جاباما
۸۹۳۶۲۱
۱۶ نظر
۵۹۸۶
۱۶ نظر
۵۹۸۶
پ

چگونه از آمازون خرید کنیم؟

ایرانی‌ها با یک ترفند ساده از فروشگاه‌هایی مثل آمازون، ebay و علی‌بابا بدون پرداخت حتی یک دلار خرید می‌کنند.

روزنامه هفت صبح - احمدرضا نجفی: شگفت‌انگیز است! نه نیازی به دور زدن قاره آفریقا داریم، نه لازم است سراغ مافیای پولشویی برویم؛ صرفا با چند کلیک ساده می‌توانیم تحریم‌های آمریکا را دور بزنیم. همان تحریم‌هایی که اجازه خرید از فروشگاه‌های بزرگی مثل آمازون،‌ای بی، علی بابا، سوق و ... را به ما ایرانی‌ها نمی‌دهد. اخیراً یک کسب‌وکار اینترنتی راه افتاده و چند سایت واسطه، مسئولیت خرید کالا از فروشگاه‌های خارجی را بر عهده گرفته‌اند.

روال کار به این شکل است که شما در فروشگاه‌های خارجی دنبال کالای مورد نظرتان می‌گردید، لینک صفحه یا نام کالا را به سایت ایرانی واسطه می‌دهید و این سایت هزینه سفارش، ارسال، هزینه‌های گمرکی و ... را محاسبه کرده و به شما اعلام می‌کند.

همانجا می‌توانید با خرید اینترنتی از کارت بانکی‌تان کل هزینه‌ها را به ریال پرداخت کنید و بعد از چند هفته کالای اصل خارجی را درب خانه تحویل بگیرید. در این گزارش سراغ کم و کیف فعالیت سایت‌های واسطه خرید از آمازون رفته‌ایم تا ببینیم خرید از این سایت‌ها تا چه حد به صرفه است.

چگونه از آمازون خرید کنیم؟

سایت‌هایی که کالای آمریکایی را در ایران تحویل می‌دهند

احتمالاً تا حالا اسم آمازون به گوش‌تان خورده باشد. منظورمان بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی دنیا است که کالای مورد نظرتان را هر جای دنیا که باشید برای‌تان می‌فرستد، البته نه همه جای دنیا! شرکت آمازون یک شرکت آمریکایی است و طبیعتاً از تحریم‌های آمریکا پیروی می‌کند. بر این اساس ما ایرانی‌ها نمی‌توانیم به صورت مستقیم از آمازون خرید کنیم. با این وجود جدیداً راه چاره‌ای برای خرید از آمازون به وجود آمده که می‌توانیم با چند کلیک کل نظام تحریم‌ها را دور بزنیم و آن هم چیزی نیست، جز سایت‌های واسطه خرید از آمازون. ما هم در ابتدا فکر کردیم قضیه کلاهبرداری اینترنتی و فیشینگ باشد، اما وقتی چشم‌مان به نماد الکترونیک این سایت‌ها افتاد، تا حدودی خیال‌مان راحت شد.

بعضی از این سایت‌ها از وزارت صمت مجوز گرفته‌اند و تحت عنوان «خدمات خرید آنلاین کالا از سایت‌های خارجی» فعالیت می‌کنند. آن‌ها عموماً یک دفتر خارجی در کشور‌های آمریکا، چین یا امارات دارند و بعد از ثبت سفارش شما، محصول مورد نظرتان را از آمازون خرید می‌کنند. بعد از خرید، آن‌ها را جمع‌آوری کرده و راهی ایران می‌کنند. نکته جالب در خرید از سایت‌های واسطه این است که شما لازم نیست حتی یک دلار برای خرید کالا از آمازون خرج کنید، بلکه همه هزینه‌ها به پول خودمان محاسبه می‌شود.

شما می‌توانید کالای مورد نظرتان را در سایت آمازون پیدا کنید و با کپی کردن نام یا لینک کالا، ببینید هر کدام از سایت‌ها با چه هزینه‌ای کالای مورد نظرتان را به شما می‌رسانند.

طبیعتا تحویل کالا توسط این سایت‌های واسطه با چند روز تاخیر انجام می‌شود. این تاخیر می‌تواند بین ۱۵ تا ۳۰ روز بسته به سایت واسطه متفاوت باشد.

چگونه از آمازون خرید کنیم؟

خرید چه کالا‌هایی از سایت آمازون به صرفه است؟

خرید کالای اصل مهم‌ترین ویژگی فروشگاه‌های واسطه آمازون است که این امکان را به شما می‌دهد تا بدون سفر به کشور‌های خارجی یا بدون رو انداختن به فامیل و دوست و آشنا که راهی خارج از کشور هستند، کالای اصل را درب خانه‌تان تحویل بگیرید. برای همین اگر دنبال چنین کالا‌هایی می‌گردید استفاده از سایت‌های واسطه خرید از آمازون به نظر گزینه خوبی خواهد بود. کالا‌های برند، مکمل‌های غذایی، کالا‌های لوکس و ... در این گروه قرار دارند.

مورد دوم خرید کالا‌های مشمول تحریم است. طوری که با استفاده از سایت‌های واسطه خرید از آمازون می‌توانید کالا‌هایی را که آمریکایی‌ها اجازه صادرات آن به ایران را نمی‌دهند، به‌راحتی بخرید. لوازم آزمایشگاهی و تحقیقاتی از این دسته هستند که می‌توانید برای خرید آن‌ها روی سایت‌های واسطه حساب باز کنید. گروه سوم کالا‌هایی است که در ایران کمیابند یا اصلا وجود ندارند.

کالا‌هایی مثل قطعات یدکی، برند‌های خاص یا حتی کتاب‌هایی که تازه منتشر شده‌اند در این گروه قرار دارند. ممکن است شما خیلی اهل مطالعه باشید و نتوانید کتاب مورد نظرتان را در ایران پیدا کنید. در چنین مواردی سایت‌های واسطه خرید از آمازون می‌توانند به شما کمک کنند تا کتاب‌تان را از انتشارات آن در خارج از کشور خرید کنید.

خرید هر موردی غیر از این سه دسته می‌تواند گزینه خوبی برای استفاده از سایت‌های واسطه خرید از آمازون نباشد. چرا که اگر کالا‌های عادی را بتوانید در فروشگاه‌های ایرانی پیدا کنید، مطمئنا قیمت آن کمتر از هزینه تمام شده سفارش از سایت آمازون خواهد بود.

ایرانی‌ها از آمازون چه می‌خرند؟

در بین انواع و اقسام کالا‌هایی که در سایت‌های واسطه خرید از آمازون ثبت سفارش می‌شوند، پنج کالا به عنوان محبوب‌ترین کالا‌ها نزد ایرانی‌ها معرفی شده‌اند. شاید فکر کنید این کالا‌ها لوازم آزمایشگاهی و تحقیقاتی با وسایل مهمی باشند که آمریکا اجازه ورود آن به ایران را نمی‌دهد، اما به جز یک مورد تقریبا هیچ‌کدام چنین وضعیتی ندارند. ۱) فیس براش یا پاک‌کننده صورت در صدر کالا‌هایی قرار دارد که ایرانی‌ها با استفاده از سایت‌های واسطه، آن را از فروشگاه آمازون خریده‌اند. این محصول برای شفافیت پوست کاربرد دارد و استفاده روزانه از آن می‌تواند چربی‌ها و باکتری‌های سطح پوست را از بین ببرد. عملکرد آن شبیه لیزر است که در هر دقیقه چند هزار پالس به سطح پوست وارد می‌کند.

فیس براش در بازار‌های داخلی هم پیدا می‌شود و قیمت انواع فیک آن تقریباً ۳۰۰ هزار تومان است. اگر بخواهید سراغ محصول اصل بروید، باید نزدیک دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پول خرج کنید. قیمت این محصول در سایت آمازون ۱۰۴دلار معادل یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است و سایت‌های واسطه با دریافت هزینه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان با تاخیر چند روزه آن را برای شما می‌فرستند.

۲) ریش تراش Whal بین آن دسته کالا‌های لوکس قرار می‌گیرد که ایرانی‌ها برای خریدش دست به دامن سایت‌های واسطه خرید از آمازون شده‌اند. ظاهر این ریش‌تراش شبیه ریش‌تراش سده ۱۹ است و فعلا در سایت‌های واسطه قابل خریداری نیست. قیمت این کالا در آمازون ۹۷ دلار معادل یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است که احتمالاً با هزینه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی توسط سایت‌های واسطه به خریدار ایرانی عرضه می‌شود.

۳) کپسول AHCC دیگر محصولی است که ایرانی‌ها با استفاده از سایت‌های واسطه از آمازون خریداری کرده‌اند. گفته می‌شود این کپسول‌ها برای بالا بردن سیستم ایمنی بدن مصرف می‌شوند و پزشکان آن را برای درمان سرطان تجویز می‌کنند. جستجو‌های ما به دنبال این کپسول در ایران بی‌نتیجه بود. این کپسول در حال حاضر با قیمت ۵۰ دلار معادل ۶۰۰ هزار تومان در آمازون فروخته می‌شود و سایت‌های واسطه آن را با هزینه یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی به مشتری ایرانی می‌رسانند.

۴) ساعت‌های برند Casio یکی دیگر از کالا‌هایی است که ایرانی‌ها با استفاده از سایت‌های واسطه خرید از آمازون سراغ آن رفته‌اند. قیمت این ساعت‌های برند در ایران به حدود ۱۳ میلیون تومان می‌رسد و این در حالی است که قیمت ساعت‌های برند Casio G - Shock در سایت آمازون عموما حدود ۲۰۰دلار و کمتر است. سایت‌های واسطه این ساعت‌ها را که معادل دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در آمریکا قیمت دارند، با هزینه سه میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی به مشتری ایرانی می‌رسانند.

۵) کفش‌های برند ECCO در آخرین رده کالا‌های محبوب ایرانی‌ها برای سفارش از آمازون قرار دارد. کفش‌های کتانی ECCO مدل اسنیکرز در فروشگاه آمازون حدود ۱۱۲ دلار معادل یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان قیمت دارند و سایت‌های واسطه آن را با هزینه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای مشتریان ایرانی خریداری کرده و ارسال می‌کنند. کفش‌های برند ECCO اصل در فروشگاه‌های ایران بالای یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارند.

چگونه از آمازون خرید کنیم؟

آمازون تنها نیست؛ می‌توانید از‌ ای بی و علی اکسپرس هم خرید کنید

بعضی از سایت‌های واسطه صرفاً برای خرید از آمازون به کاربران‌شان کمک می‌کنند، اما بعضی دیگر پا را فراتر گذاشته و سراغ بقیه سایت‌ها هم رفته‌اند. نمونه آن سایت EBay است که یکی از قدیمی‌ترین فروشگاه‌های آنلاین در آمریکا به حساب می‌آید. این سایت تقریبا مشابه آمازون است و رقابت تنگاتنگی با این فروشگاه آنلاین دارد. فروشگاه دیگری که سایت‌های واسطه سراغش رفته‌اند، علی اکسپرس است. این فروشگاه زیرمجموعه گروه علی بابا است که در کشور چین فعالیت می‌کند. خرید از فروشگاه‌های علی بابا برای سایت‌های واسطه راحت‌تر است، چراکه ارسال کالا از چین به ایران، سختی‌های ارسال کالا از آمریکا را ندارد.

سوق یک فروشگاه دیگر است که می‌توانید با استفاده از سایت‌های واسطه از آن خرید کنید. فروشگاه اینترنتی سوق زیر مجموعه آمازون است و نمایندگی این فروشگاه آمریکایی در امارات به حساب می‌آید. طبیعی است با توجه به فاصله کوتاه امارات تا ایران، کالا‌هایی که با استفاده از سایت‌های واسطه از فروشگاه سوق خرید می‌کنید، زودتر به دستتان می‌رسد.

چگونه از آمازون خرید کنیم؟

چرا نباید به سایت‌های واسطه اعتماد کامل داشت؟

مزیت‌های سایت‌های واسطه خرید از آمازون را گفتیم، بهتر است سراغ مشکلاتی که ممکن است در این مسیر سراغ‌تان بیاید هم برویم. یکی از مشکلات بزرگ، تاخیر زیاد در رسیدن محصول است. ممکن است برای دریافت کالایی که خریده‌اید حتی بیش از یک ماه منتظر بمانید. در این بین ممکن است اتفاقات مختلفی برای کالایی که خریده‌اید بیفتد. اتفاقاتی که هیچکس نمی‌تواند جلویش را بگیرد و هر لحظه امکان دارد کالایی که خریده‌اید به کلی غیرقابل استفاده شود. در چنین شرایطی احتمالاً برای پس گرفتن پول‌تان از سایت واسطه به مشکل خواهید خورد.

اگر سراغ این سایت‌ها رفتید، حتماً باید از آن‌ها فاکتور خرید از آمازون دریافت کنید تا مطمئن شوید کالایی که به دست شما رسیده، اصل است. سایت آمازون علاوه بر کالا‌های نو، کالا‌های دست‌دوم قابل استفاده را با قیمت کمتری در همان صفحه فروش کالا به کاربر نمایش می‌دهد. ممکن است برخی سایت‌ها برای سودجویی سراغ کالا‌های دست‌دوم بروند و با هزینه کمتری آن را از آمازون تهیه کنند. در چنین شرایطی ممکن است کالای دست‌دوم را به جای کالای نو به مشتری قالب کنند و حسابی سرش کلاه بگذارند. برای جلوگیری از این اتفاق، باید از شرکت واسطه، درخواست فاکتور کنید و قیمت درج شده روی آن را با قیمت سایت آمازون تطبیق دهید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جالب بود مخصوصا کالاهای پرطرفدارش،امیدوارم هیچ خانواده ای با مشکل دارو مواجه نشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        توی ایران همه سر هم کلاه میزارن..مواظب باشید به این سایت های واسطه نمیشه اعتماد کرد..فراموش نکنید اینجا ایران است

    • بدون نام

      عجب!!! من زیاد متوجه نشدم چطور میشه ازشون خرید کرد!
      کسی که میدونه میشه توضیح بده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        البته الان دوباره خوندم.ولی چطور میشه به اینا اعتماد کرد و میلیونها پول دوسشون پرداخت کرد؟ باز دیجی کالا حداقل تو ایرانه.اگه یه طوری بشه میشه رفت سراغشون

    • tayefe

      لطفا اسم چند سایت معتبر رو هم اعلام کنید .ممنون

      پاسخ ها

      • حامد

        خیلی گرون درمیاد به. بهانه محاسبه عوارض و گمرک و پست و دورزدن تحریما تا سه برابر اون کالا رو از آدم میگیرن .

    • بدون نام

      همین امروز از یک سایت داخلی خرید کرده بودیم بستمونو آوردن توی پست بازش کرده ان ازش یه کالا برداشتن دوباره سرشو بستن دیگه خرید از خارج از کشور پیشکش!!

    • hh

      سایت آمازون بسیار متعبره و کل کشورای دنیا از این سایت هر کالایی تهیه میکنن به جز ایران

    • بدون نام

      بدیش اینه واسطه اش ایرانیه که احتمال هر بلایی روی کالا وجود دارد. باشد که رستگار شوید.

    • بدون نام

      این که آخرش گفت به سایتای واسطه اطمینان نکنید من همون اول که مقاله رو باز کردم این سوال برام پیش اومد اونم تو ایران تو این وضعیت الان همه به فکر کلاه بردارین بعید نیست این سایتای واسطه هم کلاهبردارای زرنگ نباشن

      پاسخ ها

      • الهام

        من یه خرید از آمازون به واسطه شرکت مالتینا داشتم ۱۵ روزه رسید همونی بود که میخواستم و راضی بودم تنها اشکال اینه که گرون در میاد وگرنه قابل اطمینان هست.شما مالتینارو سرچ کنید بعدش خرید آسونه..

    • .........

      دوست عزیز من از یکی همین سایتها خرید کردم جنس فیک و تقلبی دادن با اینکه هیچ فرقی از نظر ظاهر با جنس اصل نداشت ولی تقلبی بود

    • alishefey

      دولتم حتما رو دارو ها وکپسو.لها نظارت داره که به قیمت هفت هشت میلیون تو بازار برا یه خونواده مریض دار تموم نشه خود دولت همون‌طور که مجوز به این شرکتها برا دور زدن تحریم میده مزارع یه سری اقلام چرت وارد کنن

    • رهگذر

      مرسی

    • علی

      همشون کلاه بر داریه

    • آااا

      چطور میتونیم به این سایت ها اعتماد کنیم؟ میشه لطفا چند تا از معتبرهاش رو بگین که ما با خیال راحت خرید کنیم؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج