جاباما
۸۹۶۹۵۱
۹ نظر
۵۰۰۶
۹ نظر
۵۰۰۶
پ

پیام خنجری که هیات یمنی به همراه داشت

از خنجری که هیات یمنی در دیدار با رهبر انقلاب به همراه داشت تا هشدار درباره هزینه های بالا در انتخابات مجلس محور خطبه های این هفته نماز جمعه برخی شهرهای کشور بود.

خبرآنلاین: خطبه های این هفته نماز جمعه برخی شهرهای کشور تحت تاثیر مباحث اقتصادی و انتخاباتی بود. امام جمعه ورامین خواستار برخورد جدی با مفسدان اقتصادی شد و امام جمعه کرج هم انتقاداتی را روانه نمایندگان مجلس دهم کرد.و البته هشدارهایی نیز درباره هزینه های هنگفت انتخاباتی از تریبون نماز جمعه مطرح شد.

دلارهای 4200 تومانی را اختیار چه کسانی بوده است؟

حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه های نماز جمعه امروز ورامین طی سخنانی گفت: از دستگاه قضایی به دلیل اقدامات اخیر در مورد برخورد با مفسدان اقتصادی و کشاندن آن ها به پای میز عدالت تشکر می کنم و از این دستگاه می خواهم، با قاطعیت این مساله را دنبال کنند، ما معنقدیم، باید کسانی که این بلا را بر سر پول ملی آوردند و این وضع ناهنجار اقتصادی را رقم زدند، در پای میز محاکمه حضور یافته و پاسخگوی اعمال خود باشند.

بنا به گزارش مهر، وی سیاست های اقتصادی و مقاومتی توسط مقام معظم رهبری تبیین و به عنوان اولویت اول کشور مطرح شده است، قدم هایی نیز در این رابطه برداشته شده اما آن گونه که انتظار بوده و هست، مسئولان در این حوزه موفق نبودند.

امام جمعه ورامین گفت: مردم صاحبان اصلی ثروت و سرمایه هستند باید برای حل مشکلات آستین همت را بالاتر بزنند، بحمدالله کشور ما از نظر توانمندی های اقتصادی بی نظیر است، باید همه در این حوزه تلاش کنند.

وی تاکید کرد: متاسفانه مسئولان اقتصادی نتوانسته به خواسته های مردم جامه عمل بپوشاند و بحث هایی که امروز در رسانه ها در مورد دلار ۴۲۰۰ تومانی می شود، مایه نگرانی و تاسف است، این دلارها در اختیار چه کسانی قرار گرفته است، این دلال ها و واسطه ها به چه افرادی وصل هستند.

این امام جمعه گفت: برخی می خواهند همه مشکلات را گردن تحریم ها بیاندازند، اما تمام کارشناسان از گروه های مختلف سیاسی معتقدند، نهایتا ۳۰ درصد از این مشکلات مربوط به تحریم ها است و ۷۰ درصد از آن ها مربوط به ضعف مدیریتی و برخی مربوط به مدیریت های ناسالم است.

*دقت در عملکرد اجتماعی کاندیداها ضروری است

همچنین آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج گفت: باید از انگیزه و توانایی فردی که خود را در معرض انتخاب شدن قرار داده است، مطلع باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان البرز اضافه کرد: خیلی ها فکر می کنند که می توانند این بار را بکشند در حالی که مسئله قانونگذاری و نظارت بر اجرای این مهم، کار دشواری است.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه باید در احوالات و عملکرد اجتماعی کاندیداها به خوبی دقت شود، گفت: باید این سوال را از خود بپرسیم، که آیا کاندیداها توانمندی لازم را دارند؟ زیرا نمایندگان مردم در این دوره مشکلات فراوانی را به کشور تحمیل کردند.

*مردم در انتخاب فرد اصلح در انتخابات مجلس دقت کنند

حجت الاسلام سیدمهدی قریشی نیز ظهر جمعه در جمع نمازگزاران ارومیه در خصوص مبانی انتخاب نمایندگان مناسب برای مجلس تعصب نسبت به اسلام را جزو ضروریات نمایندگی عنوان کرد و گفت: برخی افراد وقتی برای خودشان تهدیدی پیش می‌آید اقدام و عکس‌العمل نشان می‌دهند اما در برابر تهدید دین ساکتند. این افراد شایسته نمایندگی نیستند.

وی هزینه انتخاباتی بالا را یکی از شرایط عدم احراز صلاحیت برای خدمت دانست و تاکید کرد: اینکه نمایندگان همانند مردم عادی زندگی کنند و از هزینه و ریخت و پاش جلوگیری کنند را باید مدنظر داشت.

امام جمعه ارومیه دارا بودن تحصیلات و تخصص متناسب با شرایط روز را یکی از شروط اصلی و مهم نمایندگی نام برد و ابراز داشت: این اصل را باید مدنظر داشته باشیم که افراد شایسته را به میدان خدمت بفرستیم.

*دیدار سخنگوی جنبش انصارالله با رهبر فرزانه انقلاب و دو نکته مهم

آیت الله سید احمد میرعمادی هم در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به دیدار یک هیئت یمنی به ریاست محمد عبد السلام سخنگوی جنبش انصارالله با رهبر فرزانه انقلاب اظهار داشت: این مسئله خیلی مهم بوده است. نکته اول اینکه سخنگوی جنبش انصارالله یمن با همان لباس یمنی و خنجری که دارند که نشانه فتوت و قیام در راه خدا است به ملاقات رهبری رفت، در این رابطه از نظر امنیتی اجازه نمی دهند، اما به ایشان گفتند به همین صورت بیاید. این یک پیام دارد که تنها راه مقابله با متجاوزان و مستکبران جهاد فی سبیل الله است.

بنا به روایت مهر، آیت الله میرعمادی افزود: این حرکت نشانه ارزش قائل شدن برای قیام مردم مظلوم یمن است. اثبات اینکه ایران و انصارالله در یک جبهه هستند و آن جبهه مقاومت اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه نکته دیگر که بسیار مهم است این بود که یکی از جملات سخنگوی جنبش انصارالله که به رهبری فرمود این بود «ای آقا به شما اطمینان می دهم تحت زعامت و رهبری شما تا آخر در برابر متجاوزین ایستادگی می کنم». باید افتخار کرد به این نظام و رهبری که امروز یک رزمنده و یک مجاهد یمنی می گوید به شما اطمینان می دهیم تحت زعامت شما ایستادگی می کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مردم ایران دیگه به این پیامها اهمیت نمی‌دهند

    • واقعیت

      فقط روحانی استفعا

    • بدون نام

      خب بعد اونا چرا باید تحت رهبری ما ایستادگی کنند بعد این میشه مداخله پس راست میگن که ایران مداخله میکنه.

    • بدون نام

      چقدر یمنی ها نور چشمی شدن که با خنجر هم راهشون میدن!

      پاسخ ها

      • شانجانی

        آیا ورود ایشان با خنجر ' بی احترامی نیست ?

    • بدون نام

      دلار 4200 تومنی گیر خودتون و بچه هاتون اومد! چرا راه را دور میکنید؟!

    • بدون نام

      یمنیها مثل یاسر عرفات نکنند

    • بدون نام

      درود بر مردان مقاومت. غبطه ایمان و ایثارشون رو باید خورد. هر چی درد و بلای اوناس بخوره تو سره مسئولین بی لیاقت و بی کفایت مملکت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جوجه رواخرپاییزمیشمارن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج