۸۹۶۶۹۹
۷ نظر
۵۰۰۵
۷ نظر
۵۰۰۵
پ

وزیر اقتصاد: مدیران به سمت مولد کردن دارایی‌ها حرکت کنند

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید به سمت مولد کردن دارایی‌ها حرکت کنند.

خبرگزاری ایسنا: وزیر اقتصاد و دارایی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید به سمت مولد کردن دارایی‌ها حرکت کنند.

فرهاد دژپسند امروز (پنجشنبه) در نشست هم‌اندیشی مسائل اقتصاد کلان کشور که با حضور معاونان وزیر، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های استان اصفهان و مدیران دستگاه‌های اجرایی در دانشگاه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: باید بتوانیم دارایی‌های دولتی در جای جای کشور را مولد کنیم. این اقدام باید در نقاط مختلف کشور بر اساس شرایط حاکم بر آن منطقه انجام شود.

وی افزود: در اصفهان باید بررسی شود که مدیران در این زمینه چه کرده اند. بخشی از مولدسازی واگذاری است که باید بدانیم واگذاری تنها فروش نیست و می‌توان مدیریت را واگذار کرد یا اجاره به شرط تملیک داشت و در این زمینه موفق بود.

وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه برگزاری این جلسه و شنیدن نقطه نظرات اساتید و صاحب نظران حوزه اقتصاد، می‌تواند راهگشایی برای رهایی از شرایط پیچیده کشور باشد، تصریح کرد: در دنیای امروز تلقی اینکه بتوان شرایط پیچیده کشور را تنها با نظر اساتید اداره کرد، تلقی خام است و بهترین راه این است که به آموزه‌های دینی و قرآنی خود متوسل شویم و راه برون رفت از مشکلات را بیابیم.

دژپسند اظهار کرد: برای استفاده از نظرات اساتید و صاحب نظران برجسته حوزه اقتصاد در سازمان مرکزی در تهران، حدود ۱۰ هسته مشاوره اندیشه‌ورزی تعریف شده است که ۲۰۰ صاحب نظر در این حوزه مشاوره و نظر می دهند.

وی تشکیل شبکه تحلیلگران جوان اقتصاد را دیگر اقدام وزارت اقتصاد معرفی کرد و گفت: در این بخش علاوه بر استفاده از صاحب نظران اقتصاد، مدیریت استعدادیابی انجام می‌شود تا به عرصه سیاست‌گذاری بهتر دست یابیم.

او از تمام اساتید و صاحب نظران حوزه اقتصاد خواست برای ارائه نظرات خود به این شبکه متصل شوند و راهکارهای خود را ارائه دهند.

وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه برگزاری این جلسات در اصفهان، متمایز از دیگر نقاط کشور است، اظهار کرد: این جلسه با نگاهی ویژه‌تر اجرا شد. نکات مطرح شده در این جلسه بسیار کاربردی است و خواستار این هستم اساتید تنها به محورهای ارائه شده، محدود نشوند و هر زمان نظری داشتند به وزارتخانه اطلاع دهند.

به گفته وی، فرق یک اقتصاددان با کسی که اطلاعات اقتصادی دارد، در این است که اقتصاددان از مبانی تولید اندیشه‌ها و نظریه‌های مطرح اقتصادی مطلع است.

دژپسند تاکید کرد: اگر اقتصاددان فراز و فرود حاکم بر شرایط کشور را نداند، نمی‌تواند تصمیم‌گیری موفقی داشته باشد. موضوع علم اقتصاد، رفتار اقتصادی است و انسان متناسب با شرایط جغرافیایی و نوع تربیت متفاوت، کنش و واکنش مختلفی دارد.

وی با تاکید بر اینکه شرایط اقتصادی امروز کشور با شرایط سه سال قبل که در یک دولت به سر می‌بریم، کاملا متفاوت است، خاطرنشان کرد: تصمیم‌گیری و اجرای برنامه‌ریزی، شرایط متفاوتی را می طلبد و نمی‌توان انتظار داشت هر برنامه ای را با شرایط متفاوت حاکم کرد.

وزیر اقتصاد و دارایی بسیاری از این تفاوتها را ناشی از عوامل برون‌زا دانست و گفت: این عوامل قطعا بر تصمیم‌گیری اثر دارد.

دژپسند راه برون‌رفت از شرایط فعلی را آزمونی برای اقتصاددان ها معرفی و اظهار کرد: شرایط متفاوت برای یک اقتصاددان که تئوری های این حوزه را به درستی درک کرده باشد، یک آزمون عملی است که می تواند نسخه هایی برای گذر از این مشکلات ارائه دهد.

وی با بیان اینکه یک اقتصاددان بزرگ باید شرایط حاکم بر کشور را درنظر بگیرد و براین اساس نتیجه گیری و تصمیم سازی کند، تصریح کرد: در اقتصاد دولتی تا زمانی که بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد، مستقر نشود و بخاطر مقاومت دستگاه های اجرایی رخ نداده باشد، نمی‌توان مبتنی بر عملکرد، پرداخت ها را انجام داد و ناچارید مبتنی بر فرآیند این اقدام را عملی کنید.

وزیر اقتصاد و دارایی خاطرنشان کرد: در این حالت و در اقتصاد دولتی که دولت بزرگ است، در شرایطی که تورم جهش دارد، ناچارید برای تعیین دستمزد مراقب تنش ها باشید.

به گفته دژپسند، خصوصی‌سازی چگونه واگذار کردن صحیح است که به هدف خصوصی‌سازی دست پیدا کنیم.

وی افزود: در خصوصی‌سازی به دنبال واگذاری اقتصاد با کارایی اقتصاد بهینه هستیم. واگذاری و خصوصی‌سازی باید با دقت و لحاظ تمام جوانب انجام شود و بدون توجه به کارایی ممکن نیست و باید به سمت و سوی حداکثر کردن نقش و کارایی و بهره‌وری دارایی کمیاب کشور حرکت کنیم.

وزیر اقتصاد و دارایی اظهار کرد: در سختی شرایط کشور نباید ناامید شد، بلکه علم اقتصاد ظرفیت گران سنگی دارد که اگر سیر تئوری ها را خوب فهمیده باشیم، می توانیم بهترین راهکار را بیابیم.

دژپسند تاکید کرد: برقراری ثبات و عبور از تلاطم و مدیریت آن راهکار اصلی برای برون رفت از مشکلات کشور است که اگرچه کار سختی است، اما محال و غیرممکن نیست.

وی بر تصمیم‌گیری جمعی تاکید کرد و گفت: هرکس هدف عمران و آبادی و رهایی کشور از زیر بار استعمار را دارد، باید به عرصه بیاید.

وزیر اقتصاد و دارایی در خصوص حوزه ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: در حال حاضر در رشته‌های فنی این ارتباط قابل اجرا است که باید برای تمام رشته ها فراهم شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی

      گرانی کالا ها مثل گرانی ارز طبیعی نیست.آیا پس از درآمد چندبرابر دولت از ارز نوبت گرانی غیر معقول کالا ها شده است.
      تاثیر تحریم . به دست بردن در جیب مردم تعریف میشود.
      یا اینکه آن رمق تولید را به رکود کشاندن.چرا گرانی بی دلیل. سهم دولت از این گرانی ها چیست.

    • غلامرضا خوشی

      مگر مدیر هم داریم قربان.

    • ن

      اکثریت مدیران دولتی و خصولتی هیج ابتکاری ذر عمل ندارن و فقط اسم مدیر رو یدک میکشند و حقوق نجومی میگیرن.=درجا زدن

    • رضا

      نه خیلی اختلاس و فساد مالی کم داریم. شما هم دری دیگه باز کنید دری که به ده ها در دیگر راه داره

    • آزاد

      نه دیگه اون دارائیهای خودشونه ،دوست ندارن

    • بدون نام

      پس درست هست که میگن پول نزد مدیران است وبس البته تو ایران خخخخخخ

    • بدون نام

      اقایون تنها کاری که بلدند ساختمان سازیست کارخانه سازی تو فرهنگشون نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج