جاباما
۸۹۰۵۶۰
۳ نظر
۵۰۱۲
۳ نظر
۵۰۱۲
پ

روایت‌های متفاوت از پخش نشدن والیبال جوانان

مصطفی قاسمیان - شنبه‌شب در حالی که مسابقه فینال والیبال جوانان جهان بین تیم‌های ایران و ایتالیا برگزار شد، تلویزیون اقدام به پخش این مسابقه نکرد و شبکه‌های سه و ورزش، هر یک برنامه‌های دیگری روی آنتن بردند. این اتفاق در حالی افتاد که شبکه ورزش حتی برای پخش این مسابقه والیبال، اطلاع‌رسانی قبلی هم کرده بود.

خراسان نوشت: مصطفی قاسمیان - شنبه‌شب در حالی که مسابقه فینال والیبال جوانان جهان بین تیم‌های ایران و ایتالیا برگزار شد، تلویزیون اقدام به پخش این مسابقه نکرد و شبکه‌های سه و ورزش، هر یک برنامه‌های دیگری روی آنتن بردند. این اتفاق در حالی افتاد که شبکه ورزش حتی برای پخش این مسابقه والیبال، اطلاع‌رسانی قبلی هم کرده بود.

تغییر مکرر برنامه‌ها در شبکه ورزش

می‌دانید در چند سال اخیر و با تداوم موفقیت‌های تیم ملی والیبال، علاقه‌مندان این رشته ورزشی در کشورمان رو به فزونی گذاشته و دیدارهای ملی والیبال، مخاطبان بسیاری را پای تلویزیون می‌کشاند. بر همین اساس بسیاری از علاقه‌مندان به ورزش، در روزهای اخیر پیگیر نتایج خوب تیم ملی والیبال جوانان ایران بودند که در مسابقات جهانی، تا مرحله فینال بالا آمده بود و برای قهرمانی، تیم قدرتمند ایتالیا را پیش رو داشت.

روایت‌های متفاوت از پخش نشدن والیبال جوانان

شبکه ورزش هم که از ابتدای مسابقات جهانی والیبال جوانان، این بازی‌ها را روی آنتن نبرده بود، چند ساعت پیش از آغاز مسابقه، برنامه خود را تغییر داد و اعلام کرد به جای مسابقه فوتبال سوپرجام باشگاه‌های هلند، قرار است والیبال جوانان را پخش کند. اتفاقی که بسیاری از مخاطبان تلویزیون را امیدوار کرد. حتی برنامه ویژه پخش این مسابقات هم از ساعت 20:15 با حضور کارشناس والیبال روی آنتن رفت، اما در ساعت 20:40 مجری برنامه، رسما خبر پخش نشدن مسابقه را اعلام کرد.

تلویزیون‌های اینترنتی برنده شدند

تلویزیون‌های اینترنتی «آیو» و «آنتن» که به پخش زنده مسابقات ورزشی شناخته می‌شوند، مسابقه والیبال را پخش کردند. جالب آن که به نظر می‌رسید این دو سرویس هم ظاهرا فکرش را نمی‌کردند که تلویزیون این مسابقه را از کنداکتور حذف کند. آنتن از ابتدا قرار نبود این مسابقه را پخش کند و آیو قرار نبود این مسابقه را با گزارشگر فارسی روی آنتن ببرد. با این حال برنامه این سرویس هم عوض شد و هر دو، مسابقه والیبال را با گزارش فارسی روی آنتن بردند. جالب این که گزارشگر آنتن، عباس قانع بود که خودش را برای مسابقه فوتبال آماده کرده بود ولی مجبور شد والیبال را گزارش کند!

واکنش‌های فراوان در شبکه‌های اجتماعی

شنبه‌شب فضای مجازی آکنده از مخاطبانی بود که از پخش نشدن مسابقه والیبال عصبانی بودند و حسابی از خجالت تلویزیون، به ویژه دو شبکه سه و ورزش درآمدند. محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات نیز که مدت‌هاست با مدیران صداوسیما اختلاف دارد ، از این فرصت استفاده کرد و در توئیتی به تلویزیون کنایه زد. وزیر جوان نوشت: «جوانان والیبالی ایران، گل کاشتند و حالا قهرمان جهانند. عالی بودند و عالی نتیجه گرفتند. بازی هیجان‌انگیز اون‌ها رو مستقیم از طریق تلویزیون اینترنتی دیدم، بی‌نظیر بودند!»

روایت‌های متفاوت از ماجرا

صبح یک شنبه تلویزیون دو پاسخ متفاوت به ماجرای پخش نشدن مسابقه والیبال داد. در اخبار شبکه یک، محمدرضا داورزنی قائم‌مقام وزیر ورزش در ارتباطی تلفنی، این اتفاق را به تحریم‌های ظالمانه مربوط دانست و گفت: «شرکتی که پخش این مسابقات را بر عهده داشت اعلام کرده بود که به دلیل تحریم‌های موجود نمی‌تواند با ایران قراردادی ببندد و به همین دلیل زمینه پخش فراهم نشد.»

او ادامه داد: «حتی فدراسیون جهانی هم پس از پیگیری‌های ما گفت که می‌توانید بازی‌ها را به صورت اینترنتی پخش کنید، اما متاسفانه کیفیت لازم وجود نداشت و نشد که از این شرکت سیگنال بگیریم.» در مقابل، حسین کلهر مجری برنامه «سلام صبح بخیر» شبکه سه، روایتی دیگر از این اتفاق داشت و در این باره گفت: «شرکتی که حق پخش بازی‌ها را گرفته بود، نسخه Clean یا بدون اضافات و مندرجات را در اختیار صداوسیما نگذاشت و طبق قوانین ما نمی‌توانستیم این تصاویر را روی آنتن ببریم.»

این در حالی بود که هنوز هم در شبکه‌های تلویزیون، مسابقات ورزشی با لوگوی محوشده شبکه خارجی دیده می‌شود؛ از جمله مسابقه نیمه‌نهایی اسنوکر تیمی قهرمانی جهان که صبح یک شنبه از شبکه ورزش پخش شد. این دو روایت به علاوه روایت مجری برنامه والیبال که به صراحت اعلام کرد «خط بازی دریافت نشد»، سه روایت متفاوت از این ماجرا بود و همچنان مشخص نیست که کدام روایت درست بوده و چرا این مسابقه مهم، از تلویزیون پخش نشده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محسن فیروزی

      لعنت بر قمارخونه ی میلی....

    • بدون نام

      آقای داورزنی در مصاحبه با سیما گفتند که بحرین مسابقه را داخلی برای بحرین پخش کرده چطور ممکنه یک مسابقه قهرمانی جهان فقط برای داخل کشور میزبان پخش بشود خود من روی ماهواره از کانال بحرین اسپورت مستقیم بازی و دیدم .

    • رضا

      چرا بیراهه میرید، همه اش بحث مالیه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج