۸۸۸۳۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

بهترین بازیگران مرد دهه دوم جشنواره فجر

عزت الله انتظامی و فرامرز قریبیان هر کدام با دریافت دو سیمرغ بلورین در دهه دوم فیلم فجر توانستند رکورد سیمرغ‌داران این دهه را از آن خود کنند. در این دوره بازیگران دیگری از جمله خسرو شکیبایی، پرویز پرستویی، حسین یاری و محمدرضا فروتن نیز هر کدام یک سیمرغ بلورین دریافت کردند.

خبرگزاری مهر: عزت الله انتظامی و فرامرز قریبیان هر کدام با دریافت دو سیمرغ بلورین در دهه دوم فیلم فجر توانستند رکورد سیمرغ‌داران این دهه را از آن خود کنند. در این دوره بازیگران دیگری از جمله خسرو شکیبایی، پرویز پرستویی، حسین یاری و محمدرضا فروتن نیز هر کدام یک سیمرغ بلورین دریافت کردند.

فرامرز قریبیان با داشتن ۲ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد سینمای ایران در یازدهمین و هجدهمین جشنواره فیلم فجر و عزت الله انتظامی با دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد در دوازدهمین دوره و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم مرد در جشنواره بیستم، بیشترین دریافت‌کنندگان سیمرغ بلورین در دهه دوم برگزاری جشنواره فیلم فجر بوده‌اند.

جشنواره فیلم فجر دومین دهه خود را در حالی آغاز کرد که سید محمد بهشتی همچنان به عنوان دبیر یازدهمین دوره این جشنواره انتخاب شد.

در این دوره فیلم هایی چون «آبادانی ها» کیانوش عیاری، «آذرخش» احمدرضا درویش، «از کرخه تا راین» ابراهیم حاتمی کیا، «ردپای گرگ» مسعود کیمیایی، «مردی در آیینه» ساموئل خاچیکیان، «رابطه پنهان» جهانگیر جهانگیری، «سارا» داریوش مهرجویی، «صبح روز بعد» کیومرث پوراحمد، «راه و بیراه» سیامک شایقی، «یک مرد و یک خرس» مسعود جعفری جوزانی، «هنرپیشه» محسن مخلباف حضور داشتند.

بهترین بازیگران مرد دهه دوم جشنواره فجر

فرامرز قریبیان در این دوره سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد را برای بازی در فیلم سینمایی « بندر مه آلود » از آن خود کرد.

از جمله نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد در دوره یازدهم، اکبر عبدی برای هنرپیشه، فرامرز قریبیان برای ردپای گرگ، خسرو شکیبایی برای یک بار برای همیشه، مجید مظفری برای سایه های هجوم بودند.

همچنین جهانبخش سلطانی برای فیلم سینمایی «شرم» سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد. صادق صفایی نیز برای بازی در فیلم سینمایی «از کرخه تا راین» دیپلم افتخار این بخش را دریافت کرد.

منوچهر حامدی برای بازی در هفت فیلم سینمایی به عنوان پرکارترین بازیگر مرد سینمای ایران در جشنواره یازدهم انتخاب شد.

جشنواره دوازدهم با دبیری سید محمد بهشتی در حالی آغاز شد که علی شاه حاتمی با «آخرین شناسایی»، کمال تبریزی با «پایان کودکی»، رسول ملاقلی پور با «پناهنده»، مهدی فخیم‌زاده با «تاواریش»، عباس کیارستمی با «زیر درختان زیتون»، محمد علی طالبی با «تیک تاک»، بهروز افخمی با فیلم «روز فرشته»، ابراهیم حاتمی کیا با «خاکستر سبز» از جمله حاضران در این جشنواره بودند.

در این دوره ۲۰ فیلم سینمایی در بخش سینمای ایران حضور داشتند.

بهترین بازیگران مرد دهه دوم جشنواره فجر

عزت اله انتظامی برای بازی در فیلم سینمایی « روز فرشته » سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد را از آن خود کرد.

از جمله نامزدهای دریافت این جایزه می توان به محمدرضا ایرانمنش برای سجاده آتش، شاهرخ غیاثی برای بلندی های صفر، علیرضا خمسه برای چشم شیطان، مهدی هاشمی برای همسر، مجید مظفری برای جنگ نفتکش ها اشاره کرد.

در این دوره از جشنواره با تقدیر از مهدی فخیم زاده برای بازی در فیلم سینمایی «تاواریش»، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم به جعفر دهقان برای بازی در فیلم «حماسه مجنون» اهدا شد.

اکبر دودکار برای بازی در چهار فیلم سینمایی پرکارترین بازیگر مرد در جشنواره دوازدهم شد.

سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر این بار با دبیری مهدی فریدزاده و با حضور ۲۳ فیلم سینمایی در بخش مسابقه سینمای ایران برگزار شد.

در این دوره فیلم هایی چون «آخرین بندر» حسن هدایت، «آرزوی بزرگ» خسرو شجاعی، «افسانه دو خواهر» کامبوزیا پرتوی، «بوی خوش زندگی» ابوالحسن داوودی، «پری» داریوش مهرجویی، «تجارت» مسعود کیمیایی، «در کمال خونسردی» سیامک شایقی، «دل و دشنه» مسعود جعفری جوزانی، «روسری آبی» رخشان بنی اعتماد، «کاکادو» تهمینه میلانی، «می خواهم زنده بمانم» ایرج قادری حضور داشتند.

بهترین بازیگران مرد دهه دوم جشنواره فجر

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد در سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر به خسرو شکیبایی برای فیلم سینمایی « کیمیا » اهدا شد و محمدرضا داوودنژاد برای فیلم سینمایی «خلع سلاح» دیپلم افتخار این بخش را دریافت کرد. همچنین جمشید هاشم پور با آخرین بندر، آتیلا پسیانی برای در کمال خونسردی، علیرضا شجاع نوری برای روز واقعه نامزدان دریافت سیمرغ در این دوره از جشنواره شدند.

علی مصفا به خاطر بازی در فیلم «پری» جایزه بهترین بازیگر نقش دوم را دریافت کرد.

جمشید مشایخی نیز با بازی در هفت فیلم سینمایی پرکارترین بازیگر مرد در این دوره از جشنواره شد.

عزت اله ضرغامی به عنوان دبیر چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر، میزبان ۴۱ فیلم سینمایی بود که از آن جمله می توان به «آخرین مرحله» محسن محسنی نسب، «بازمانده» سیف اله داد، «برج مینو» ابراهیم حاتمی کیا، «پدر» مجید مجیدی، «چهره» سیروس الوند، «یک داستان واقعی» ابوالفضل جلیلی، «ضیافت» مسعود کیمیایی، «سفر به چزابه» رسول ملاقلی پور، «عاشقانه» علیرضا داوود نژاد، «لیلی با من است» کمال تبریزی، «شاخ گاو» کیانوش عیاری، «خواهران غریب» کیومرث پوراحمد اشاره کرد.

بهترین بازیگران مرد دهه دوم جشنواره فجر

محمد کاسبی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد برای فیلم « پدر » را دریافت کرد. پرویز پرستویی نیز برای بازی در فیلم «لیلی با من است» دیپلم افتخار را دریافت کرد. حمید جبلی برای فیلم «مرد آفتابی» و جهانگیر الماسی برای فیلم «بانی چاو» نامزد دریافت سیمرغ بلورین در این بخش شدند.

حسین یاری برای «آخرین مرحله» سیمرغ بلورین بهترین بازیگر دوم مرد راد دریافت کرد. همچنین مهدی فقیه برای بازی در ۴ فیلم سینمایی پرکارترین بازیگر مرد این دوره از جشنواره شد.

پانزدهمین جشنواره فیلم فجر با دبیری عزت اله ضرغامی میزبان ۲۹ فیلم سینمایی بوده که از آن جمله می توان به «آقای شانس» رحمان رضایی، «بچه های آسمان» مجید مجیدی، «روزی که خواستگار آمد» فریال بهزاد، «سلطان» مسعود کیمیایی، «شب روباه» همایون اسعدیان، «لیلا» داریوش مهرجویی، «هتل کارتن» سیروس الوند، «ننه دلاور و فرزندانش» کامبوزیا پرتوی، «سایه به سایه» علی ژکان، «تهاجم» قدرت اله صلح میرزایی اشاره کرد.

بهترین بازیگران مرد دهه دوم جشنواره فجر

ابوالفضل پورعرب برای بازی در فیلم سینمایی « مردی شبیه باران » سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد در پانزدهمین جشنواره بین االمللی فیلم فجر را دریافت کرد و احمد نجفی برای بازی در دو فیلم سینمایی «طوفان شن» و «هتل کارتن» دیپلم افتخار دریافت کرد.

علی مصفا برای بازی در «لیلا» و خسرو شکیبایی برای «سایه به سایه» نامزد دریافت این بخش شدند. همچنین رضا ناجی دیپلم افتخار بازیگر غیر حرفه ای را برای بازی در فیلم «بچه های آسمان» دریافت کرد.

همچنین امین تارخ برای بازی در فیلم «ماه و خورشید» سیمرغ بلورین بهترین بازیگر دوم مرد را دریافت کرد. در این دوره از جشنواره فریبرز عرب نیا، فخرالدین صدیق شریف، کاظم هژیرآزاد، حسین خانی بیک، جمشید هاشم پور، رضا راد، اکبر دودکار هر کدام با سه فیلم سینمایی بازیگران پرکار این دوره شدند.

شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در حالی میزبان ۲۰ فیلم در بخش مسابقه سینمای ایران بود که سیف اله داد به عنوان دبیر در این دوره از جشنواره فیلم فجر حضور داشت.

از جمله فیلم های بخش مسابقه می توان به «آژانس شیشه ای» ابراهیم حاتمی کیا، «آنسوی آیینه» محمدرضا اعلامی، «ابر و آفتاب» محمود کلاری، «اسکادران عشق» سعید حاجی میری، «بانوی اردیبهشت» رخشان بنی اعتماد، «مهر مادری» کمال تبریزی، «ساحره» داوود میرباقری، «درخت گلابی» داریوش مهرجویی، «ساغر» سیروس الوند، «عشق گمشده» سعید اسدی اشاره کرد.

بهترین بازیگران مرد دهه دوم جشنواره فجر

در این دوره از جشنواره سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد به پرویز پرستویی برای بازی در فیلم سینمایی « آژانس شیشه ای » اهدا شد. همچنین امیر پایور برای بازی در «ابر و آفتاب» دیپلم افتخار بهترین بازیگر را دریافت کرد. محمدرضا فروتن برای بازی در «مرسدس» نامزد دریافت این سمیرغ شد.

همچنین رضا کیانیان برای بازی در فیلم سینمایی «آژانس شیشه ای» سیمرغ بلورین بهترین بازیگر دوم مرد را دریافت کرد. حبیب رضایی نیز دیپلم افتخار این بخش را به خاطر بازی در «آژانس شیشه ای» از آن خود کرد. جهانگیر الماسی برای بازی در فیلم «عشق گمشده» کاندید دریافت تندیس در این بخش شد.

پرویز پرستویی، ابوالفضل پورغرب و مهدی فقیه پرکارترین بازیگران شانزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر شدند.

سیف اله داد در هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر همچنان به عنوان دبیر این دوره از جشنواره انتخاب شد. در این دوره ۲۲ فیلم در بخش مسابقه سینمای ایران حضور داشتند که از جمله می توان به «دو زن» تهمینه میلانی، «کمیته مجازات» علی حاتمی، «قرمز» فریدون جیرانی، «زشت و زیبا» احمدرضا معتمدی، «رنگ خدا» مجید مجیدی، «دختری با کفش های کتانی» رسول صدرعاملی، «فریاد» مسعود کیمیایی، «شیدا» کمال تبریزی، «روبان قرمز» ابراهیم حاتمی کیا، «هیوا» رسول ملاقلی پور اشاره کرد.

بهترین بازیگران مرد دهه دوم جشنواره فجر

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد در این دوره از جشنواره به محمدضا فروتن برای بازی در فیلم سینمایی « قرمز » اهدا شد. جمشید هاشم پور برای بازی در «هیوا» و محسن رمضانی برای بازی در «رنگ خدا» دیپلم افتخار دریافت کردند. در این بخش محمدرضا داوود نژاد برای «مصائب شیرین»، اکبر عبدی برای «جنگجوی پیروز» و سعید پورصمیمی برای بازی در «زشت و زیبا» نامزد دریافت سیمرغ بلورین شدند.

همچنین با تقدیر از فردوس کاویانی برای بازی در «جنگجوی پیروز»، حسین محجوب برای بازی در فیلم سینمایی «رنگ خدا» سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم مرد را دریافت کرد. ابوالفضل پورعرب و جمشید هاشم پور هر کدام با چهار فیلم پرکارترین بازیگران این دوره از جشنواره بودند.

هجدهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر به دبیر سیف اله داد، میزبان ۲۱ فیلم در بخش مسابقه سینمای ایران شامل «نیمه گم شده» محمد علی باشه آهنگر، «مومیایی» محمدرضا هنرمند، «میکس» داریوش مهرجویی، «متولد ماه مهر» احمدرضا درویش، «مرد بارانی» ابوالحسن داوودی، «دست های آلوده» سیروس الوند، «بوی کافور، عطر یاس» بهمن فرمان آرا، «بلوغ» مسعود جعفری جوزانی بود.

بهترین بازیگران مرد دهه دوم جشنواره فجر

فرامرز قریبیان برای بازی در فیلم سینمایی « مرد بارانی » سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد و حسین یاری دیپلم افتخار این بخش را برای بازی در فیلم سینمایی «بلوغ» دریافت کرد. از جمله نامزدهای این بخش می توان به داریوش ارجمند برای «اعتراض»، روح اله حسینی برای «کودک و سرباز» و پرویز پرستویی برای بازی در «مومیایی ۳» اشاره کرد.

همچنین حمید فرخ نژاد برای بازی در فیلم سینمایی «عروس آتش» سیمرغ بلورین بهترین بازیگر دوم مرد را دریافت کرد. ابراهیم آبادی برای بازی در ۳ فیلم سینمایی پرکارترین بازیگر این دوره از جشنواره بود.

نوزدهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر با دبیری سیف اله داد نیز در حالی برگزار شد که ۲۴ فیلم در بخش مسابقه سینمای ایران با یکدیگر به رقابت پرداختند. از جمله این فیلم ها می توان به «آب و آتش» فریدون جیرانی، «آخر بازی» همایون اسعدیان، «باران» مجید مجیدی، «پارتی» سامان مقدم، «دلبران» ابوالفضل جلیلی، «سگ کشی» بهرام بیضایی، «زیر نور ماه» رضا میرکریمی، «موج مرده» ابراهیم حاتمی کیا، «قطعه ناتمام» مازیار میری، «نیمه پنهان» تهمینه میلانی، «تو آزادی» محمد علی طالبی اشاره کرد.

بهترین بازیگران مرد دهه دوم جشنواره فجر

حسین عابدینی برای بازی در فیلم « باران » سیمرغ بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد، دیپلم افتخار این بخش به پرویز پورحسینی برای بازی در فیلم «مریم مقدس» اهدا شد. در این بخش حامد بهداد «آخر بازی»، فرامرز صدیقی «مارال»، علی مصفا «پارتی» و مجید مظفری «سگ کشی» نامزد دریافت سیمرغ این بخش بودند.

همچنین داریوش ارجمند برای بازی در فیلم سینمایی «سگ کشی» سیمرغ بلورین بهترین بازیگر دوم مرد را دریافت کرد. در این بخش محمود نظر علیان برای بازی در فیلم «باران» دیپلم افتخار دریافت کرد. همچنین فرامرز صدیقی برای «هزار زن مثل من»، محمدرضا ناجی «باران»، قربان نجفی «آخر بازی» کاندید دریافت سیمرغ بلورین شدند.

بهزاد فراهانی، فریبرز عرب نیا و اسماعیل شنگنه از جمله پرکارترین بازیگران نوزدهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر بودند.

بیستمین جشنواره بین المللی فیلم فجر با دبیری محمد مهدی عسگر پور که در آن زمان رئیس بنیاد سینمایی فارابی بود، برگزار شد. در این سال ۲۴ فیلم سینمایی در بخش مسابقه سینمای ایران با یکدیگر به رقابت پرداختند که از آن جمله می توان به «آرزوهای زمین» وحید موسائیان، «ارتفاع پست» ابراهیم حاتمی کیا، «ایستگاه متروک» علیرضا رئیسیان، «بمانی» داریوش مهرجویی، «خانه ای روی آب» بهمن فرمان آرا، «شام آخر» فریدون جیرانی، «قارچ سمی» رسول ملاقلی پور، «کاغذ بی خط» ناصر تقوایی، «نان، عشق و موتور هزار» ابوالحسن داوودی اشاره کرد.

بهترین بازیگران مرد دهه دوم جشنواره فجر

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد در بیستمین جشنواره بین المللی فیلم فجر به رضا کیانیان برای بازی در فیلم « خانه ای روی آب » ساخته فرمان‌آرا اهدا شد. حمید جبلی برای بازی در «خواب سفید» دیپلم افتخار این بخش را دریافت کرد. حمید فرخ نژاد برای «ارتفاع پست»، خسرو شکیبایی «کاغذ بی خط»، جمشید هاشم پور «سفر به فردا» نامزدهای دریافت جایزه در این بخش بودند.

عزت اله انتظامی برای بازی در فیلم سینمایی «خانه ای روی آب» سیمرغ بلورین بهترین بازیگر دوم مرد را دریافت کرد و حسین شیدایی دپیلم افتخار این بخش را برای بازی در «آرزوهای زمین» از آن خود کرد. یوسف یوسف پشندی برای «خواب سفید»، جمشید مشایخی برای «کاغذ بی خط»، اکبر عبدی برای «نان، عشق، موتور هزار» نامردزهای دریافت سیمرغ بلورین در این بخش شدند.

آتیلا پسیانی، جمشید هاشم پور، فرهاد قائمیان، رضا کیانیان، خسرو شکیبایی، جمشید مشایخی، محسن قاضی مرادی و جمشید اسماعیل خانی از جمله بازیگران پر کار در این دوره از جشنواره بودند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج