۸۹۶۱۲۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

استقلال مثل اسپارتاک، فتحی مثل کریتینسکی

هواداران استقلال بسیار امیدوار بودند که با حضور مربی شناخته‌شده‌ای همچون آندرا استراماچونی روی نیمکت تیم‌شان، حسرت ۷ ساله‌شان برای قهرمانی به پایان برسد، اما با مشکلاتی که در روزهای اخیر در این باشگاه به وجود آمد، ظاهرا قرار نیست تیم پرطرفدار پایتخت به تکرار روزهای خوبش امیدوار باشد.

فرهیختگان: هواداران استقلال بسیار امیدوار بودند که با حضور مربی شناخته‌شده‌ای همچون آندرا استراماچونی روی نیمکت تیم‌شان، حسرت ۷ ساله‌شان برای قهرمانی به پایان برسد، اما با مشکلاتی که در روزهای اخیر در این باشگاه به وجود آمد، ظاهرا قرار نیست تیم پرطرفدار پایتخت به تکرار روزهای خوبش امیدوار باشد.

قصه خریدهای استقلال در فصل نقل‌وانتقالات و خواسته‌هایی که این مربی ایتالیایی از مدیران باشگاه داشت تا آنجا پیش رفت که حالا او تهدید به استعفا کرده و طبق نوشته سایت‌های ایتالیایی، این احتمال دور از ذهن نیست که آبی‌ها فصل را با مربی دیگری آغاز کنند.

روز گذشته خبری منتشر شد مبنی‌بر اینکه سیریل تریو، مهاجم فرانسوی فیورنتینا که یکی از گزینه‌های استراماچونی برای تقویت خط حمله استقلال بوده با تعلل و مخالفت مدیران باشگاه، آبی‌پوش نشده و به همین دلیل مربی ایتالیایی که قبلا هم بازیکنان مدنظرش جذب نشده‌اند، به‌شدت عصبانی است.

درحالی که گفته می‌شد سران باشگاه به سرمربی خود قول داده بودند که هر ۴ سهمیه خارجی ممکن را برای او جذب کنند تا امروز تنها دیاباته به این تیم پیوسته و همین تعلل و کم‌کاری مدیران و همچنین اتفاقی که برای هروه میلیچ در بدو ورودش به تهران رخ داد و عدم‌صدور ویزای او که درنهایت منجر به سفر این مدافع کروات به دبی شد، کاسه صبر استراماچونی را لبریز کرده و عصبانیت شدید او را به دنبال داشته است.

کنایه‌های سایت چکی

اتفاقات روزهای اخیر استقلال به‌نوعی هواداران را به دو دسته تقسیم کرده است؛ عده‌ای که معتقدند سران باشگاه باید تمام خواسته‌های سرمربی خود را برآورده کنند تا او بهانه‌ای برای عدم‌موفقیت احتمالی نداشته باشد، درمقابل برخی نیز عقیده دارند که سرمربی نباید همه‌کاره باشگاه باشد و رفتارهایش باید زیرنظر مدیریت باشگاه کنترل شود تا احیانا نفراتی که از قبل مربیگری به کارهای دلالی و جابه‌جایی بازیکن دست می‌زنند و از قضا استقلال نیز در سال‌های اخیر از این اتفاقات ضربه زیادی خورده، نتوانند به اهداف خود برسند.

در این شرایط سایت اسپورتی‌ویزه جمهوری چک با اشاره به اتفاقاتی که در باشگاه استقلال درحال رخ دادن است، این مسائل را به‌نوعی تکرار تاریخ برای استراماچونی خوانده و معتقد است این مربی ایتالیایی در زمان حضورش روی نیمکت اسپارتاپراگ جمهوری چک نیز با چنین مشکلاتی درگیر بوده و خریدهای گرانقیمت او درنهایت آورده‌ای برای این باشگاه نداشته است.

این سایت می‌نویسد: «هواداران اسپارتا هنوز روزهای حضور مربی ایتالیایی در این باشگاه را به‌خوبی به یاد دارند. او در هدایت معروف‌ترین تیم جمهوری چک ناکام بود. خریدهای گرانقیمت عملکرد خوبی نداشتند و تیم نتوانست فصل بسیار بد خود را سروسامان دهد. به همین دلیل وقتی خبر حضور او در استقلال ایران منتشر شد، بسیار شگفت‌زده شدند.

درست زمانی که دنیل کریتینسکی، رئیس باشگاه اسپارتا با ایده‌های عجیب و غریب او مخالفت کرد، اوضاع به کلی فرق کرد و نتیجه آن کنار رفتن استراماچونی از این تیم بود و او ترجیح داد برای فصل جدید در پراگ نماند. در استقلال نیز او همین شیوه را پیش گرفت. او که در ابتدای تابستان راهی این تیم شده بود، پس از کسب نتایج خوب در دیدارهای دوستانه از سران باشگاه خواست برای تقویت تیم چند خرید خارجی داشته باشند و همین درخواست‌ها باعث بروز اختلافاتی بین او و مدیران باشگاه شد.»

در ادامه مطلب این سایت آمده است: «استراماچونی در سال ۲۰۱۷ با ایده‌های بزرگی برای تغییر و تحول در باشگاه هدایت اسپارتاپراگ را برعهده گرفت. خریدهای گرانقیمتی که کمتر در حد انتظار ظاهر شدند، اما رئیس باشگاه نزدیک به یک‌سال به او اعتماد کرد و فرصت داد. درنهایت بهانه‌های سرمربی ایتالیایی و وعده‌هایش کاسه صبر کریتینسکی را لبریز کرد و در ماه مارس او از سمت خود برکنار شد.

اخراج او هزینه بالایی برای باشگاه داشت و استراماچونی که تا پیش از حضور در استقلال بیکار بود، همچنان از اسپارتا حقوقش را دریافت می‌کرد. او این نکته را متوجه نمی‌شد که اینجا بارسلونا یا رئال‌مادرید نیست که بتواند هر بازیکنی که خواست به خدمت بگیرد و درنهایت با نتایج ضعیفی که گرفت، مدیران باشگاه را مجبور کرد او را برکنار کنند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج