جاباما
۸۹۱۵۱۰
۴ نظر
۵۰۱۰
۴ نظر
۵۰۱۰
پ

رضا رویگری و همسرش همبازی شدند

نمایش کمدی و موزیکال «حسن کچل» اثر زنده یاد علی حاتمی به کارگردانی امید اسدی در تماشاخانه ایران تماشا اجرا می شود.

خبرگزاری صبا: امید اسدی تهیه کننده و کارگردان «حسن کچل» درباره موضوع این نمایش که از ۹ مرداد ماه به مدت سی شب هر شب ساعت ۲۱ در تماشاخانه ایران تماشا اجرا می شود گفت: «حسن کچل» در ابتدا یک فیلمنامه بوده که توسط زنده یاد علی حاتمی در سال ۴۸ نوشته و ساخته شد. در واقع نمایش «حسن کچل» یک قصه کهن و داستان فولکلور است که از پیشینیان ما به یادگار مانده است و داستان پسری به نام حسن را روایت می کند که به دلیل کچل بودن منزوی شده است و با فریب بی بی از خانه خارج می شود و… که علی حاتمی این داستان قدیمی را به صورت تلفیقی از نثر و نظم به رشته تحریر درآورد.

وی افزود: زنده یاد حاتمی فیلم «حسن کچل» را که اولین فیلم ریتمیک و آوازی است، در سال ۴۹ ساخت و اکنون مخاطب در نمایش «حسن کچل» با شعر و دیالوگ و ابیاتی به صورت نثر و نظم همراه با موسیقی رو به رو می شود.

رضا رویگری و همسرش همبازی شدند

این کارگردان در مورد اجرای نمایش «حسن کچل» توضیح داد: در حقیقت ما فیلمنامه «حسن کچل» اثر زنده یاد علی حاتمی را به صورت نمایش صحنه ای در آوردیم که برای اولین بار به اجرای عمومی می رسد، البته پیش از این نمایش در جشنواره تئاتر فجر استانی فارس و تالار هنر اجرا شده، اما در تهران تا به حال هیچ اجرای عمومی نداشته است و دیگر اینکه به احتمال زیاد این نمایش در جشنواره نمایش های آیینی و سنتی هم حضور خواهد داشت.

اسدی درباره حضور رضا رویگری در این نمایش گفت: با توجه به اینکه رضا رویگری علاوه بر بازیگری در زمینه موسیقی هم فعالیت دارد و خواننده خوش صدایی است و سال هاست که در تئاتر حضور نداشته است از ایشان در این نمایش دعوت کردم تا قسمت آواز اول نمایش را بخواند و بعد به این نتیجه رسیدم که در این نمایش رکن اصلی را هم ایشان بازی کند. تارا کریمی همسر رضا رویگری در این نمایش به عنوان اولین تجربه تئاتر حضور دارد و به نظرم می رسد که این موضوع یک اتفاق خوب برای رضا رویگری است که بعد از مدت ها دوری از تئاتر و بیماری دوباره به صحنه نمایش برگردد.

نویسنده و کارگردان نمایش «پری باد» درباره تاخیر اجرای نمایش «حسن کچل» بیان کرد: در ابتدا قرار بود این نمایش در تیر ماه اجرا شود اما به دلیل اینکه این نمایش موزیکال است و بر پایه موسیقی نوشته شده و رکن اصلی آن موسیقی است و حتی از کارگردانی من و بازی بازیگران هم مهم تر است پس باید به بازیگران فرصت داده می شد تا از پایه موسیقی را آموزش ببینند تا بتوانند اجرای بهتری داشته باشند.

وی در پایان گفتگو به کارهای آینده خود اشاره کرد و گفت: تا مدتی نمایش جدید نخواهم داشت اما با توجه به اینکه هنر نمایش و تئاتر حرفه ماست و اگر مدتی کار نکنیم بیمار می شویم، سعی می کنم در آینده نزدیک دو نمایش را برای اجرا آماده کنم که یکی از این نمایش ها، تئاتری به نام «ریحانه» است و موضوعی ضد جنگ و ضد فئودالیسم دارد.

رضا رویگری و همسرش همبازی شدند

نمایش «حسن کچل» نوشته زنده یاد علی حاتمی به تهیه کنندگی و کارگردانی امید اسدی از ۹ مرداد تا ۹ شهریور هر شب ساعت ۲۱ در تماشاخانه ایران تماشا واقع در میدان فردوسی، بین پل کالج و خیابان استاد نجات الهی (ویلا)، کوچه سمنان اجرا می شود.

در این نمایش رضا رویگری، علی فتحعلی، امید اسدی، عباس بهمنش، داود اسدالهی، بیتا بزم آور، تارا کریمی، آوا اصیلیان، زهرا فلاح، علی حیدری، محمد حسن مسعودی، علی اصغر ایزی، بابک اکبری، ساغر صمدی و متین محجوب ایفای نقش می کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پدربی پولی بسوز

    • بدون نام

      بودند

    • بدون نام

      حالا رضا رویگری میخواد بشه حسن کچل؟ زنش هم ماه پیشونی خخخخ

    • بدون نام

      یعنی زنه هیچ وقت دلش برای همسر جوون داشتن
      غنج نمیره
      خیلی عجیبه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج