرفتند.

یارانه تیرماه در ساعت ۲۴ روز چهارشنبه (۲۶ تیرماه) به حساب سرپرستان خانوار واریز شد، اما روز پنج‌شنبه برخی خانوارها اعلام کردند که یارانه آن‌ها واریز نشده است.

در شرایطی به نظر می‌رسید که این عدم واریز می‌تواند از دو محل حذف یارانه خانوارها که باید در سال جاری براساس قانون بودجه انجام شود یا اختلالات فنی در سازمان هدفمندی یا سیستم بانکی باشد که در ابتدا واکنشی از سوی مسئولان مربوطه وجود نداشت اما در ادامه شریعتمداری - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی - اعلام کرد که حذف یارانه انجام نشده و اگر موردی بوده ناشی از اختلال فنی است.

به دنبال این موضوع پیگیری از سازمان هدفمندی نیز با این توضیح همراه شد که اختلال بانکی موجب این عدم واریز بوده است؛ به طوری که بانک سپه اعلام کرده ایجاد مشکلات فنی مربوط به آن بانک سبب تأخیر در پرداخت یارانه نقدی سرپرستان خانوار شده است. در عین حال که این بانک اعلام کرده بود امکان برداشت یارانه نقدی کلیه دارندگان حساب در این بانک از ساعت ۱۵:۴۰ دقیقه روز پنج‌شنبه ۲۷ تیرماه فراهم شده است.

با این وجود برخی افرادی که یارانهدریافت نکرده بودند، اعلام کردند که یارانه آن‌ها روز گذشته (یکشنبه) به حساب‌شان واریز شده است. البته تمامی افرادی که از سوی ایسنا مورد پرسش قرار گرفتند و یارانه آن‌ها واریز نشده بود تنها منحصر به دارندگان حساب در بانک سپه نبوده و برخی در بانک‌های دیگر حساب داشتند که یارانه آن‌ها نیز با تأخیر واریز شده است.

گفتنی است که به دنبال انتقال حساب‌های دولتی به بانک مرکزی، در اواخر سال ۱۳۹۶ بود که حساب سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها با هدف تسریع در عملیات و فرایند واریز یارانه‌ها، حذف واسطه‌های غیرضرور و افزایش کنترل بر جریانات نقدی حساب این سازمان به بانک مرکزی منتقل شد.

بر این اساس از پایان سال ۱۳۹۶، یارانه های نقدی توسط بانک مرکزی و با همکاری شبکه بانکی به حساب سرپرستان خانوارها واریز می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اختلال فنی یا اینکه ۲ روز بیشتر پول دست بانک بمونه که نفعی ازش میبره لابد

      پاسخ ها

      • رحیم

        س


        .مدت سه ماه است یارانه های ما راقطع کردن. نمیدانم به کجا مراجعه کنم

      • مهدی عامریان

        نه خیر من بحسابم یارانه تیرماه واریز نشده

    • بدون نام

      نه تا الان یارانه به حساب ما واریز نشده پس این خلل چند روز زمان برده یا حتما نوش جون شده ای خدا

    • بدون نام

      نه تا الان یارانه به حساب ما واریز نشده پس این خلل چند روز زمان برده یا حتما نوش جون شده ای خدا

    • بدون نام

      یارانه من نزدیک سه ساله قطع شده درصورتیکه کسانیکه وضعشان مشابه من بود هنوز یارانه میگیرند

    • رام

      الان 4 روز از واریز یارنه گذشته هنوز یارانه من واریز نشده خیلی هم پول دارم در سن 32 سالگی در صورتی که 12 ساله دارم کار سخت میکنم و بیمه هم ندارم کل سرمایم 30 میلیون تومنه.یارانه رو هم ندن انشالله دولت مردان با حق دو تا بچه کوچیکم به ظهور امام زمان کمک میکنن

    • بدون نام

      تمرین قبل از قطع کامل بوده

    • بهزاد

      نمیرید گرسنه هایه بدبخت یارانه بگیر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فکر کنم اقا بهزاد از اقازادا هاست..ونجومی بگیر

    • ناشناس

      واقعا ۴۵ تومن میدن به مردم که پول یه قبض هم نمیشه..چقد تو رسا نه ها میگن..دم به دقیقه هم یه سری قطع میکنن..ففط بدبختی سر مردم میریزن با این وضع بد اقتصادی حالا واسه یه یارنه که ۱۰ سال یه ریال هم بهش اضافه نکردن چقد منت میزارن..واقعا خجالت داره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج