جاباما
۸۹۶۹۳۲
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

واکنش رسانه‌های جهان به خبر آزادی «گریس ۱»

آزادی ابرنفتکش "گریس ۱" در رسانه‌های بین المللی بازتاب گسترده‌ای داشت.

خبرگزاری ایسنا: آزادی ابرنفتکش "گریس ۱" در رسانه‌های بین المللی بازتاب گسترده‌ای داشت.

خبرگزاری رویترز با اطلاع‌رسانی اینکه دادگاه جبل‌الطارق به آزادسازی ابرنفتکش گریس ۱ رای داده است، اعلام کرد که این دادگاه، در زمان صدور حکم، هیچ درخواستی از طرف آمریکا مبنی بر تمدید توقیف این ابرنفتکش دریافت نکرده بود.

شبکه رادیو تلویزیون سی بی اس با اعلام خبر آزادسازی این نفتکش در سایت خود نوشت که دولت جبل‌الطارق پیش از آنکه آمریکا بتواند کشتی ایرانی را به اختیار خود درآورد، ابرنفتکش گریس ۱ را آزاد کرد. این شبکه همچنین اعلام کرد که دولت جبل‌الطارق تقاضای آمریکا برای تمدید توقیف این نفتکش را رد و مجوز آزادی آن را صادر کرده است.
خبرگزاری فرانسه 24، با اعلام آزادی نفتکش ایرانی، اعلام کرد که اگر به خاطر اقدام دولت آمریکا برای تمدید توقیف نفتکش گریس 1 نبود، این ابرنفتکش می‌توانست زودتر به سوی آب‌های آزاد روانه شود.

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت که دولت جبل‌الطارق چندین ساعت پس از آنکه آمریکا درخواست خود مبنی بر تمدید توقیف این کشتی را به دست‌شان رسانده، تصمیم به آزادسازی ابرنفتکش ایرانی و 24 تن از خدمه این کشتی گرفتند. این روزنامه اقدام دولت جبل‌الطارق را عقب‌نشینی انگلیس از تشدید تنش میان ایران و غرب تحلیل کرده است.

شبکه بی بی سی با پوشش خبری آزادی نفتکش گریس 1 توسط دولت جبل‌الطارق، احتمال داده که این امر بتواند گره‌ای از میان تنش‌های ایران و انگلیس بگشاید و بتواند راه را برای آزادسازی کشتی "استینا ایپمرو" - کشتی توقیف‌شده انگلیس توسط جمهوری اسلامی - هموار کند.

خبرگزاری شینهوا با تحلیل خبر آزادسازی نفتکش ایرانی به نقل از رئیس حکومت دولت جبل‌الطارق مدعی شد که ایران برای آزادسازی کشتی گریس 1 تعهد کتبی داده است که این نفتکش به سوی سوریه حرکت نکند.

روزنامه دیلی صباح نیز در خبر خود ادعا کرد که جمهوری اسلامی ایران با دادن ضمانت‌نامه کتبی به دولت جبل‌الطارق توانسته کشتی گریس 1 را آزاد کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ضد امریکا

      اگه اروپا سوریه رو تحریم میکنه، مشکلی نیست.
      ولی مشکل اینجاست که اروپا برای بقیه طرفها تعیین و تکلیف میکنه.
      اصلا به اروپا ربطی نداره که بخاد در مورد روابط دوطرفه ایران و سوریه دخالت کنه.
      مرگ بر امریکا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج