۸۹۷۵۱۳
۴۳ نظر
۵۰۱۶
۴۳ نظر
۵۰۱۶
پ

ابتکار: به نام دین، خشونت علیه زنان را ترویج ندهیم

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ما حق نداریم به نام دین خشونت علیه زنان را توسعه و ترویج دهیم زیرا دین اسلام، دین رفعت و مهربانی است و بین زن و مرد به غیر از اصل تقوا هیچ تفاوتی قائل نشده است.

ایسنا: معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ما حق نداریم به نام دین خشونت علیه زنان را توسعه و ترویج دهیم زیرا دین اسلام، دین رفعت و مهربانی است و بین زن و مرد به غیر از اصل تقوا هیچ تفاوتی قائل نشده است.

معصومه ابتکار در همایشی با هدف آموزش توانمندسازی بانوان و با موضوع خشونت در سالن رضازاده اردبیل با تبریک سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، اظهار کرد: ما خوشحال هستیم که با همکاری معاونت زنان و خانواده نهاد ریاست‌جمهوری و ورزش و جوانان زمینه برگزاری کارگاه‌های آگاهی‌بخشی خانواده‌ها به ویژه زنان علیه مسائل و موضوعات آسیب‌آفرین همچون اعتیاد، خشونت برپا شده و خانواده‌ها نیز از این کلاس‌ها استقبال می‌کنند.

ابتکار: به نام دین، خشونت علیه زنان را ترویج ندهیم

وی خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه به محوریت خانواده در پیشبرد فعالیت‌های اجتماعی تاکید شده؛ به طوری که رئیس جمهور نیز به موضوع تحکیم خانواده و رفع خشونت علیه زنان بارها تاکید کردند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: ما امروز از یک نظام مردم‌سالاری دینی برخوردار هستیم که در عین آزادی، به ارزش‌های دینی بها داده و ضرورت دارد از این ظرفیت در ارتقای توان‌افزایی زنان استفاده شود.

ابتکار بیان کرد: البته تفسیر و برداشت ما از ارزش‌های دینی با آنچه واقعیت دارد، متفاوت است و ما نباید فکر و اندیشه خود را به نام دین یا مسلک بین مردم ترویج کنیم و یا بخواهیم آزادی‌های در چارچوب دینی و شرعی را محدود کنیم.

وی ادامه داد: به هیچ وجه زنان ما شهروند دسته و درجه دو محسوب نمی‌شوند و آنچه که در قرآن کریم به یکسان بودن زن و مرد در آفرینش تاکید شده، بر همین اساس بوده و همه باید این کلام الهی را مدنظر قرار دهیم که کرامت، مقام و جایگاه انسان‌ها جز در خودمراقبتی چیز دیگری نیست.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: آنانی که به خدا تقرب می‌جویند، قطعا از رتبه و جایگاه والاتری برخوردار هستند؛ در حالی که زنان و مردان از یک نفس واحد خلق شده و اصل دین ما نیز به این موضوع تاکید دارد.

ابتکار اظهار کرد: باید به یاد داشته باشیم که در سایه ارتقای شخصیت زن در خانواده و جامعه است که نظام اجتماعی رشد یافته و بالنده می‌شود و از همین روی است که امام راحل (ره) همواره تاکید داشتند که زنان باید در مقدرات اساسی کشور دخالت کنند و از دامن زن است که مرد به معراج می‌رود.

وی نقش تاثیرگذار زنان را در سهیم شدن در مسیر توسعه پایدار و روبه جلوی جامعه مهم اعلام کرد و گفت: نباید کارکرد زن را در خانواده به ویژه در ایجاد آرامش و آسایش نادیده بگیریم چرا که اگر زنی نباشد قطعا خانواده از منشا آرامش و آسایش بهره‌مند نخواهد بود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به ابعاد مختلف خشونت علیه زنان و نظام خانواده اشاره کرد و افزود: در تحکیم بنیان خانواده و احترام متقابل در زندگی مشترک باید این اصل را مهم بدانیم که در مکتب اسلام به تفاوت زن و مرد توجهی جدی نشده بلکه بر اصل برابری تاکید و بر همین اساس موضوع احترام متقابل و کسب آگاهی از حقوق متقابل مورد توجه است.

ابتکار اضافه کرد: ما امروز باید از یک ارتباط موثر و درک متقابل در نظام خانواده صحبت کنیم چرا که با تقویت این قدرت ارتباطی بهتر می‌توانیم زمینه‌های هم افزایی و همدلی را در جامعه در قالب طرح‌های ملی و موثر فراهم آوریم.

وی به اجرای طرح تقویت ارتباط مهارتی در جامعه با هدف افزایش عزت نفس و رسیدن به خوداتکایی اشاره و اظهار کرد: نباید در این موضوع طبیعت و محور مهربانی و ارتباط صمیمی با فضای بیرونی را نادیده بگیریم چرا که طبیعت همه زیبایی‌ها را به ما می‌آموزد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: ما طرح گفت‌وگوی ملی در خانواده را در مرحله دوم با قوت و قدرت اجرایی می‌کنیم تا مهارت گفت‌وگو بین نسل‌ها و خانواده‌ها فراهم آید.

ابتکار توجه به تفکر نقادانه همراه با تقویت قدرت شنیدن را ضروری دانست و بیان کرد: در نهاد خانواده باید زن و مرد و فرزندان قدرت شنیدن و تحمل نقدها و انتقادات را در خود بالا ببرند تا به نوعی در سایه ارتباط موثر مشکلات و نارسایی‌ها برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: ما امروز در دیپلماسی جهانی و بین‌المللی برای حل و فصل اختلافات به گفت‌وگو نیاز داریم و قطعا وزیر امور خارجه ما که از افتخارات این کشور است، با مهارت گفت‌وگو سعی دارد تنش‌ها و نارسایی‌ها را در سطح جهانی و بین‌المللی از بین ببرد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: در سایه برگزاری چنین کارگاه‌هایی است که مناسبات سالم و رشد و تعالی زنان در نظام خانوادگی و اجتماعی تقویت شده و بسیاری از دغدغه‌ها و مشکلات رفع و مدیریت عاطفی همراه با عشق و علاقه نیز شکل می‌گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خانم ابتکار خواهشا خودت ودخترت وخواهرانت ودختر برادر ودختر خواهرت وکلیه دختران درجه یک مسبی وسببی ات لژف کنید بروید ورزشگاه تماشای فوتبال. من هم میخواهم با دختران وهمرم وعروسم برچیم ورزشگاه از نزدیک فوتبال ببینیم متشکریم
      نمیدونی سهم معدن ملی ایران ومنابع طبیعی تیران وآب ایرا ن وسهم نفت ملی وسهم گاز ملی داریم پرپر میزنیم ماهیانه هر نفر اهضا خانواده ۲۵ میلیون تومان عایدات داریم ماهیانه جمعا میشود ۱۲۵۰۰۰۰۰۰تومان متشکریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردسالاری وقتی تموم میشه که زنهای میانسال و پیر و مردهای جوان قدرت بگیرند.برعکسش همون مردسالاریه که هزاران ساله گرفتارشیم

      • بدون نام

        مردسالاری وقتی تموم میشه که زنهای میانسال و پیر و مردهای جوان قدرت بگیرند.برعکسش همون مردسالاریه که هزاران ساله گرفتارشیم

      • بدون نام

        کلا توانمند بودن زنها در ایران کفر محسوب میشه.زن باید ضعیفه باشه تا خوب بزنند تو سرش.زن توانمند با مررردانگی در تعارضه و جهنمی!!!.

    • بدون نام

      به نام فمنیسم، دنبال رای نباشید! فعلا دنبال گند های که زدید باشید!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بابا ایرانی بگید که ما هم بفهمیم فمینیسم یعنی چه ؟

      • چقدر بدبختانه زنم

        فمنیسم بازی نیست زنه داره از حقوق زنان دفاع میکنه هیچ کجای دنیا فمنیسم بودن جرم نیست فقط تو ایرانه که جرمه

    • بدون نام

      زن بودن تو ایران یعنی بدبختی و تحقیر.

      پاسخ ها

      • اسو

        شکسته نفسی می فرمایید مثلا چه جور باید باشد واخ واخ

      • بدون نام

        کاربر "اسو" اگه زن بودی میفهمیدی چی میگه! پس اظهار نظر نکن که بگی مثلا تو هم وجود داری و نظر میدی

    • بدون نام

      کرامت انسانی دروجودزنان آفریده شده جامعه اسلامی باید ارزش ومقام وجایگاه زنان راحفظ تا مردان تکریم شوند وزندگی علی ع و فاطمه س الگو قرارگیرد وکیل دادگستری شیراز

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا افرین

    • بدون نام

      زنان در ایران باید کاملاً آزاد یاشند وهر گونه میل دارند آرایش داشته باشند
      خب آنهایی که حجاب دارند اهل بهشتند وآنهایی که حجاب ندارند اهل جهنم واین ها خود دانند ودر آن دنیا به اعمال خود می رسند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درسته حقیقتا.بدون شک همینطوره

      • بدون نام

        دقیقا

      • بدون نام

        هههه
        آنهایی که حجاب دارن اهل بهشتن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        تو مگه خداییی اخه

      • ناشناس

        درسته،کسی نباید حقوق زنها رو به بهانه دین پایمال کنه،

      • بدون نام

        حق زنها انسان بودن ای نرینه!

      • بدون نام

        کاربر 15:35 پلنگه خدا گفته است که زنان باحجاب اهل دوزخ نیستند شما مطا لعه کم داری

    • بدون نام

      چه می شود کرد بنده به خانمم می گویم خانم حفظ حجاب کن موهای سرت پیدا نباشه می گوید همینه که هست اگه نمی خواهی طلاقم بده من چکار کنم ؟ گریه می کنم التماسش می کنم قبول نمی کنه ای خدا مرگ بده به این جور زنها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برو بابا مثلا میخوای بگی خانمت خیلی بت زور میگه؟؟؟ معلوم نیست چقدر اذیتش میکنی که میای اینجا خودتو مظلوم نشون میدی

    • ...

      مطلب درباره شهردار استان فارس هم بذارید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شهردار استان فارس نه استاندار فارس!!!

    • بدون نام

      چه عجب

    • کامران

      ففط خفه شو
      وزیر اقتصاد از تو کابینه برای مسائل اقتصادی حذف می کنند اینو می گذارند برای مسائل اقتصادی مسئول امور بانوان!
      احتمالا جک خیلی میگه توجلسه خسته می شوند بگه تا بخندند!؟

    • غلامرضا خوشی

      بنام قانون وفرهنگ وعرف مشکلی ندارد ، این جور که بنده ناضر جامعه هستم زنان خیلی راحت زندگی می کنند ، نظر خانم ابتکار معلوم نیست چیه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تا منظور شما از راحت زندگی کردن چی باشه. والا خانما هم درد میکشن هم متلک میشنون هم هرروز از بعضی به ظاهر مقامات و مسیولان کشور توهین میشنون هم کار میکنن هم بچه داری میکنن هم شوهر داری میکنن. من موندم چی جوری با این وضع که همه جور توهینی رو باید تحمل کنن راحت زندگی میکنن؟

      • بدون نام

        من خیلی ناراحت زندگی می کنم.همه عمرم بخاطز زن بودنم مورد آزار قرار گرفتم .تف بر این سرزمین

    • عبدالرحمن

      بعضیها مثل این خانم نمای ابتکار باید خیلی رو داشته باشند که حتی بتونند حرف بزنند. ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چون از خانما و حقوقشون طرفداری میکنه خیلی رو داره؟؟؟؟!!! بنظرم شما دیگه چقدر رو دارید که اینجوری میگید. بد یکی پیدا شده از حقوق خانما دفاع میکنه عقب مونده ها

    • بدون نام

      خانم ابتکار میشه بگید چرا معاهده پاریس رو امضا کردی؟ اختلاس فرزندتان رو پس دادید؟ به جای گفتن مباحث بی هدف و فرافکنی پاسخگوی عملکرد خودتون و خانوادتون و دولت تدبیر و امیدی باشید که فقط به فکر کاشتن بذر نا امیدیه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اتفاقاهمیشه تذکراتشان به اسم دین است

      • بدون نام

        چه فایده خیلیا به اصطلا باحجابن ولی دورغ میگن .غیبت میکنن.خیلیم اهل نمازنیستن .

    • بدون نام

      خانم ابتکار دیدی خداوکیلی چه توهین هایی به خانما میکنن؟؟!!! یکی میگه ولنگار یکی به مادرا توهین میکنه میگه مادران دهن دریده یکی به خانمای دوچرخه سوار توهین میکنه میگه مثل میمون هایی که سوار دوچرخه شدند هستن. هیچی دیگه این کشور حدود چند دهه است خیلی ضد زن شده

    • مسلمان

      خانم ابتکار محترم . در عجبم که آیا شما فقط برای شعار دادن حقوق نجومی دریافت میکنید و یا اساسا شرح وظایف شما در منصب معاونت دکتر روحانی چیست .

    • امیر حسین

      یکی از کسایی که حرف میزنه حالت تهوع میگیرم اینه.انگار کثافت از سرو روش میریزه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خشونت بر عبلیه زنان یعنی یه مشت نر در مورد ظاهر و سن و سال زنها وراجی کنند

    • متین

      کی بازنشست میشید ؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این کامنت خودش مصداق زن ستیزیه.به یه زن پنجاه و چند ساله میگه بشین تو خونه ولی به مردهای هفتاد ساله نمیگه

      • بدون نام

        هر وقت سی سال دوره خدمتش تموم بشه بازنشست میشه حاجی آقا!!!

      • بدون نام

        پیرمردهای فرتوت رو بازنشست کنید

    • بدون نام

      زنان برن ورزشگاه تماشای فوتبال دلار میشه ۱۰۰۰تومن .!!مملکت طنز به ایران میگن خدایی.!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه ربطی داره بابا؟؟؟؟؟ چقدر بعضیا چرت میگن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج