۸۹۱۵۱۶
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

ناگفته‌هایی از بازگرداندن شمسایی به تیم ملی

رئیس کمیته فوتسال با بیان اینکه مدارک ۳۹۲ گل ملی به ثمر رسیده توسط وحید شمسایی موجود است، دلایل بازگرداندن کاپیتان پیشین تیم ملی فوتسال ایران را برای رقابت با فالکائو تشریح کرد.

خبرگزاری مهر: داوود پرهیزکار ضمن تشریح برنامه‌های تیم ملی فوتسال ایران و برگزاری یک تورنمنت با حضور تیم‌های اروپای شرقی پیش از جام ملت‌های آسیا، به دلایل تدارک بازی دوستانه با قطر برای بازگرداندن وحید شمسایی پرداخت. پرهیزکار در صحبت هایش تاکید کرد که صرفنظر از پاسخ فیفا درباره بحث آقای گلی فوتسال جهان، کمیته فوتسال می‌خواهد این افتخار را به ایران اختصاص بدهد! مشروح گفت‌وگوی پرهیزکار که شامل وضعیت تیم فوتسال زیر ۲۰ سال و انتخاب سرمربی این تیم هم می‌شود، در ادامه می‌آید:

بعد از ناکامی تیم فوتسال زیر ۲۰ سال در مسابقات آسیایی برابر ژاپن و عنوان سومی در این رقابت ها، چه تصمیمی برای این تیم گرفته شد؟

دلایل نتایج تیم ایران بعد از مسابقات در کمیته فنی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. آقای شاندیزی سرمربی تیم توضیحاتی را ارائه کرد. ایراداتی وجود داشت که دو طرف پذیرفتند. یکسری از اتفاقات هم در بازی رخ داده بود مثل بحث داوری. روی آقای شاندیزی برای مربیگری سرمایه گذاری شده است و نباید این مربی را به راحتی از دست بدهیم.

* گفته می‌شود محمدرضا حیدریان مجددا گزینه هدایت تیم زیر ۲۰ سال است. این موضوع صحت دارد؟

- همه قبول داریم که حیدریان از بزرگان فوتسال است و می‌تواند یکی از گزینه‌های این تیم باشد؛ همانطور که قبلا هم به عنوان سرمربی انتخاب شده بود، ولی یکسری اتفاقات دیگری افتاد.

* کمیته فوتسال چه زمانی سرمربی بعدی جوانان را معرفی می‌کند؟

- فکر می‌کنم هفته بعد یا دو هفته دیگر این اتفاق رخ بدهد.

* یکی از اقدامات خوب کمیته فوتسال این بود که بعد از بازی‌های آسیایی، بحث استعدادیابی در فوتسال را زمین نگذاشت. این برنامه تا کجا پیش رفته است؟

- احساسمان این بود که بعد از بازی‌های زیر ۲۰ سال آسیا، فرصت را از دست ندهیم و برای این رده سنی استعدادیابی را شروع کردیم. آقای صانعی مسئول استعدادیابی همچنان مشغول کار است تا به یک تعداد مشخص بازیکن برسیم. به این ترتیب مربی بعدی تیم جوانان دیگر وقتش را بابت استعدادیابی هدر نخواهد داد و تعداد مشخصی از بازیکنان را در اختیار دارد.

* قرعه کشی مرحله مقدماتی جام ملت‌های فوتسال آسیا هم برگزار شد و ایران از همین حالا صعودش را به مرحله نهایی قطعی کرده است. ارزیابی شما از این قرعه کشی عجیب AFC چیست؟

- به هر حال سایر قرعه کشی‌ها هم همینطور بوده است. در منطقه آسیایی مرکزی و جنوبی هفت تیم حضور دارند که قاعدتا یک گروه، سه تیمه خواهد بود. از شانس ما تیم میزبان مرحله نهایی (ترکمنستان) هم در گروه ایران حضور دارد. به هر حال کادر فنی تیم ملی می‌تواند به این مسابقات به چشم بازی‌های تدارکاتی نگاه کند. ایران در فوتسال آسیا حرف اول را می‌زند و در دنیا هم عنوان سوم را به دست آورده، ولی نباید هیچ تیمی را دست کم گرفت. اینطور نیست که، چون صعودمان قطعی شده، دست و پا شکسته در مرحله مقدماتی شرکت کنیم.

* آیا بازی با پرتغال قبل از جام ملت‌های آسیا قطعی شد؟

- خیر، اما فروردین ماه سال آینده با آرژانتین بازی می‌کنیم.

* تیم ملی پیش از حضور در جام ملت‌های آسیا چه بازی‌های تدارکاتی را پشت سر می‌گذارد؟

- یک تورنمنتی را در آذرماه با حضور اسلواکی، صربستان و بلاروس هماهنگ کرده ایم. این تورنمنت در فیفادی خواهد بود. برای فیفادی بهمن ماه و قبل از اعزام تیم هم سه تیم اروپایی مدنظر داریم که هنوز برنامه آن بازی نهایی نشده است.

* به بحث بازی دوستانه با قطر برسیم. آیا هدف شما از برگزاری این بازی صرفا خداحافظی وحید شمسایی از تیم ملی فوتسال بود؟

- باید بگویم نظرات ما با شما متفاوت است. باید بپذیریم شمسایی یکی از اسطوره‌های فوتسال ما است. همانطور که دنیا فوتبال ما را با بزرگانی مثل علی دایی و دیگران می‌شناسد، فوتسالمان را هم با محمدرضا حیدریان، شمسایی و علی اصغر حسن زاده می‌شناسد.

* در بزرگ بودن وحید شمسایی بحثی نیست. استعلام ما از فیفا نشان می‌دهد چیزی تحت عنوان «آقای گل فوتسال جهان» وجود ندارد.

- وقتی کنفدراسیون فوتسال برزیل، فالکائو را دوباره به تیم ملی دعوت می‌کند، حتما یک چیز‌هایی هست که دنبالش هستند وگرنه همه می‌دانند که برزیل هم در فوتسال و هم در فوتبال از ما جلوتر است. آن‌ها بی برنامه نیستند. برای همین این افتخار می‌تواند برای کشور ما باشد. مردم می‌خواهند این اتفاق رخ بدهد.

* یعنی شما بر خلاف فیفا می‌گویید فالکائو با ۴۰۱ گل ملی آقای گل جهان است؟

- بله در حال حاضر ایشان با این تعداد گل، آقای گل است.

* بحث بازگشت فالکائو به تیم ملی فوتسال برزیل پیش از آنکه برای افزایش تعداد گل هایش باشد، به واسطه پیشنهاد مالی یکی از شرکت‌های تولید البسه بود که قصد داشت از کنار این ستاره، درآمدزایی قابل توجهی داشته باشد. در واقع بیش از آنکه این موضوع یک بحث بین المللی باشد، یک بحث ملی و مالی است.

- اگر بخواهیم از دید شما هم به این موضوع نگاه کنیم، این افتخار می‌تواند برای کشور ما باشد. مگر این بحث در کشور ایران کم جذابیت دارد؟ انگیزه شمسایی بعد از ۴۰ سال واقعا قابل توجه است. این بحث شاید ملی باشد، ولی می‌گویم می‌تواند برای ما هم ارزشمند باشد.

* موضوع قابل تامل دیگر در این زمینه، تعداد گل‌هایی است که به ثمر رسیده. آیا شما آمار و مستندات ۳۹۲ گل شمسایی را در اختیار دارید؟

- بررسی‌های من هم در حد اطلاعاتی است که در کشورم وجود دارد. شمسایی ۸ یا ۹ گل کمتر از فالکائو دارد. این آماری که ما به دست آورده ایم از آرشیوی است که در فدراسیون داشتیم و صحت و سقم آن مسجل است. اگر هم کمتر بوده، بنده مدرکی ندارم.

* آیا این مدارک موجود است؟

- بله موجود است. البته خود آقای شمسایی هم خیلی از اطلاعات را دارد.

* پس چرا فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال تاکنون این تعداد گل را منتشر نکرده است؟

- گل‌ها را منتشر کنیم؟ این همه گلی که زده است اخبارش موجود نیست؟

* خیر تمام اخبارش موجود نیست، ولی شما اگر مدارکی دارید باید آنرا منتشر کنید.

- ان شاءالله بعد از بازی با قطر از شمسایی می‌خواهم آماری که هست و تعداد گل هایش را در اختیار شما بگذارد تا این موضوع برای شما و دیگر عزیزانی که فوتسال برایشان مهم است روشن شود!

* شما اعلام کردید مدارکی در فدراسیون وجود دارد. چرا این آمار را منتشر نکردید؟

- دو موضوع است. شما یا منکر بحث آقای گلی هستید و بازی با قطر وقت تلف کردن است. یا روی تعداد گل‌ها بحث دارید. سن من که قد نمی‌دهد بگویم از گل اول را نوشته ام. مطمئنم آمار و اطلاعاتی بوده است. من هم تقریبا این آمار را به دست آورده ام. شما درباره صحت و سقمش شبهه دارید.

* موضوع اول این است که از نظر ما و فیفا این عنوان وجود ندارد. حالا با فرض بر اینکه چنین عنوانی وجود داشته باشد، آیا مدارک این گل‌ها در فدراسیون وجود دارد؟

- بله مدارکش هست که شمسایی ۳۹۲ گل به ثمر رسانده و در کدام مسابقات گل زده است.

* پس چرا این مدارک را منتشر نکردید تا شبهه در این خصوص برطرف شود؟

- به نظرم فقط خبرگزاری مهر است که در این بحث شبهه دارد. همه از این موضوع استقبال می‌کنند. این اتفاق و بازگشت شمسایی خواست مردم و جامعه است و کمیته فوتسال و فدراسیون فوتبال آن را انجام می‌دهد. شما می‌گویید جنبه بین المللی ندارد؛ من می‌گویم برزیل دنبالش بوده است. حداقل جنبه ملی که دارد. اگر این اتفاق برای خود ایرانی‌ها رخ بدهد و در کشورمان بماند، کجایش با ورزش کشور منافات دارد؟ این افتخار برای برزیل باشد چه نفعی به خبرگزاری مهر می‌رسد؟

* ما هیچ مشکل شخصی نداریم و اتفاقا اگر این عنوان در صورت وجود خارجی به ایران برسد، خوشحال هم می‌شویم.

- سئوال من این است که مردم این عنوان را می‌خواهند یا خیر؟!

* افکار عمومی تحت تاثیر رسانه‌ها هستند؛ رسانه‌هایی که چند سال عنوان کرده اند شمسایی آقای گل فوتسال جهان است در حالی که فیفا چنین عنوانی با مشخصات آقای گلی فوتبال ندارد.

- به هر حال خیلی از اتفاقات مشابه هست که، چون مردم می‌خواهند مسئولان انجام می‌دهند تا مردم حداقل خوشحال باشند!

* با این فرض که شمسایی به تیم ملی برگردد و بتواند به زعم شما با به ثمر رساندن چند گل دیگر رکورد آقای گلی جهان را بگیرد. در اینصورت اگر بازهم فالکائو به تیم ملی برزیل دعوت شود و بخواهد مجددا گلزنی کند، تکلیف چیست؟ آیا این چرخه دعوت از شمسایی ادامه می‌یابد؟

- اگر برزیل دوباره فالکائو را دعوت کند که نشان می‌دهد ما کار درست را انجام داده ایم! در واقع آن‌ها ثابت می‌کنند که یک چیزی وجود دارد.

* از بحث شما قانع نشدم، ولی این شایعه ایجاد شده است که شاید در بازی با قطر سرمربی دیگری به جای سیدمحمد ناظم الشریعه روی نیمکت تیم ملی بنشیند. این موضوع صحت دارد؟

- به هیچ عنوان. کادر فنی ما همان کادر فنی رسمی است و ناظم الشریعه روی نیمکت می‌نشیند. شمسایی هم از روز اول در اردوی تیم ملی خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی شاهیوند @لرسیتی @

      ای ک دستت میرسد کاری بکن..✍✍
      نوشدارو بعداز مرگ سهرابهاااا

    • بدون نام

      این خبرگزاری مهر از ی چیزی داره میسوزه،اخه تو عددی نیستی که میگی ما و فیفا!!!قانع نشدی به درک،مهم خاست مردمِ،ی جوجه خبرنگار که معلوم نیست از کجا داره میسوزه غلط اضافه میکنه

    • بدون نام

      دین و دنیارا نابود کردین که به دروغ بگین این بابا آقای گله. نیست به والا نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج