۸۹۴۰۷۹
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

سیر کردن مردم با غذای ناسالم ارزشی ندارد

رئیس سازمان غذا و دارو با تقدیر از صنایعی که غذای سالم تولید می کنند، گفت: سیر کردن شکم مردم با غذای ناسالم ارزشی ندارد.

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان غذا و دارو با تقدیر از صنایعی که غذای سالم تولید می کنند، گفت: سیر کردن شکم مردم با غذای ناسالم ارزشی ندارد.

محمد رضا شانه‌ساز معاون وزیر بهداشت در سومین جشنواره ملی «صنعت سلامت محور» افزود: بیماری های غیرواگیر اکنون یکی از دغدغه های اصلی جامعه سلامت و جامعه بشری است.

وی ادامه داد: بر اساس آمارهای سازمان جهانی بهداشت، در سال ۲۰۱۷، حدود ۷۳ درصد مرگ و میرها در جهان ناشی از بیماری های غیرواگیر بوده و ۸۰ درصد مرگ و میرها در کشورهای در حال توسعه اتفاق افتاده است.

شانه ساز افزود: پیش بینی می‌شود که میزان مرگ و میرهای ناشی از بیماری‌های غیرواگیر در سال ۲۰۲۵ به بیش از ۷۶ درصد برسد. این آمار نشان دهنده اهمیت توجه به ایمنی و سلامت غذاست.

وی گفت: ۷۵ درصد مرگ و میرها در ایران نیز بر اساس آمار سال ۲۰۱۷، ناشی از بیماری‌های غیرواگیر بوده است.

رئیس سازمان غذا و دارو به موانعی که در راه ارتقای سلامت غذایی وجود دارد، اشاره کرد و گفت: حوزه غذا و تغذیه مظلوم است و تنها با جلب مشارکت مردم می‌توان آنرا بهبود بخشید.

وی تصریح کرد: ارتقای سلامت غذایی نیازمند فرهنگ سازی برای تبدیل آن به مطالبه عمومی است. سلامت غذا و امنیت غذا باید به یک میزان مورد توجه قرار گیرند. سیر کردن مردم با غذای ناسالم که منجر به بیماری شود ارزشی ندارد.

حسینعلی شهریاری عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز در این جشنواره گفت: برای ارتقای سلامت غذایی در کشور هیچ خلاء قانونی نداریم.

وی افزود: ۲۵ تا ۳۰ درصد مسایل حوزه سلامت غذایی به وزارت بهداشت مربوط می شود و بقیه در حوزه وزارت کشاورزی، وزارت صمت، سازمان استاندارد و دیگر نهادهاست.

شهریاری ادامه داد: مشکل جدی ما برای ارتقای سلامت غذایی مردم نظارت است. در یکی از دولت ها، رییس سازمان استاندارد را به خاطر اینکه گفته بود باید پراید ایربگ داشته باشد عوض کردند.

وی گفت: وقتی مزارع ما شناسنامه ندارند نمی توان با متخلفان استفاده بیش از حد از سموم در مزارع برخورد کرد.

این نماینده مجلس افزود: لازم است سطح سواد سلامت جامعه را بالا ببریم تا مردم مطالبه گر شوند.

وی گفت: امروز بیشترین مرگ و میر ما ناشی از بیماری های غیرواگیر است چرا که روی ورزش های همگانی سرمایه گذاری نکردیم و یارانه را به جای شیر به قند و شکر داده ایم که برای مردم زیان آور هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مسئولین ما بسیار خیانت کار هستند اصلا سلامتی مردم بریشان اهمیتی ندارد اونهاییکه دارند میخورند غذای خوب وسالم بقیه مردم بدبخت وبیمار میوه سالم وعالی برای مرفهان ولکه دار وخراب نایلون میکنند کنار مغازه برای بیچارگان کسانی هستند که از عید نتونستند گوشت خونه ببرند اگر الان دوره شاه بود که پدر اون بدبخت را در آورده بودند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درست میگی اینها سلامتی مردم برایشان اهمیتی نداره

    • آرمیتا

      مسیولین ما دیگه ازاین پیشتر مردم سیر بکنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج