۸۹۶۱۳۱
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

پایان یکه‌تازی بایرن در نقل و انتقالات

فصل جدید رقابت‌های بوندس‌لیگا از جمعه شب این هفته آغاز می‌شود و با توجه به شرایط تیم‌ها به نظر می‌رسد باز هم جدال قهرمانی بین دو تیم بایرن مونیخ یا دورتموند خواهد بود.

فرهیختگان: فصل جدید رقابت‌های بوندس‌لیگا از جمعه شب این هفته آغاز می‌شود و با توجه به شرایط تیم‌ها به نظر می‌رسد باز هم جدال قهرمانی بین دو تیم بایرن مونیخ یا دورتموند خواهد بود. مونیخی‌ها فصل گذشته به سختی توانستند دورتموند را از صدر جدول به زیر کشیده و در هفته‌های پایانی موفق شدند به دوران اوج خود برگشته و جام قهرمانی را بالای سر ببرند.

با روندی که باواریایی‌ها در فصل قبل داشتند، شرایط برای نیکو کوواچ، سرمربی این تیم بسیار سخت بود و حتی گفته می‌شد او در پایان فصل اخراج خواهد شد. با این حال درنهایت سران باشگاه تصمیم گرفتند یک فصل دیگر به او زمان بدهند تا شاید بتواند بایرن را دوباره به روزهای خوش گذشته برگرداند.

انتقادهای لواندوفسکی

خریدهای این تیم در تابستان هنوز نتوانسته رضایت هواداران و حتی بازیکنان را به دنبال داشته باشد و با وجود اینکه کمتر پیش می‌آید که یک بازیکن درباره استراتژی باشگاهش در نقل و انتقالات صحبت کند اما روبرت لواندوفسکی، مهاجم این تیم معتقد است که بایرن هنوز تیم کاملی نیست و نیاز به خریدهای دیگری دارد تا بتواند در آلمان و اروپا مدعی قهرمانی باشد. او می‌گوید: «فکر می‌کنم حداقل به سه بازیکن جدید نیاز داریم. ما سه بازیکن هجومی خود شامل فرانک ریبری، آرین روبن و خامس رودریگز را از دست داده‌ایم و هیچ جایگزینی برای آنها نخریده‌ایم.»

معمولا بایرن در آلمان تیمی شکست‌ناپذیر به نظر می‌رسد و قدرت مالی بالای آنها و توانی که در خرید ستاره‌های دیگر تیم‌های آلمانی دارند باعث شده بود تا در بازار نقل و انتقالات بوندس‌لیگا دست بالا را داشته باشند و همیشه با اختلاف زیاد بهترین تیم این کشور لقب بگیرند. آنها معمولا بهترین بازیکنان تیم‌های رقیب را به خدمت می‌گرفتند و در این شرایط قدرت رقابت سایر تیم‌ها در بوندس‌لیگا به‌شدت کاهش می‌یافت.

در فصل جدید اما به نظر می‌رسد اوضاع به‌گونه‌ای دیگر پیش خواهد رفت و برای نخستین‌بار در سال‌های اخیر آنها در بازار نقل و انتقالات عملکرد موفقی نداشته‌اند که همین موضوع می‌تواند نگرانی هواداران را به دنبال داشته باشد. همان‌گونه که مهاجم لهستانی این تیم ابراز نگرانی کرده، عدم خرید بازیکنان جدید می‌تواند آغاز افول بایرن پس از هفت سال قهرمانی پیاپی در بوندس‌لیگا باشد.

البته این افول از سال قبل آغاز شد. آنها از فصل ۱۳-۲۰۱۲ تا ۱۸-۲۰۱۷ به ترتیب با اختلاف ۲۵، ۱۹، ۱۰، ۱۵ و ۲۱ امتیاز فاتح لیگ شدند و عملا رقبا فرصتی برای عرض‌اندام نداشتند اما در فصل گذشته به سختی توانستند دورتموند را کنار زده و تنها با دو امتیاز اختلاف جام را به خانه ببردند. با توجه به عملکرد خوب زردها در بازار و خریدهای خوبی که در تابستان انجام داده‌اند به نظر می‌رسد کار برای بایرن سخت‌تر از قبل نیز خواهد شد.

تقویت خط دفاع

بایرن در این تابستان بیشتر به فکر تقویت خط دفاعی خود بوده است. لوکاس هرناندز ۶۸ میلیون پوندی از اتلتیکو مادرید راهی آلیانس آرنا شد تا جای متس هوملس را پرکند. انتقال بنجامین پاوارد نیز که ۳۱ میلیون پوند برای مونیخی‌ها هزینه داشت در ژانویه گذشته قطعی شده بود و این مدافع راست در تابستان رسما به این تیم پیوست. در این شرایط کاملا صحبت‌های لواندوفسکی منطقی به نظر می‌رسد.

پایان قرارداد ریبری و روبن، دو مهره هجومی را از ترکیب این تیم جدا کرد و آنها که از سال گذشته می‌دانستند که این دو وینگر پا به سن گذاشته در پایان فصل جدا می‌شوند گزینه مناسبی برای جانشینی آنها پیدا نکردند. کالوم هادسون- اودوی، پدیده جوان چلسی مدت‌ها گزینه نخست کوواچ برای پرکردن جای خالی این دو ستاره بود اما با توجه به محرومیت چلسی از نقل‌و‌انتقالات مشخص بود که بایرن کار سختی برای خرید او دارد.

درنهایت هم هادسون- اودوی با تمدید پنج ساله قراردادش، ترجیح داد در جمع شاگردان لمپارد باقی بماند. آنها در این شرایط به سراغ لروی سانه، ستاره آلمانی منچسترسیتی رفتند و به نظر می‌رسید با توجه به شرایطی که در ورزشگاه اتحاد دارد و ترافیک این تیم در پست وینگر، انتقال او به‌زودی نهایی می‌شود اما این بار بدشانسی به سراغ بایرن آمد. سانه در دیدار جام خیریه انگلیس به‌شدت مصدوم و این انتقال ۹۰میلیون پوندی نیز منتفی شد.

راهکار بعدی بایرن برای حل مشکل خط حمله رفتن به سراغ گزینه‌های ارزان‌تر بود. آنها روز دوشنبه درنهایت موفق شدند ایوان پریسیچ را با انتقالی قرضی از اینترمیلان به خدمت بگیرند و در شرایط کنونی به نظر نمی‌رسد گزینه دیگر مدنظر آنها باشد. با وجود اینکه گفته می‌شد ستاره‌هایی چون فیلیپه کوتینیو و گرت بیل در رادار آنها قرار دارند اما بعید است مونیخی‌ها راضی به پرداخت مبالغ هنگفتی برای خرید آنها شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج