جاباما
۸۸۸۱۰۹
۱۳ نظر
۵۰۱۰
۱۳ نظر
۵۰۱۰
پ

توضیح درباره پدیده «ماشین‌خوابی» در تهران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران شرایط نظارت بر مسافربرهای اینترنتی را تشریح کرد.

خبرگزاری ایسنا: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران شرایط نظارت بر مسافربرهای اینترنتی را تشریح کرد.

محسن پور سید آقایی صبح امروز در نشست مسافربرهای اینترنتی که در پژوهشکده سیاست گذاری دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد با بیان این که معتقدیم باید نظارت بر روی مسافر برهای اینترنتی لحاظ شود گفت: مسئله‌ اصلی در بحث نظارت بر روی این سامانه این است که چه سازمانی باید بر آنها نظارت کند.

چه کسی مسئول نظارت بر مسافربرهای اینترنتی است؟

وی با بیان این که برخی‌ها معتقدند که می‌بایست وزارت کشور و شهرداری‌ها که بنا به قانون مسئولیتی در خصوص حمل و نقل درون شهری دارند روی این موضوع ورود کنند گفت: البته برخی‌ها نیز معتقدند که وزارت صنعت و اتحادیه‌ها می‌بایست بر روی مسئله نظارت مسافربرهای شخصی وارد شود اما مگر می‌شود نظارت به دست اتحادیه‌ای باشد که خودش راننده جذب کرده و قوانین را وضع می‌کند؟ و برخی کارشناسان نیز معتقدند که معاونت علمی ریاست جمهوری به دلیل حمایتش از استارتاپ‌ها باید به روی نظارت این مسافر برهای اینترنتی وارد شده و برخی‌ها نیز معتقدند از آن جایی که این کسب و کار در فضای اینترنتی است باید وزارت ارتباطات ورود کند اما شخص وزیر ارتباطات معتقد است که این موضوع ربطی به آنها ندارد؛ در کل باید گفت که هنوز تفاهمی بر روی تعیین نهاد نظارت کننده نداریم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این که ایران و تهران به دلیل عدم توجه به قوانین و خلاءهای قانونی در خصوص فعالیت‌ این گونه کسب و کارهای اینترنتی به بهشت قانون گریزانی که از نظارت فرار می‌کنند، تبدیل شده است گفت: رانندگان این مسافربرهای اینترنتی بیمه نیستند و چند سال بعد این رانندگان به افرادی پیر و فرسوده‌ای تبدیل می‌شوند که شرکتی که در آن مشغول به فعالیت بودند هیچ گونه مسئولیت اجتماعی در قبال آنها قبول نمی‌کنند و آنها را پشتیبانی نمی‌کند.

وی با بیان این که در کشورهای دیگر نیز اجازه فعالیت آزادانه به این گونه کسب و کارهای اینترنتی داده نمی شود گفت: کارشناسان معتقدند که شرکت‌های حمل و نقل دربستی اینترنتی راند اول رقابت را برنده شده‌اند و از آنجایی که نظارت گریز هستند، باید سال‌ها تلاش کرد که آنها را به کانون برگرداند.

تاکسی‌های اینترنتی هم باید معاینه فنی داشته باشند

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این که ما چند خواسته مشخص از این شرکت‌های اینترنتی داریم گفت: مسئله اصلی ما این است که این خودروها باید همانند تاکسی‌ها معاینه فنی داشته باشند چرا که تاکسی‌هایی که کمتر از ۱۰ سال سن دارند می‌بایست سالی دو بار معاینه فنی دریافت کند و تاکسی‌های که بیش از ۱۰ سال دارند می‌بایست سالی چهار مرتبه به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند و این در حالی است که مسافربرهای اینترنتی از انجام هر گونه معاینه فنی خود را معاف می‌دارند.

پورسید آقایی گفت: ما در تاکسیرانی طی سال‌های اخیر شاهد اتفاقات خوبی بودیم چرا که عمر تاکسی‌ها کاهش پیدا کرد و کلاس خودرویی ارتقا یافت، اما حالا در این شرکت‌های اینترنتی خودروهای با عمر ۱۸ و ۲۰ سال تردد می‌کنند و هر کسی با هر خودرویی می‌تواند در این شرکت‌ها فعال باشد.

نقدی بر استفاده از «پراید» به عنوان تاکسی اینترنتی

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این که فضای غیر رقابتی ایجاد شده اما مسوولان کشور به این بستر می‌نازند گفت: در تاکسیرانی فعالیت پراید ممنوع است و این تعداد خودروی پرایدی که باقی مانده در نوبت اسقاط هستند اما درصد زیادی از این خودروهای اینترنتی پراید هستند.

پورسیدآقایی با بیان این که راننده تاکسی برای بیمه‌اش باید اظهارنامه مالیاتی پر کنند و اگر درآمدش از یک حدی بیشتر باشد باید مالیات بدهد اظهار کرد: اما رانندگان این مسافربرها چه؟ و این در حالی است که بیمه شخص ثالث در تاکسی‌ها به دلیل تردد بالایشان ۲۵ درصد گرانتر است اما این مسافربرهای اینترنتی بیمه معمولی هستند.

وی با بیان این که در تاکسی رسمی کشور در حوزه استاندارد خودرو، معاینه فنی، سوخت، استانداردهای جذب راننده و غیره به بلوغ رسیده بودیم اما با این فعالیت مهار نشده مسافربرهای اینترنتی دچار چالش شده‌ایم افزود: این در حالی است که ما به آنها می‌گویم در یک بازه زمانی مشکلاتشان را یک به یک حل کنند.

پدیده ماشین خوابی در تهران

پور سید آقایی در ادامه با بیان این که ما با پدیده ماشین خوابی در تهران مواجه هستیم اظهار کرد: ما جوانانی را می‌بینیم که با کمک یکدیگر ماشین خریده و محلاتی را به عنوان پاتوق و گعده در نظر گرفته و ماشین خوابی می‌کنند. اینها جوانان شهرهای دیگری هستند که به دلیل نبود شغل به تهران می‌ْآیند و می‌بینیم که محلات تهران بین آنها تقسیم شده است و بچه‌های یک استان در یک محله و استان‌های دیگر در محلات دیگر جمع می‌شوند و در خودروهایشان می‌خوابند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این که تهران بهشت بی‌قانونی است تصریح کرد: سال قبل به دعوت شهرداری مدیران دو شرکت مسافربری اینترنتی را دعوت کردیم و به آنها اعلام کردیم ما می‌خواهیم به آنها کمک کرده و فعالیتشان را آسانتر کنیم اما به شرطی که آنها بر روی خودروهایشان نظارت داشته باشند، اما فکر می‌کنید چه جوابی به ما دادند؟ آنها گفتند این افراد راننده هستند و شرایطمان را تا حالا قبول نکردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ایران تمام شده

    • بدون نام

      انچنان رونق اقتصادی کنم ماشین خواب بشین بودجه ومنابع شغلامون برای حدود۲۰ملیون افغانی هزینه کنم بودجه۲۰۰سال مملکت میش

    • بدون نام

      باز بوی پول مشام این بابا خورده دنبال بهانه برای استخراج پول و چاپیدن مردم می گرده!!!!!!

    • نااشنا

      فقط نقشه بریزید که چطور میشه جیب مردم رو خالی کرد

    • بدون نام

      وقتی کلمه نظارت بر زبان هر ارگانی جاری می شود . بوی پول به مشامشان خورده است .

    • مرتضی

      این گندی است که تو وامثال توبه این اوضاع ترافیک وطرحهای بدون کارشناسی زده اید وخیابانها رانان دانی خودکردید ودستهای خودرادرجیبب مردم است

    • جوان بیکار

      یعنی اونای که پراید دارن برن از گرسنگی بمیرن؟؟؟شهرداری با تاکسی اینترنتی مخالف هستش چون سودی بهش نمیرسه اخه وقتی تاکسی اینترنتی حداقل ۵۰درصد به نفع قشر ضعیف جامعه هستش چرا انقد گیر بهش میدین .فقط میخواین باکاراتون جیب مردم رو خالی کنید .

    • مهدی

      در خط به خط مصاحبه بوی پول زور به مشام میرسه، لاستیک و باطری و خودرو جایگزین و بیمه درمانی وظیف کیه عمو جون؟

    • حیدر

      فقط بیمه کنن آیندمون تضمین بشه

    • بدون نام

      فعلا با این گندی که تو طرح زوج و فرد زدی و با طرح آلودگی مردومو نامه میکنید مشغول باش تاکسی اینترنتی پیش کش ؟!!!!
      ای کارنابلد
      ای کارشناس

    • بدون نام

      پس فاتحه تاکسی رسمی راهمین الان خوانده شده بدانیم وبدانیمکه ناموس مال وجانمان ازبین رفت هیچ مشکلی نیست چون دولت استارتاپ دوست داره شهرستانیهاپول زیادمشروط به اینکه خونه نداشته باشنداجاره ندهندودرماشینشان بخوابندتادرامدرایگان دربرابرمخارج تاکسی!؟همانطورکه گفتیدبیمه وووتاکسیران پرداخت میکنه درمقابل کرایه نازل!؟

    • AAAAAAAAA

      اولا برو اول صحبت کردن را یاد بگیر بعد جلوی تریبون بنشین
      دوما تاکسی اینترانتی اصلا به تو هیچ ربطی نداره پس بیخودی قر قر نکن
      سوما هیچ کدام از تاکسی های اینترانتی راننده شهرستانی ندارند
      چهارم اگر شما میتوانستین اداره کردن تاکسی رانی را‌خوب مدیریت می کردین وضع مسافر ها این نبود تمام‌تاکسی ها‌دربست شدن
      اول خانه‌خود‌که‌تاکسی ها هستن را‌مدیریت کن بعد بزرگتر از دهانت صحبت کن.

    • بدون نام

      سیاست احیای «سر گردنه است » در فعالیت غالب سازمان های رسمی کشور از بانکها تا....... مشهود است !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج