۸۸۸۳۳۶
۱۶ نظر
۵۰۰۱
۱۶ نظر
۵۰۰۱
پ

افعی استقلال را بهتر بشناسید؛ ژنرال آفریقا

مهاجم مالیایی استقلال با به ثمر رساندن ۴ گل در دیداری درون‌تیمی خط و نشان جدی برای رقبای خود در نوک پیکان حمله تیمش کشید.

خبرورزشی: شیخ دیاباته از روزی که به اردوی استقلال در استانبول ترکیه اضافه شد دائم مورد تمجید و تعریف هم‌تیمی‌ها و البته جواد زرینچه بازیکن اسبق این تیم قرار گرفته است. مهاجم سیه‌چرده اهل مالی که حدود دو هفته پیش برای بازی در تهران و تیم استقلال تست ایفمارک داده بود روز شنبه ۲۹ تیر اولین جلسه تمرینی اش در تهران را با به ثمر رساندن ۴ گل در دیداری درون‌تیمی پشت سر گذاشت تا خط و نشان جدی برای مدافعان تیم‌های لیگ برتری و البته رقبای خود در نوک پیکان حمله تیم‌های این دوره از مسابقات لیگ کشیده باشد.

دیاباته ملقب به افعی، اهل کشور مالی است که پیشتر درباره ۳۱ سال سن و باشگاه‌هایی که در آن‌ها توپ زده گزارش کاملی را منتشر کرده‌ایم. در ادامه به بررسی توانایی‌های این بازیکن در به ثمر رساندن گل در طول ۹۰ دقیقه با هر دو پا، سر و البته توانایی اش در زدن ضربه پنالتی خواهیم پرداخت. ضمن اینکه نگاهی هم به وضعیت مصدویت‌هایی که پیش از این در تیم‌های باشگاهی اش داشته خواهیم انداخت.

افعی استقلال را بهتر بشناسید؛ ژنرال آفریقا
در آستانه رسیدن به عدد ۲۵۰

شیخ دیاباته از سال ۲۰۰۸ تاکنون که برای اولین بار در سطح حرفه‌ای برای یک باشگاه رسمی توپ زده ۲۴۶ بار برای تیم‌های باشگاهی و ملی به میدان رفته است. این تعداد با ۴ بازی دیگر به ۲۵۰ عدد می‌رسد. او این آمار را از فصل ۲۰۰۸-۲۰۰۹ تا فصل ۱۹-۲۰۱۸ طی ۱۰ فصل بر جا گذاشته است.

آمار ۱,۲۷ گل در هر بازی


این مهاجم ۱۹۴ سانتیمتری در مجموع سال‌های گذشته توانسته ۱۱۲ بار دروازه حریفان تیمش را در تورنمنت‌های مختلف رسمی در سطح باشگاهی و ملی باز کند. او این تعداد گل را در ۸۸ بازی به ثمر رسانده که میانگین ۱,۲۷ گل در هر بازی را برای خود به ثبت رسانده است.

مهاجمی خودخواه نیست


دیاباته که همواره مهاجم نوک بوده و کسی از او توقع گلسازی یا ایجاد موقعیت نداشته تا امروز ۲۲ بار پاس گل داده و از این حیث مشخص می‌کند چندان هم مهاجمی خودخواه نیست.

گلزن بازی‌های برنده


این فوتبالیست از ۱۱۲ گلی که به ثمر رسانده ۵۲ گلش را در دیدار‌هایی زده که تیمش برنده زمین را ترک کرده است. ۲۳ گل را در مسابقاتی به ثمر رسانده که مساوی تمام شده و تنها در ۱۳ بازی، گل زده ولی تیمش با شکست مواجه شده است.

۳۲ گل ۳ امتیازی


آمار جالب دیگر برای دیاباته این است که او از ۸۸ بازی که در آن‌ها موفق به گلزنی شده در ۳۲ بازی که ۳۵ درصد کل مسابقات می‌شود توانسته گل برد یا ۳ امتیازی بزند. تقریباً یک‌سوم گل‌هایش با برد تیمش همراه شده است.

سهم بالای بوردو از شیخ


دیاباته که ۵ فصل برای بوردو فرانسه بازی کرده به همان میزان بیشترین گل‌هایش را هم برای این تیم زده. او در ۱۵۲ مسابقه‌ای که برای بوردو به میدان رفته ۶۶ بار با پیراهن این تیم گل زده است. ۱۶ بار هم پاس گل داده است.

ناکام در نانسی و ترکیه


او در مدت زمان کوتاهی که در خدمت تیم نانسی در لیگ دسته ۲ فرانسه بود تنها ۳ بار به میدان رفت که هیچ گلی هم به ثمر نرساند. دیاباته البته در تیم عثمانلی اسپور هم در ۸ بازی تنها یک پاس گل داد.

درخشش در ایتالیا


دیاباته که یک نیم‌فصل در تیم بنونتو در سری A ایتالیا به میدان رفته و در نهایت تیمش در رده آخر (بیستم) قرار گرفته بود توانست در ۱۱ بازی ۸ گل به ثمر برساند. آمار ۰,۷ گل در هر مسابقه با وجود وضعیت خوب دفاعی تیم‌ها در کالچیو و البته هافبک‌های ضعیف احتمالی تیمش عدد قابل توجهی برای او به ثبت رسانده است.

موفقیت در تیم ملی


تیم ملی مالی نیز در ۳۷ بازی در ترکیب اصلی اش از وجود شیخ استفاده کرده است. این مهاجم موفق شده در این تعداد بازی ۱۵ گل ملی بزند که آمار تقریبی ۰,۴ گل در هر بازی ملی را برایش ثبت کرده است.

گلزن ۱۵ دقیقه پایانی مسابقات

بررسی دقایق گلزنی شیخ دیاباته در ۱۵ دقیقه‌های مختلف بازی نشان می‌دهد او در ۱۵ دقیقه پایانی بیشترین گل‌ها را به ثمر رسانده و قبل از آن هم در ۱۵ دقیقه دوم بازی بیشتر موفق به این کار شده است. گل‌های او به تفکیک دقایق به شرح زیر است:

۱۵-۱ / ۱۰ گل در ۱۰ بازی
۳۰-۱۶ / ۲۴ گل در ۲۱ بازی
۴۵-۳۱ / ۱۶ گل در ۱۶ بازی
وقت‌های اضافه نیمه اول / ۲ گل در ۲ بازی

** در مجموع ۵۲ گل در نیمه اول ۴۴ بازی

۶۰-۴۶ / ۱۰ گل در ۱۰ بازی
۷۵-۶۱ / ۲۰ گل در ۱۹ بازی
۹۰-۷۶ / ۲۵ گل در ۲۴ بازی
وقت‌های اضافه نیمه دوم / ۴ گل در ۴ بازی

** در مجموع ۵۹ گل در ۵۴ بازی

در وقت‌های اضافه تا ۱۲۰ دقیقه / یک گل در یک دیدار جام حذفی

شیخ، راست پای پنالتی‌زن

بررسی نحوه به ثمر رسیدن گل‌های شیخ دیاباته نشان می‌دهد او بیشترین گل‌های خود را با پای راست به ثمر رسانده است. این آمار به تفکیک در ادامه می‌آید:

پای چپ: ۹ گل در ۹ بازی
پای راست: ۴۳ گل در ۳۷ بازی
ضربه سر: ۱۷ گل در ۱۶ بازی
پنالتی: ۱۹ گل در ۱۹ بازی

ناگفته نماند نحوه به ثمر رسیدن ۲۴ گل دیگر این بازیکن گزارش نشده است.

شکستگی کشکک

این مهاجم در طول این ۱۰ فصل مصدومیت‌های زیادی نداشته است. البته او در دسامبر ۲۰۱۳ از ناحیه زانو آسیب دید و تا فوریه ۲۰۱۴ هشت مسابقه تیم بوردو را از دست داد. او در آن مدت ۵۵ روز دور از میادین بود. این مصدومیت زمینه‌ای شد تا در ۱۱ دی ۱۳۹۳ از ناحیه کشکک زانو دچار شکستگی شده و ۱۵۱ روز دور از میادین بماند.

او در خرداد ۱۳۹۴ شرایط بازی را به دست آورد که البته نیم‌فصل دوم همان فصل برای همراهی بوردو را از دست داده بود. دیاباته در ۲۱ آگوست فصل بعد هم از ناحیه همسترینگ دچار پارگی شد و ۵۶ روز دور از میادین ماند و ۱۰ بازی دیگر را هم از دست داد. او قبل و بعد از آن تنها با مصدومیت‌های کوتاه‌مدت دست و پنجه نرم کرده است.

آقای گل جام ملت‌های ۲۰۱۲ آفریقا

یکی از مهم‌ترین افتخارات دیاباته کسب عنوان آقای گلی در جام ملت‌های ۲۰۱۲ آفریقا به میزبانی مشترک گابن و گینه‌استوایی است. (این مسابقات سوای مسابقاتی است که در سال‌های فرد برگزار می‌شود و چندی پیش الجزایر در ۲۰۱۹ آن قهرمان شد).

او که به همراه تیم مالی در رقابت‌ها شرکت داشت به عنوان سومی آن دوره از رقابت‌ها دست پیدا کرد و البته همزمان با ۵ گلزن برتر دیگر رقابت‌ها با به ثمر رساندن ۳ گل شش نفره عنوان مشترک آقای گلی را برای خود به دست آورد. دیاباته یکی از گل‌هایش را در دیدار با گابنِ میزبان زد تا بازی با نتیجه یک- یک تمام شود. او در دیدار رده‌بندی هم مقابل تیم غنا هر دو گل برتری تیمش را زد و مقام سومی را برای کشورش مسجل کرد. مصافی که با نتیجه ۲- صفر تمام شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگه وزیر بزاره اقای گل میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دم وزیر گرم که پول شیخ رو داد

    • تاج کبیر آسیا دوقهرمانی دونایب قهرمانی آسیا

      درود بر افعی سیاه

    • تاج کبیر آسیا دوقهرمانی دونایب قهرمانی آسیا

      درود بر افعی سیاه

    • بدون نام

      کم دلاری هم بابا مسعودشون خرجش نکرده

    • بدون نام

      مهاجم دو نیم میلیون یورویی وزارت تسهیل

    • mohammad

      اخه چرا مردم رو فزیب میدین این اگه خوب بود که ایران نمیومد علی دایی هم خوب گل میزد الان چی

    • بدون نام

      دم وزیر گرم این خریدش بهتر از تبریزی هست و ما تاجیا از وزیر ممنونیم بابت خرید شیخ

      پاسخ ها

      • لنگی سوز

        جمع کم بابا لنگی

      • ممد دانیالی

        برو لنگی خودتو تاجی جا نزن که مثلا اره ... عالم و ادم میدونن چطور وزیر حمایتتون کرده تو این چهار سال جام اسنپی ها

    • پارساطولابی

      حال که طبق امار استقلال بعداز تیام یه مهاجم ششدانگ روبه خدمت گرفته بازمسئولین کاری نکنن که ماجراهای تیام وپاتوسی روتکرارکنن وهواداران روناراحت کنن اگه دربازیها خودش رونشون داد وهوادار ان راضی بودن قراردادش روتمدیدکنن نه که باوعده دادن دروغین سرهواداران فهیم استقلال روشیره بمالن وبعدسرازکشورهای عربی دربیارن صبرهواداران استقلال هم حدی داره اگه بخوان عصبی بشن ودیدارهای تیم روتحریم کنن ودرخانه بشینن استقلال هم یه تیم معمولی میشه تیم با هواداران استقلال است ولی مسئولین استقلال بازدرنیم فصل بجای تقویت تیم بازیکنی که به هزاردردوسربه ایران اومده مثل خیلیها دودستی تقدیم عربها میکنن

    • بدون نام

      وزیر بذاره آقای گل که هیچ خانم گله میشه!!!!!!!

    • بدون نام

      وزیر بذاره آقای گل که هیچ خانم گله میشه!!!!!!!

    • علی سنتوری..

      سیاه پوست ها ب شیشتقلال وفا نمیکنن.خخخ

    • بدون نام

      یا خدااا ابن دیگه کیه

    • اس اس

      لنگی ها بسوزن بزاره در لنگ بعدا معلوم میشه خانم گل یا آقای گل

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج