۸۹۴۹۹۲
۱۰ نظر
۵۰۰۹
۱۰ نظر
۵۰۰۹
پ

عزل ۱۵ مدیر به خاطر تخلف در ثبت‌نام مدارس

سرپرست وزارت آموزش وپرورش با اعلام اینکه با ۱۶ مدیر متخلف مدارس دولتی برخورد شد و ۱۵ نفر عزل شدند،گفت: شعار ما این است که اول مهر هیچ کلاس درسی بدون معلم نباشد و بخاری نفتی و کلاس درس خشتی نداشته باشیم.

خبرگزاری تسنیم: سید جواد حسینی در نشست خبری با رسانه‌ها که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، اظهار کرد: هفدهم مرداد ماه در لرستان بودم و از ۲۵ خبرنگار در مراسم افتتاحیه سالن هزار نفری فرهنگیان تقدیر کردیم.

وی افزود: از سه منظر به خبرنگاری نگاه می‌کنم و بین آنها و معلمان ارتباط عمیق وجود دارد و معلمان رشد افکار عمومی هستند و با آگاهی بخشی دولت، نقش‌های رشدمدار و آگاهی سازی جامعه را بر دوش می‌کشند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: خبرنگاران بهترین حلقه واسط بین مردم و دولت هستند از یک سو سیاست‌های دولت‌ها را به مردم و از سوی دیگر مشکلات مردم را به دولت‌ها منتقل می کنند و مهمترین نقش را در کاهش شکاف دولت و ملت دارند.

حسینی تصریح کرد: در آموزش وپرورش باید پیوند بین حاکمیت و دولت را هدف‌گذاری کنیم و باید جامعه را حساس کنیم و مشارکت جامعه و اولیا را برانگیزیم و خبرنگاران عامل اصلی پیوند صاحب نظران و اولیا با آموزش و پرورش هستند. برای داشتن مدرسه با کیفیت باید مدارس را به جامعه و جامعه را به مدرسه تبدیل کنیم و ضمن ارج نهادن و تقدیر مقام رسانه، قدرشناسی مهمتر آن است که زمینه اتصال آنها را به همه لایه‌های سازمانی فراهم کنیم و سازمان‌های ما شیشه‌ای شکل شوند و همه لایه‌های اطلاعاتی آنها را به رسانه متصل کنیم. اولین اقدام من در آموزش و پرورش استقرار روابط عمومی و شورای اطلاع رسانی بود و به مدیران کل ابلاغ کردیم به هیچ عنوان از رسانه شکایت نکنند و کارگروهی تشکیل شود و در آنجا به روش مفاهمه حل شود و پیگیری قضایی انجام نشود و ما می‌گوییم انتقاد خوب است و حتی نمی‌گوییم سازنده و از شما می‌خواهیم تمام ناکاستی‌های نظام تعلیم و تربیت را به ما گوشزد کنید که بهترین هدیه شما به ما روشن کردن کاستی‌ها در بحث تعلیم و تربیت است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نخستین برنامه بنده اجرای متوازن سند تحول بنیادین است، گفت: سند تحول ۵ آموزه دارد، نظام تعلیم و تربیت ما تک ساحتی و متمرکز بر آموزش است و پرورش را کمتر مورد توجه قرار می‌دهد و تعلیم و تربیت تمام ساحتی مدنظر است، نگاه به معلول‌ها به جای علت‌ها یکی از مشکلات است و دومین آموزه سند چرخش‌های تحول آفرین است که نظام تعلیم و تربیت را از سلیقه‌گرایی و شتاب زدگی دور می‌کند و باید از نهاد آموزشی به نهاد فرهنگی و تربیتی تبدیل شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: سومین مشکل نظام تعلیم و تربیت تقلیل‌گرایی‌های هویتی و بحران هویت است و ایران اسلامی و هویت ملی و دینی باید به شکل ترکیبی دیده شود و یکی از آموزه‌های سند هویت ترکیبی به صورت ملی و دینی است.

حسینی اضافه کرد: عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت آموزه‌های چهارم و پنجم سند تحول است و برای تحقق آن ساختارهایی در نظر گرفته شده است از جمله ۶ خرده نظام که عملیاتی، تدوین و تصویب شده است و معاونان وزارتخانه براساس تعلیم‌وتربیت تمام ساحتی با ۱۶۰ راهکار تدوین کرده‌اند و ۶۷۰ برنامه طراحی شده است و به ۷۶۰ منطقه آموزشی ابلاغ شده است تا بومی‌سازی شود و یک نگاه به آموزهای سند این است که به صورت تجویزی و اقناعی باشد که حالت اقناعی برای ما در اولویت است و چهار میز برای اجرای سند تحول با حضور تمام شرکا یعنی اولیا دانش آموزان معلمان و مربیان مدارس ایجاد شده است و بخش زیادی از برنامه ها به صورت تجویزی به مدارس ارائه می‌شود.

وی گفت: لایه نهادی سند تحول یعنی تقسیم کار ملی که بخش‌های مختلف در اجرایی سازی آن همراهی کنند و ۵۰ تا ۶۰ درصد برنامه‌های سند که وارد مدارس می‌شود نوآورانه است، ۲۵ درصد تقویتی و ۲۵ درصد ترکیبی است و به هیچ عنوان آموزهای سند را نباید تضعیف و تحریف و کوچک انگاری کنیم‌و‌ عزم درون سازمانی و برون سازمانی را برای اجرای سند جزم کنیم و داشبورد مدیریتی سند تحول تدوین شده است و نقاط کور، خاکستری، قرمز و سفید که میزان پیشبرد برای اهداف را مشخص می‌کند، رصد می شود و برای امسال ۸۲ برنامه اولویت دار را مدنظر داریم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: وقتی وارد آموزش و پرورش شدم اولین برنامه پیش رو اوقات فراغت بود و امروز ۴۰ برنامه اوقات فراغت با مشارکت بیش از ۴ میلیون دانش‌آموز انجام می‌شود.

حسینی با اشاره به پروژه مهر گفت: تا الان ۸۰ درصد دانش‌آموزان ثبت‌نام کرده‌اند و بیش از دو هزار اکیپ بازرسی فرستادمی و ۴ هزار شکایت مردمی داشتیم که ۱۰ درصد مربوط به دریافت پول توسط مدارس دولتی، ۴ درصد به دلیل عدم ثبت‌نام در مدارس محدوده محل زندگی و ۴ درصد شهریه مدارس غیردولتی و با ۱۶ مدیر برای تخلفات برخورد و ۱۵ نفر عزل شده‌اند.

وی ادامه داد: ۱۴۲ میلیون جلد کتاب چاپ و تدوین شده است و اول مهر دانش‌آموزان بدون کتاب نمی‌مانند و برای همه آنها ارز دولتی گرفته‌ایم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش همچنین گفت: ۸۰ درصد معلمان آموزش‌های ضمن خدمت را دریافت و تا ۱۵ شهریور به ۱۰۰ درصد می‌رسد و دو هزار پروژه در قالب ۱۰ هزار کلاس درس اول مهر افتتاح می‌شود و ۱۴۰۰ مدرسه در سیل آسیب دیدند و ۲۷۰ مدرسه کامل تخریب و ساخت مدارس سه تا ۵ کلاس شروع شده و اول مهر آماده می‌شوند و مابقی تا آخر سال تحویل می‌شوند .اعلام کردم اول مهر پایان مدارس خشتی و گلی را جشن می‌گیریم ابتدا گفتم به جز سیستان و بلوچستان و دستکم از ۴۰۰ مدرسه خشتی ۱۶۰ تعداد در سیستان بود و با خیران و کارشناسان سه روز به سیستان می‌رویم تا در آنجا نیز پایان مدارس خشتی را داشته باشیم و پایان مدارس نفتی را داریم و ۲۴ هزار کلاس درس با هزینه ۳۰۰ میلیارد تومان با بخاری هوشمند جایگزین و اگر علمک گاز نرفته باشد بخاری تابشی جایگزین می‌شود.

حسینی تصریح کرد: شعار ما این است اول مهر هیچ کلاسی بدون معلم نباشد و ۱۷.۵ درصد دانش‌آموزان افزایش می‌یابد اول مهر ۶۰ هزار معلم بازنشسته و ورودی‌های ما در مجموع ۲۰ هزار نفر خواهد بود و تلاش می‌کنیم ۱۰ تا ۱۳ هزار نیرو از حق‌التدریس‌ها و آموزشیاران نهضت تبدیل وضعیت استخدامی داشته باشیم و ۵ هزار نیروی خدماتی هم جذب خواهیم کرد.

وی گفت: برای جبران کمبود معلم ۱۵هزار بازنشسته استمرار خدمت می‌یابند و آموزشیاران نهضت در قالب حق‌التدریس جذب می‌شوند، تدریس معاون و معلم که ۱۰ هزار نفر، سرباز معلم سه هزار و طرح خرید خدمات ۱۶ هزار دانش‌آموز و امسال درس آمادگی دفاعی را هم در قالب خرید خدمات به سپاه می دهیم و تا اول مهر ۱۰۰ هزار نفر معلم تمام وقت می‌شوند همچنین دو میلیون و ۴۸۰ هزار نفر با شاغلان به صورت حق‌التدریس جبران خواهیم کرد و تا پایان مرداد صدور ابلاغ معلمان انجام می‌شود و در ۲۰ تا ۲۵ شهریور انتقال اضطراری معلمان را داریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد راستگو

      شما اصلا نگران این نباش که 7ماهه معلمان حق التدریسشونو نگرفتن اونا زنوفرزند ندارن خودشونم جزو اولیا نیستن که بچه هاشون اوقات فراغت بخوان شما وعده بده وکلاسارو پرکن به کیفیت اصلا فکر نکن آزار می بینی

    • بدون نام

      این قدر حرف...فرمودند ولی در فرمایشاتشون خبری از تکمیل ظرفیت برای آزمون استخدامی تیر۹۷(که برای اولین بار حتی یک مرحله هم کمیل ظرفیت از بین کسانی که مصاحبه شرکت کرده بودند اعلام نشد)و البته پرداخت حق التدریس ها که از آذر به بعد پرداخت شده نبود؛واقعا عجب سخنان گهر بار و سودمندی

    • ناآشنا

      برید سراغ تمام مدیران مدارس ایران که به اسم روپوش مدارس حسابی جیبشون پر میشه.مگر روپوش زوریه؟

    • م

      سلام اینهمه میگن مدارس دولتی پول نباید بگیرن برید ببینید چه پولی از مردم دارن میگیرن هیشکی پیگیر نیست

    • تنها

      همان روزکه قراربوددررشته علوم تجربی ثبت نام انجام بشه برای ثبت نام دخترم به مدرسه مراجعه کزدم مدیرمدرسه همان روزگفتن ثبت نام تمام شده حالا من ماندم چکارکنم

    • بدون نام

      این همه آمار و ارقام دادی ولی از معوقات هیچ نمیگویی !
      همکاران محترم برای خودتون ارزش قائل بشید و اول مهر کلاسهای غیر موظف را بدون قرارداد رسمی با حسابداری تقبل نکنید.

    • بدون نام

      خجالت داره که سیستان بلوچستان رو جدا می کنی.
      فقط شعارتون اینه و اوته. ولی در عمل هیچ غلطی نمی کنید
      این همه جوون بیکار اونوقت ۱۵ هزارتا باز نشسته رو نگه می دارید سرکار. که اعصاب ندارن

    • هشترودی

      به جای این همه چرت و پرت و یاوه گویی طلب معلم را بده تا در این تابستان و بیکاری شرمنده خانواده اش نباشد.

    • بدون نام

      چرا از معوقات معلمان چیزی نمیگی؟جیب خودت پره خبر از جیب خالی معلمانت نداری؟حاشا به غیرتتون!

    • بدون نام

      آخرش نفهمیدیم حرف کدومو قبول کنیم ؟وزیر میگه حق گرفتن پول ندارن مدیر میگه بودجه به ما نمیدم تا پول ندید ثبت نام نمی کنیم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج