جاباما
۸۹۰۱۰۴
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

بوی رونق بازار خودروهای برقی به مشام می‌رسد

آمارها حاکیست سهم خودروهای برقی فروخته شده در بازار کانادا نسبت به سال گذشته با یک روند افزایشی روبرو شده است.

ایسنا: در سال‌های اخیر خودروهای برقی و الکتریکی تحت‌تأثیر نگرانی‌های زیست محیطی درخصوص افزایش گرمایش زمین، گازهای گلخانه‌ای و سمی و همچنین آلودگی هوا در کلانشهرها و مشکلات متعددی که برای محیط زیست، اکوسیستم زمین و سلامتی انسان و حیوان ایجاد می‌کند، از توجه خاصی برخوردار شده‌اند و دولت‌های متعددی در جهان نیز تصمیم گرفته‌اند که با ارائه طرح‌های تشویقی به شرکت‌های تولیدکننده این محصولات و همچنین شهروندان خود، تولید و خرید و فروش وسایل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

بدین ترتیب شرکت‌های خودروسازی بزرگی تصمیم گرفته‌اند که تغییر رویکرد داده و به سمت و سوی ساخت و طراحی خودروهای برقی و الکتریکی و هیبریدی بپردازند تا در سال‌های آینده، مشتریان خودرو بیشتر به خرید این محصولات روی بیاورند.

بر اساس جدول و آمارهای زیر ، تعداد خودروهای برقی به فروش رسیده در ایالت آلبرتا در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی ۱۱۶ دستگاه بوده است که در مدت مشابه سال ۲۰۱۹ ، به ۱۹۱ دستگاه رسیده است.

بوی رونق بازار خودروهای برقی به مشام می‌رسد

در میان ایالات کانادا به نظر می‌رسد که شهروندان بریتیش کلمبیا بیشتر از همه به خریداری و استفاده از خودروهای برقی ، پاک و دوستدار محیط زیست علاقه و تمایل نشان داده‌اند چراکه در مدت زمان یک سال ، تعداد خودروهای برقی فروخته شده در این ایالت از یک هزار و ۳۶۱ به دو هزار و ۷۱۸ دستگاه رسیده است و این بدان معناست که درصد تغییر میزان استقبال شهروندان و مشتریان کانادایی در شهرهای ایالت مذکور مثبت ۹۹.۷ درصد بوده است.

طبق گزارشی که در وب‌سایت autotrader آمده است، تعداد خودروهای برقی فروخته شده در تمامی ایالت‌های کانادا بجز اونتاریو رو به افزایش بوده و روندی صعودی را تجربه کرده‌اند.

در این میان ایالت اونتاریو برخلاف سایر شهرهای کانادا ، شاهد افت و ریزش تعداد خودروهای برقی فروخته شده در مدت زمان یک ساله (فصل نخست سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ ) بوده چراکه این رقم از دو هزار و ۶۳۳ دستگاه به یک هزار و ۲۱۹ دستگاه رسیده و رشد و تغییر منفی ۵۴.۷ درصد را برای خود به ثبت رسانده است. هنوز تحلیلگران علت دقیقی برای این روند کاهشی کشف و اعلام نکرده‌اند.

بوی رونق بازار خودروهای برقی به مشام می‌رسد

شهروندان در ایالت کبک نیز استقبال خوبی از خریداری و استفاده از خودروهای برقی ، هیبریدی و پلاگین هیبریدی از خود نشان داده‌اند به گونه‌ای که تعداد خودروهای مذکور که در بازار این ایالت به فروش رفته است ، از دو هزار و ۴۴۶ دستگاه به سه هزارو ۸۱۴ دستگاه رسیده و رشد مثبت ۵۵.۹ درصدی را در حد فاصل سه ماهه نخست سال گذشته و سال جاری میلادی رقم زده است.

در مجموع ، بازار کانادا شاهد فروش شش هزار و ۶۰۷ دستگاه خودروی برقی شامل خودروی تمام برقی ،هیبریدی و پلاگین هیبریدی در فصل نخست سال گذشته بوده این در حالیست که توانسته است با افزایش ظرفیت بازار و تجربه یک رشد مثبت ۲۱.۴ درصدی ، این رقم را به هشت هزار و ۲۵ دستگاه برساند.

همچنین در این گزارش اعلام شده است که محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین خودروی برقی در سه ماه نخست سال جاری میلادی در کانادا تسلا مدل ۳ بوده که موفق شده است یک هزار و ۵۹۴ دستگاه در بازار این کشور را به فروش برساند. بعد از آن ، دو خودروی هیوندای کونا و میتسوبیشی اوتلندر در جایگاههای دوم و سوم رده‌بندی پرفروش‌ترین خودروهای برقی کانادا در این بازه زمانی قرار گرفته اند و توانسته‌اند به ترتیب یک هزار و ۱۶۳ و ۷۱۰ دستگاه به فروش برسانند.

به‌طور کلی بر اساس این آمار و گزارش‌ها، می‌توان گفت سهم خودروهای برقی در بازار کانادا از ۱.۵ درصد سال گذشته به ۱.۸۹ درصد در سال ۲۰۱۹ رسید.

پیش‌تر آمار فروش خودروهای برقی در کشورهای مختلف نشان می‌داد که چین، ایالات متحده آمریکا، کانادا و بیشتر کشورهای اروپایی بخصوص کشورهای شمال اروپا (اسکاندیناوی) همچون نروژ، سوئد، فنلاند و دانمارک بیشترین میزان فروش و استقبال از خودروهای برقی و الکتریکی را به نام خود به ثبت رسانده‌اند. این کشورهای پیشگام در استفاده از وسایل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست سعی دارند با ارائه تسهیلات ویژه و تبلیغات گسترده، مردم و شهروندان خود را همواره به استفاده و خرید وسایل نقلیه برقی و هیبریدی تشویق و ترغیب کنند. دولت چین اعلام کرده است که تا سال ۲۰۲۵ میلادی باید حداقل یک دستگاه از پنج دستگاه خودرویی که در این کشور وجود دارد، برقی و هیبریدی باشد.

دولت‌های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتاً تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدوداً دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      با وجود سایپا و ایران خودرو این بو هرگز به ایران نخواهد رسید

    • امیر

      سایپا و چین خودرو هم اولین ماشین برقی دنیارو ساختن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج