جاباما
۸۹۴۰۸۳
۷ نظر
۵۰۰۵
۷ نظر
۵۰۰۵
پ

باج‌خواهی ترامپ از کره جنوبی

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که کره جنوبی با پرداخت پول بیشتر به واشنگتن در ازای دفاع از سئول در برابر پیونگ یانگ، موافقت کرده است.

ایرنا: «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که کره جنوبی با پرداخت پول بیشتر به واشنگتن در ازای دفاع از سئول در برابر پیونگ یانگ، موافقت کرده است.

ترامپ در صفحه توییتر خود نوشت: کره جنوبی موافقت کرده است در ازای دفاع از خود در برابر کره شمالی، مقدار قابل توجهی پول بیشتر به آمریکا پرداخت کند.

وی در ادامه این توییت آورد: کره جنوبی طی دهه های گذشته، پول بسیار کمی به آمریکا پرداخت کرده است، اما سال گذشته، به درخواست پرزیدنت ترامپ، کره جنوبی مبلغ ۹۹۰ میلیون دلار پرداخت کرد.

باج‌خواهی ترامپ از کره جنوبی

ترامپ در توییت دیگری نوشت: مذاکرات برای افزایش بیشتر پرداخت ها با ایالات متحده آغاز شده است. کره جنوبی، کشوری بسیار ثروتمند است که اکنون برای کمک به دفاع نظامی مهیا شده از سوی آمریکا، احساس وظیفه می کند. روابط بین دو کشور، یک رابطه بسیار خوب است.۹۱۰۹

رئیس جمهوری آمریکا از زمان روی کار آمدن در این کشور، به بهانه تامین امنیت کشورهای دیگر خواستار دریافت پول بیشتری از آنها شده است.

یکی از این کشورها عربستان است. ترامپ از آل سعود پول می گیرد و در ازای آن، سعودی ها را گاو شیرده خطاب می کند.

رئیس جمهوری آمریکا ماه گذشته اعلام کرد که از «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان خواسته است تا هزینه های حفاظت از این کشور را به آمریکا پرداخت کند.

ترامپ همان موقع گفت: ما نمی‌خواهیم که آمریکا از خاورمیانه و عربستان سعودی محافظت کند و هزینه‌هایش جبران نشود.۹۱۰۹

رئیس جمهوری آمریکا علاوه بر تحمیل قراردادهای هنگفت تسلیحاتی به عربستان، ماجرای مکالمه ای تلفنی بین خود و ملک سلمان پادشاه عربستان را شرح داده که در آن خواستار پول بیشتری از ریاض شده است.

ترامپ در مورد روابط عربستان و آمریکا گفته است: به عربستان نگاه کنید، کشوری که بسیار ثروتمند است. ما از آنها دفاع می‌کنیم. ما به عربستان یارانه می‌دهیم. آنها به جز پول، چیز دیگری ندارند. درست است؟ اما ما به آنها یارانه می‌دهیم و آن‌ها از ما خیلی خرید می‌کنند، آنها ۴۵۰ میلیارد دلار از ما خریدند.

عربستان سعودی نخستین واردکننده سلاح‌ آمریکایی در جهان است و استرالیا و امارات متحده عربی در جایگاه دوم و چهارم قرار دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این دیگه خیلی ابلهه، واقعا فهمش سخت نیست که از یه طرف بین روسیه و اکراین، چین و تایوان، کره شمالی و کره جنوبی، ... و حکومتها و ملت ها تفرقه میندازه و بعد ژست ناجی و مصلح به خودش میگیره و آخرش هم با جنگ بپا کردن و فروش سلاح جیب یه عده خونخوار رو پر میکنه یا تو کشورهای متزلزل نفوذ میکنه و منابعشون رو غارت میکنه. چرا جهان بیدار نمیشه

    • بدون نام

      ایران هم به روسیه پول میده

    • بدون نام

      ایران هم به روسیه پول میده

    • کرمانشاه

      ای لعنت به این کره ی خاکی که انسان اشرف مقلوقاتشه .!! انسانی که با دود باروت آسمانشو تیره وتار کرده وزمینشو باخون رنگین .!! چقدر عذاب آوره دراین جهنم زندگی کردن. !!!!!!!

    • پارساطولابی

      مثل اینکه کره جنوبی بی غیرت تشریف دارن نه تحریم هستن نه تروریست دارن چرا خودشون سلاح تولیدنمیکنن چرا خودشون روبه عقد حیوان خونخواری مثل ترامپ دراوردن هرکشوری که به امریکا اجازه نفوذ وپایگاه داد نمیتونن ازخودشون دفاع کنن مگه باکره شمالی یه نقطه زمین نیستید شمالی کجا بی غیرتی جنوبی کجا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آمریکا به اسم تعامل یه سری کشورهارو مستعمره خودش کرده رسما، مخالفتی هم بکنن تحریم و زورگویی و گردن کلفتی

      • اقای خخ

        سالی یک ملیارد میده واسه حفاظت ازخودش بجا اینکه ملیارها ملیارد دلار هزینه ساخت سلاح کنه . کدوم بصرفه تره ? اون پولو میده سرمایه واسه تولید داخلی و شرکت سامسونگ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج