۸۹۵۷۴۳
۸ نظر
۵۰۱۰
۸ نظر
۵۰۱۰
پ

امارات و عربستان در یک سنگر هستند

"محمد بن زاید" ولیعهد ابوظبی که به عربستان رفته است، شامگاه دوشنبه گفت: امارات و سعودی با قدرت برابر نیروهایی که امنیت کشورهای منطقه و حق مردم خود برای توسعه، پیشرفت و رونق را تهدید می کنند. در یک سنگر قرار دارند.

ایرنا: "محمد بن زاید" ولیعهد ابوظبی که به عربستان رفته است، شامگاه دوشنبه گفت: امارات و سعودی با قدرت برابر نیروهایی که امنیت کشورهای منطقه و حق مردم خود برای توسعه، پیشرفت و رونق را تهدید می کنند. در یک سنگر قرار دارند.

به گزارش اسکای نیوز عربی، بن زاید این سخنان را در دیدار با "سلمان بن عبدالعزیز" پادشاه سعودی گفت.

ولیعهد ابوظبی در این دیدار که با حضور "محمد بن سلمان" ولیعهد سعودی صورت گرفت، مدعی شد:‌ عربستان ستون اصلی امنیت و ثبات منطقه در برابر با چالش ها و تهدیداتی است که خاورمیانه را تهدید می کند.

سفر بن زاید به عربستان چند روز پس از آن صورت می گیرد که درگیری خونین میان نیروهای امارات و عربستان در عدن در جنوب یمن چندین کشته برجای گذاشته است.

امارات و عربستان در یک سنگر هستند

شهر عدن از روز شنبه شاهد درگیری های خونین بود که در نهایت، نیروهای شورای انتقالی جنوب یمن، کاخ ریاست جمهوری معاشیق در این شهر را تصرف کردند و عملا دولت "عبدربه منصور هادی" رئیس جمهوری فراری یمن که مورد حمایت سعودی است کنترل خود را بر تنها پایگاه اصلی دولتش از دست داد.

درگیری های شدیدی میان نیروهای شورای انتقالی جنوب یمن که یک گروه جدایی طلب و خواستار تشکیل کشوری به نام یمن جنوبی است با نیروهای رئیس جمهوری فراری این کشور که پس از اشغال عدن توسط نیروهای سعودی و اماراتی دولت خود را در این شهر مستقر کرد، روز چهارشنبه گذشته آغاز شد.

"هانی بن بریک" نایب رئیس شورای انتقالی جنوب از نیروهای این شورا خواست تا به کاخ معاشیق عدن که در کنترل نیروهای منصور هادی بود، حمله و آن را به تصرف خود درآورند.

نیروهای موسوم به کمربند امنیتی که شاخه نظامی شورای انتقالی جنوب و تحت حمایت مستقیم امارات متحده عربی قرار دارند، موفق شدند طی چهار روز گذشته ابتدا مناطق نظامی، پادگان ها و مراکز حیاتی شهر عدن و پس از آن با محاصره قصر ریاست جمهوری عدن این قصر را که در واقع مرکز حکومت منصور هادی به شمار می آید تسخیر کنند.

پس از تحولات روز شنبه گذشته که یکی از مرگ بارترین درگیری های چند روز اخیر در عدن بود، وزارت خارجه دولت منصور هادی با صدور بیانیه ای شورای انتقالی جنوب را گروهی جدایی طلب و کودتاچی خواند که در تلاش است تا دولت مستقر در عدن را سرنگون کند.

از سوی دیگر ائتلاف سعودی نیز پس از تحولات روز شنبه در عدن به شورای انتقالی تا بامداد یکشنبه مهلت داد تا با پایبندی به آتش بس از تمامی نقاطی که طی چهار روز گذشته به کنترل خود در آورده عقب نشینی کند، در غیر اینصورت با برخورد نظامی مواجه خواهد شد.

در مقابل شورای انتقالی جنوبی نیز اعلام کرد که تنها حاضر به اجرای آتش بس است و به دیگر خواسته های ائتلاف سعودی عمل نمی کند.

اکنون دولت منصور هادی در عمل کنترلی بر عدن به عنوان مرکز اصلی قدرت خود در یمن ندارد و تصمیم گیری در مورد سرنوشت این شهر به صورت مستقیم بر عهده عربستان سعودی و امارات متحده عربی خواهد بود. هرچند به نظر برخی تحلیلگران سقوط عدن نوعی تقابل میان ریاض و ابوظبی است و باعث شکاف بیشتر در ائتلاف سعودی -اماراتی می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برترینها گذاشته بود که امارات به طرف ایران برگشته گفته از یمن هم خارج مبشیم پس چی شد

      پاسخ ها

      • ضد امریکا

        هنوز دیر نیست.با شلیک موشک میشه تعهدات امارات رو بهش یاد آوری کرد.

    • بدون نام

      خداعربستان امارات وکل وهابیت رانابودکندکه باعث تفرقه میان تمام مسلمان ها شده اند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عجب نظری پس ما خوبیم

      • بدون نام

        خدا هر چی دروغ گو و اختلاس گره نابود کنه

    • علی

      این نقشه است
      چند روز پیش گفتن امارات نیروهاشو داره از یمن خارج میکنه!!!!!
      ...

    • بدون نام

      به زودی این سنگر بر سرشان فرو خواهد ریخت ...مرگ بر آل سقوط ...

    • بدون نام

      وقتی بایک بوسه به پیشانی پیرمرد میتوان محبتش راخرید چرا شمااین کاررانمیکنید.بوسه رییس ابوظبی برپیشانی ملک سلمان اموزنده بود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج