جاباما
۸۹۵۷۱۴
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

الهه احمدی: افت نکرده‌ام

بانوی تیرانداز ایران می‌گوید دلایل زیادی وجود دارد که هنوز موفق به کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو نشده است و این موضوع افت محسوب نمی‌شود.

خبرگزاری ایسنا: بانوی تیرانداز ایران می‌گوید دلایل زیادی وجود دارد که هنوز موفق به کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو نشده است و این موضوع افت محسوب نمی‌شود.

الهه احمدی، ملی‌پوش تیراندازی ایران در گفت‌وگویی و در مورد اینکه هنوز موفق به کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو نشده است، گفت: اگر تا الان سهمیه نگرفته‌ام دلایل زیادی دارد و برای کسانی که تیرانداز نیستند، اهمیتی ندارد. با این حال بخشی از آن روانی، فنی و مربوط به محیط تمرین است.

الهه احمدی: افت نکرده‌ام

او در این مورد افزود: سطح مسابقات کسب سهمیه بالا و تعداد شرکت کنندگان زیاد بود، با اینکه رکوردهای خوبی زدم اما سهمیه نگرفتم. در دو مسابقه نفر دهم و یازدهم شدم و به فینال نرسیدم، علاوه بر این تعداد سهمیه‌ها نسبت به دوره قبل کم شده بود و اگر این اتفاق نمی‌افتاد در چین سهمیه المپیک می‌گرفتم.

احمدی در مورد شرایط سخت کسب سهمیه المپیک در تیراندازی گفت: تیراندازی رشته رکوردی با اختلاف امتیاز دهمی است.

امکان دارد یک تیرانداز با یک دهم اختلاف به فینال برود و دیگری با همین اختلاف شانس خود را بین ۱۳۰ نفر شرکت کننده از دست بدهد؛ شرکت‌کنندگانی که حداقل ۶۰ نفرشان مدعی کسب سهمیه المپیک هستند و از این تعداد ۸ نفر به فینال می‌روند و در نهایت تنها دو نفر سهمیه می‌گیرند.

فکر می‌کردم در اولین مسابقه سهمیه المپیک بگیرم

او در پاسخ به این سوال که آیا در دو مسابقه باقی مانده(مسابقات جهانی ریو و مسابقات آسیایی دوحه) سهمیه المپیک می‌گیرد؟ گفت: تلاشم را می‌کنم و امیدوارم این اتفاق بیفتد. فکر می‌کردم در اولین مسابقه‌ام سهمیه بگیرم اما نشد، یک بار با یک دهم اختلاف و در مسابقه ای دیگر با چهار دهم اختلاف امتیاز دهم شدم و سهمیه نگرفتم.

کسی که می‌گوید افت کرده‌ام شرایطم را می‌داند؟

احمدی در واکنش به انتقادهای موجود که دلیل عدم کسب المپیک ۲۰۲۰ را افت این تیرانداز می‌دانند، گفت: نظر من و مربی‌ام مهم و تاثیرگذار و نظر بقیه محترم است.

از انتقادها ناراحت نمی‌شوم چون منتقدان هیچ وقت همراه با من در سالن تیراندازی که ۱۵۰ نفر شرکت کننده داشته و نفر دهم جهان شدم، نبودند که به این سهمیه نگرفتن افت می‌گویند.

رکوردهایی که من در مسابقات زدم اگر دو سال پیش زده می‌شد جزو مدال آوران بودم و این نشان می‌دهد که سطح تیراندازی بالا رفته است.

او در ادامه افزود: سال‌هاست که در تیراندازی حضور دارم. دو المپیک رفتم و دو دوره فینالیست شدم اما شرایط مختلفی کنارم بود، آیا این شرایط همچنان وجود داد یا نه؟ آیا کسی که می‌گوید افت کرده‌ام با من زندگی کرده که شرایطم را بداند؟

با رکوردگیری، به مسابقات مختلف کسب سهمیه المپیک اعزام شدم و اینگونه نبوده که نفر ثابت تیم ملی باشم.

برای تک تک مسابقاتم رکورد زدم و قطعا اگر کسی بهتر از من بود، اعزام می شد. برای رکورد زدن سختی کشیدم به همین دلیل سعی می‌کنم ذهن، روح و زمانم را برای نظراتی که تاثیرگذار است بگذارم.

مشکل کمبود فشنگ بدتر شده است

ملی‌پوش تیراندازی ایران در مورد کمبود فشنگ بیان کرد: از المپیک لندن به بعد این مشکل به وجود آمد و رفته رفته بدتر شد. به خاطر تحریم‌ها کل کشور درگیر سیر جهشی دلار شد، ورزش هم از این شرایط دور نیست به خصوص رشته تیراندازی که وابسته به تجهیزات و امکاناتی است که با ارز تهیه می‌شود به همین دلیل با مشکل مواجه شدیم.

او در این مورد افزود: در رشته ۵۰ متر شدیدا درگیر کمبود فشنگ هستیم و این مشکل نه تنها برطرف نشده بلکه بدتر هم شده است. مسئولان فدراسیون به صورت جدی پیگیر هستند اما مشکلات زیادی وجود دارد که برای حل آنها به همدلی نیاز است.

احمدی تنها مساله تیم ملی را مشکلات مالی دانست و بیان کرد: بهترین مربی را داریم و تمرینات و اردوهایمان منظم برگزار می‌شود، مشکلمان تنها مالی است که اگر برطرف شود، فشنگ تهیه و تیم به اردوهای برون مرزی بیشتری اعزام می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جوووونم به الهه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج