جاباما
۸۹۲۸۳۵
۸ نظر
۵۰۱۲
۸ نظر
۵۰۱۲
پ

لابی‌گری در پرونده زمین ۳هزار متری سعادت‌آباد

معاون دادستان کل کشور در امور حقوق عامه درباره زمین سه هزار متری سعادت‌آباد که برای احداث حسینیه به تعدادی از نمایندگان وقت مجلس واگذار شده بود اما اکنون تبدیل به برجی نیمه ساخته شده است، توضیحاتی ارائه کرد.

خبرگزاری تسنیم: معاون دادستان کل کشور در امور حقوق عامه درباره زمین سه هزار متری سعادت‌آباد که برای احداث حسینیه به تعدادی از نمایندگان وقت مجلس واگذار شده بود اما اکنون تبدیل به برجی نیمه ساخته شده است، توضیحاتی ارائه کرد.

محمدجواد حشمتی درباره پرونده زمین‌خواری سه هزار متری در خیابان درختی سعادت‌آباد اظهار کرد: این پرونده در دست رسیدگی دادسرای ویژه زمین‌خواری قرار دارد و به جاهای خوبی نیز رسیده است.

این مقام مسئول در دادستانی کل کشور در پاسخ به این سوال که متخلفان چگونه توانستند با تغییر کاربری، در زمینی که فقط برای احداث حسینیه واگذار شده بود، برج مسکونی و تجاری بسازند گفت: این افراد با مراجعه به دیوان عدالت اداری و شکایت از شهرداری، موفق به اخذ رأی از دیوان و الزام شهرداری به صدور مجوز ساخت و تغییر کاربری می‌شوند که خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته، رأی دیوان نقض و جلوی ادامه این تخلف گرفته شد.

حشمتی تصریح کرد: آنچه عیان است در این پرونده‌ عده‌ای با اعمال نفوذ و لابی برای زمینی که به منظور احداث حسینیه از سوی وزارت مسکن و شهرسازی وقت واگذار شده بود، مجوز ساخت برج مسکونی و تجاری گرفتند که بعدها متوجه شدیم و اکنون به مرحله توقیف رسیده است.

به گفته معاون دادستان کل کشور، این زمین جزو عرصه ملی و حقوق دولت است و پرونده زمین‌خواران و متخلفان در دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم زمین‌خواری در دست رسیدگی است.

ماجرا از این قرار است که در سال ۸۵ به تعدادی از نمایندگان وقت مجلس یک قطعه زمین ۳هزارمتری در خیابان درختی سعادت‌آباد برای احداث حسینیه واگذار می‌شود و این افراد طبق قراردادی که با سازمان ملی زمین و مسکن داشتند، اجازه تغییر کاربری نداشتند و وزارت راه و شهرسازی این اراضی را تنها برای ساخت حسینیه واگذار کرده بود.

با این حال، افراد مزبور این زمین را بدون اینکه حق واگذاری داشته باشند، می‌فروشند و مالک جدید با فرایند‌های نامتعارف، شهرداری را ملزم به صدور پروانه ساخت می‌کند تا اینکه وزارت راه و شهرسازی متوجه تغییر کاربری و فروش اراضی واگذارشده می‌شود و شکایت می‌کند!

جالب‌تر آنکه در زمان طرح شکایت، هیچ سازه‌ای به‌روی این ملک وجود نداشت اما در حال حاضر یک ساختمان که تا طبقه هشتم هم بالا رفته، احداث و البته جلوی ادامه احداث آن با دستور مقام قضایی گرفته شده است.

بر اساس آنچه حسین معصوم نماینده تام‌الاختیار سابق وزیر راه و شهرسازی پیشتر به آن اشاره کرده، به‌رغم ابلاغ دستور موقت برای توقف ساخت‌وساز، متخلفان اقدام به بتن‌ریزی مجدد می‌کنند که با اطلاع دادسرای ویژه مبارزه با زمین‌خواری، بازپرس مربوطه شخصاً در محل حضور یافته و دستورات لازم را صادر می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واگذارتان به خدا اگر اسامی نمایندگان بی کفایت را اعلام ننمایید.

      پاسخ ها

      • بی نام

        اقا جان این ها هیچکدام از خدا نمیترسند وخدا را نمیشناسند حزب شیطان هستند

      • بدون نام

        آخه عزیزم اینا که خدا نمیشناسن. این طایفه فقط پول و رفاه دنیا رو قبول دارن. ولی خدایی چه خبره تو مملکت . چه بخور بخوریه. چه بیت المال خورونیه. واویلا

    • بدون نام

      بگیرند این نمایند گان مجلس اعدام کنن تا درس عبرت بقیه نمایندگان بشه

    • بدون نام

      اگه جرات دارید اسامی چپاولگران به عنوان نماینده راهم اعلام کنید کسی که به اسم خدا هم دزدی میکنند وای به روزی که بگندد نمک

    • بدون نام

      همون بهتر که حسینیه نشده...

    • ناشناس

      خب یعنی چی.... اگه میخواستن حسینیه بسازن خب چرا از طریق چند تا نماینده این کارو کردن... اصلا این زمین مال کی بوده.؟ که شما اختیارش و داشتین... مطمئنا این نیست که میگین

    • بدون نام

      خدایاتوی مملکتی که ادعای پایتخت جهان اسلام روداره حتی به حسینیه سیدالشهداهم رحم نمیکنن
      الله اکبر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج