جاباما
۸۹۰۱۶۰
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

سعدی، خواجوی کرمانی و حافظ با هم می‌آیند

اوایل اسفند ۱۳۹۶ خبر ساخت سریالی با محوریت زندگی سعدی، حافظ و خواجوی کرمانی، سه شاعر بزرگ فارسی زبان به نام «خورشیدهای سه‌گانه» منتشر شد.

خراسان نوشت: اوایل اسفند ۱۳۹۶ خبر ساخت سریالی با محوریت زندگی سعدی، حافظ و خواجوی کرمانی، سه شاعر بزرگ فارسی زبان به نام «خورشیدهای سه‌گانه» منتشر شد. تقی سهرابی، مدیرکل صدا و سیمای فارس در آن زمان اعلام کرد تهیه‌کنندگی این سریال بر عهده بخش خصوصی است و قرار است با استفاده از ظرفیت‌های استان فارس و با بهره‌گیری از استعدادیابی بومی ساخته شود. همچنین زمان ساخت سریال ۵ تا ۷ سال و در ۹۰ قسمت اعلام شد. نوید ساخت شهرکی سینمایی از دل این اثر در شیراز هم یکی دیگر از نکات مطرح‌شده در نشست خبری این مجموعه بود.

سعدی، خواجوی کرمانی و حافظ با هم می‌آیند

علی دارابی، معاون استان‌های صدا و سیما هم گفت: «سرمایه‌گذار می‌خواهد این سریال فقط در فارس ساخته شود تا به هنرمندان بومی آن توجه شود و سه شرط هم گذاشته است؛ اول این که کارگردان درجه یک تولید کار را بر عهده بگیرد که ما برای این منظور با مسعود جعفری جوزانی صحبت کرده‌ایم. دوم این که از هر یک از این اپیزودها یک فیلم سینمایی دربیاید که بتوان آن را در دنیا نمایش داد و سوم این که در سریال از هنرمندان بومی استان فارس استفاده شود». حالا بعد از حدود یک سال و نیم خبر رسیده که این مجموعه تلویزیونی در حال طی اولین مراحل ساخت است.

چند فیلم نامه برای سعدی؟

تقی سهرابی، مدیر کل صدا و سیمای فارس این مجموعه را از نوع پروژه‌های الف ویژه دانست و در این باره به ایرنا گفت: «روند تحقیق به سرپرستی دکتر کاووس حسنلی در مراحل نهایی است». وی تاکید کرد: «نگارش فیلم نامه بر اساس پژوهش یادشده آغاز خواهد شد؛ البته صدا و سیما پیش از این فیلم نامه‌ای درباره سعدی آماده کرده است که برش‌هایی از زندگی سعدی را به‌صورت اپیزودیک دربر می‌گیرد اما آن چه مد نظر ماست نمایش زندگی سعدی فارغ از حکایت‌های اوست. البته فیلم‌نامه یادشده را می‌توانیم در قالبی متفاوت و در مجموعه‌ای دیگر به مرحله ساخت برسانیم. تاکید اصلی ما بر ساخت زندگی‌نامه است».

نگارش قصه با قلم فرانسوی

مهدی حسینی، تهیه‌کننده این مجموعه از ژان کلود کریر به عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی نویسندگی یاد کرد و گفت: «این فرد به هنر و فرهنگ ایران کاملاً مسلط و تنها فرانسوی است که نشان عالی خانه تئاتر ایران را دریافت کرده است. البته انتخاب این فرد به‌عنوان نویسنده سریال «خورشیدهای سه‌گانه» حتماً با توافق صدا و سیما صورت خواهد گرفت».

به گفته حسینی یکی از لوکیشن‌های سریال قطعاً شهر شیراز خواهد بود اما در بخش سفرهای سعدی فیلم برداری در دیگر کشورها نیز انجام خواهد شد. او انتخاب کارگردان را منوط به آماده‌شدن فیلم نامه دانست و گفت: «بعد از اتمام فیلم نامه کارگردان را مشخص می‌کنیم. کارگردان و فیلم نامه‌نویس را در کنار هم قرار می‌دهیم تا فیلم نامه را بازبینی و نهایی کنند و در این گام وارد مرحله تولید خواهیم شد».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج