۸۹۵۵۵۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

علم‌الهدی: دشمن دنبال براندازی نظام ماست

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه دشمنی اصلی دشمن، به خاطر بحث هسته‌ای و دیگر مسائل نیست بلکه به خاطر دین ما است، گفت: هدف اصلی دشمن براندازی نظام اسلامی است.

مهر نوشت: نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه دشمنی اصلی دشمن، به خاطر بحث هسته‌ای و دیگر مسائل نیست بلکه به خاطر دین ما است، گفت: هدف اصلی دشمن براندازی نظام اسلامی است.

آیت الله سید احمد علم الهدی صبح دوشنبه در خطبه های نماز عید سعید قربان که در حرم مطهر رضوی برگزار شد با بیان اینکه انسان باید از غیر خدا منقطع شود تا به لقاءالله برسد، اظهار کرد: ذبح شتر و گوسفند به خودی خود انسان را به خدا نزدیک نمی کند بلکه این یک نماد است.

وی افزود: قربانی کردن یعنی ذبح مسائلی که مانع قرب به خداوند می شود؛ یعنی همه آن چیزهایی که مانع رسیدن و نزدیکی به خداوند می شود را کشتن و همچون ابراهیم و اسماعیل به سوی خداوند گام برداشتن و تسلیم اراده خداوند شدن است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به آیات قرآن خاطرنشان کرد: طبق راهبرد قرآن برای اقتصاد باید تلاش کرد تا کسانی که توان اداره زندگی شان را ندارند را توانمند کرد.

وی با اشاره به تحریم و فشارهای اقتصادی دشمنان افزود: امروز دو فکر بر جریان مدیریت اقتصادی کشورحاکم است؛ یکی اندیشه مقام معظم رهبری است که با اتکا بر توان و موجودی داخلی خودمان است و معتقد است ما باید از این ظرفیت های داخلی استفاده کنیم تا عناصر فعال جامعه برخوردار شوند و همچنین قشری که نیاز به کمک دارند مستاصل نشوند.

وی بینش دوم بر اقتصاد کشور را توضیح داد و بیان کرد: بینش دوم این است که دشمن به ما هجمه آورده است ما باید برویم به سراغ انگیزه هایی که باعث شده ما را تحریم کند؛ که این فکر، فکر غلطی است.

نماینده ولی فقیه با تاکید بر اینکه دشمن اگر فکر کند در مقابل فشاری مستاصل شده ایم دست بردار نیست، گفت: دشمنی اصلی دشمن، به خاطر بحث هسته ای و دیگر مسائل نیست بلکه به خاطر دین ما است.

وی با بیان اینکه به هر مقدار فکر دوم جلو بیاید ما مشکلاتمان و گرفتاری هایمان بیشتر خواهد شد، اظهار کرد: دشمن می خواهد نظام اسلامی کشور ما را براندازی کند.

برخی مراجعه کنندگان چندین ماه است نتوانسته اند گوشت تهیه کنند

حجت الاسلام حبیب الله شعبانی موثقی امام جمعه همدان نیز صبح دوشنبه در نماز عید قربان که در مسجد جامع همدان برگزار شد، با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: عید قربان از آنجایی آغاز شد که ابراهیم در میدان امتحان قرار گرفت و خلیل الله برای قربانی کردن فرزند خود مامور شد.

وی با بیان اینکه در روز عید قربان قربانی کردن مرسوم است اما باید در این زمینه به حال فقرا توجه داشته باشیم، گفت: نباید گوشت قربانی بین فامیل ها و خودمان که تمکن مالی داریم تقسیم شود بلکه باید سهمی از آن به فقرا برسد.

وی با بیان اینکه مراجعه کننده هایی به دفتر امام جمعه داریم که عنوان می کنند چندین ماه است نتوانسته اند گوشت تهیه کنند، گفت: اگر ماندگاری و قبولی قربانی را می‌خواهید باید قربانی به دست فقیر واقعی و محتاج واقعی برسد.

حجت الاسلام شعبانی با بیان اینکه در حاشیه های شهر خانواده های فقیری هستند که باید به آنها توجه شود، اظهار داشت: البته تنها نباید در روز عید قربان به فکر فقرا بود بلکه باید در تمام ایام سال به این موضوع توجه کرد.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد مراجعان به دفتر امام جمعه همدان فقرا هستند و منابع نیز برای تامین آنها خوب نیست؛ گفت: خدمت به فقرا برکات بسیاری دارد.

حجت الاسلام شعبانی با بیان اینکه هیچ چیزی جای خدمت به مردم را نمی‌گیرد و این خدمت پرثمر است، اظهار داشت: همه فقیر و وابسته به خداوند هستیم و باید به حال فقرا رحم کنیم تا خداوند به ما رحم کند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در دهه ولایت قرار گرفته ایم و باید تا می توانید چهره شهر را آذین بندی کنیم به طوری که نشان دهد شیعه علی(ع) هستیم، گفت: کسبه سردرب مغازه ها و مردم سردرب خانه ها را آذین بندی کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج