۸۹۸۴۴۴
۱۸۳ نظر
۵۰۰۰
۱۸۳ نظر
۵۰۰۰
پ

ظریف: شاید ترامپ ۴ سال دیگر مزاحم دنیا باشد

وزیر امور خارجه ایران گفت: کاری ندارد چه کسی در ایران حاکم باشد. اصلاح طلب، اصولگرا یا سکولار حاکم باشد، هر که حاکم باشد، برای اسرائیل، ایران زیادی بزرگ است. ایرانی که ۴۰ سال است روی پای خود ایستاده، این ایران برای آن‌ها قابل تحمل نیست. ظریف همچنین با بیان اینکه احتمال پیروزی مجدد ترامپ را بالا می‌دانم، گفت که البته به نظر نمی‌رسد سیاست‌های حمایتی اقتصادی در درازمدت به اقتصاد آمریکا کمک کند. احتمال اینکه ترامپ ۴ سال دیگر مهمان یا مزاحم دنیا باشد، زیاد است.

خبرگزاری فارس: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در مراسم شب عید سعید غدیر در جمع ایرانیان مقیم سوئد حضور یافت و به ایراد سخنرانی پرداخت.

ظریف در این سخنرانی اظهار داشت:

* هنوز خیلی ها در ایران ممکن است فکر کنند من به جای اینکه توئیت کنم، بیانیه بدهم، موفق تر هستم. خیلی ها به من طعنه می زنند که با دو تا توئیت دیپلماسی پیش نمی رود، اتفاقا می رود. اتفاقا یک توئیت از ۱۰ تا بیانیه موثرتر است، به خاطر اینکه جنس دیپلماسی و کار عوض شده است. ما هنوز این را باور نکرده ایم و هنوز در ایران فکر می کنیم یک بیانیه دادن خیلی بهتر از یک توئیت نوشتن است، در حالی که یک توئیت نوشتن ۱۰ برابر یک بیانیه دادن، وقت از من می گیرد.

ظریف خاطرنشان کرد: امروز عامل انسانی در دیپلماسی مهم است نه عامل سازمانی. ما در دیپلماسی عمومی عقب هستیم. این جا یکی از حوزه هایی است که ایرانی ها می توانند کمک کنند، با یک «ری توئیت کردن».

وزیر خارجه کشورمان ادامه داد: من مشکلات و دلخوری ها را می دانم و هشتگ ها را نیز می بینم. چون اگر کسی وقتش را روی فضای مجازی بگذارد و اعتقاد داشته باشد که فضای مجازی قابل کنترل نیست متوجه می شود چه هشتگ هایی ترند می شود. ولی ما به عنوان ایرانی باید سبک سنگین کنیم که منافع و تمامیت ارضی ما کجاست.

ظریف: شاید ترامپ ۴ سال دیگر مزاحم دنیا باشد

وی گفت: همه ما ممکن است با همدیگر اختلاف سلیقه داشته باشیم، اختلاف سلیقه یک واقعیت است و چیز بدی نیست. همه ما دارای دیدگاه های متفاوتی داریم. بنده هم ممکن است با 10 تا سیاست مخالف باشم. اما وقتی که به پای منافع ملی می رسد، ما همه راجع به یک موجودیتی به نام ایران صحبت می کنیم. این موجودیت به نام ایران از تحریم ضربه می بیند، مردم ایران از تحریم ضربه می بینند.

ظریف اضافه کرد: حالا خط سیاسی ما پیروز است یا نیست، همه ما در یک کشتی نشسته ایم. همه ایرانی ها در یک کشتی نشسته اند، اگر کشتی ایران سوراخ شود، کسی نمی پرسد شما سلطنت طلب هستید یا طرفدار جمهوری اسلامی، این ایران است که ضربه می بیند. کسی نمی پرسد شما محافظه کار هستید یا اصلاح طلب یا اصولگرا، این ایران است که ضربه می بیند، ما باید مقداری در پس دعواهای سیاسی که متاسفانه امروز عامل اصلی شده، واقعیت ایران و کشور را ببینیم.

*چه کسی باور می کند که آمریکا و اروپا طرفدار حقوق بشر باشند

وزیر خارجه ادامه داد: بدانیم که آقای بولتون خوبی ایران را نمی خواهد. پامپئو با اسم دروغ از خلیج فارس نام می برد بعد ادعا می کند که طرفدار مردم ایران است. آقایی که آمده غذا خوردن مردم ایران را موکل به دنباله روی مردم ایران از سیاست هایش کرده است.

ظریف گفت: چه کسی باور می کند که آمریکا و اروپا طرفدار حقوق بشر باشند. خاشقچی را با اره تکه تکه کردند، چه اتفاقی افتاد؟ کدام یک دلار سرمایه گذاری در عربستان کم شد؟ باور نکنید که می گویند ما به خاطر حقوق بشر در ایران سرمایه گذاری نکردیم. آیا یک دلار از سرمایه گذاری خودتان را در عربستان و امارات کم کردید؟ این همه مردم یمن را کشتند، آیا یک دلار از سرمایه گذاری ها کم شد؟

وی ادامه داد: چرا ما ایرانی ها گول این دروغ ها را می خوریم؟ چرا ما ایرانی ها باورمان می شود. بنده هم به خیلی چیزها منتقدم ولی نباید باورم شود اینهایی که دارند از ایران انتقاد می کنند، باور دارند. نه اینها باور ندارند. اگر یک روزی ما احتمال می دادیم که اینها دلشان برای حقوق بشر بسوزد، خاشقچی تمام این باورها را باطل کرد.

*چه کسی باور می کند انگلیس نگران حقوق بشر باشد؟

وزیر خارجه کشورمان پرسید: چه کسی باور می کند انگلیس نگران حقوق بشر باشد؟ چه کسی باور می کند بولتون یا فرانسه نگران حقوق بشر باشند؟ ممکن است نعره هایشان در حمایت از حقوق بشر گوش همه ما را کر کند، ولی با خاشقچی چه کار کردند؟ با یمنی ها چه کار کردند؟ می گویند ما از سیاست ایران در منطقه نگران هستیم، سه هفته نخست وزیر لبنان در عربستان زندانی بود، نخست وزیر یک کشور که دارای شهروندی فرانسه است را گرفتند و کتک زدند و گفتند متنی را از رو بخوان که من استعفا دادم به خاطر دخالت های ایران.

وی دوباره پرسید: چه کسی برای خاشقچی ابرویش را کج کرد؟ چه کسی برای حمایت عربستان از داعش به عربستان گفت که بالای چشمت ابروست؟ اگر کشور غربی جرأت کرد به عربستان یک ایراد بگیرد، عربستان تمام حمایت های اقتصادیش را با آن کشور متوقف کرد تا اینکه آنها مجبور شدند دنبالش بدوند. کشوری بود که از عربستان انتقاد کوچگ کرد و عربستان همه روابط تجاری اش را متوقف کرد. لذا باور نکنیم که اینها این نگرانی ها را دارند، باور نکنیم که اینها به خاطر مردم ماست که دارند سنگ اینها را به سینه می زنند.

ظریف با بیان اینکه دولت عراق در زمان صدام حسین ناقض حقوق بشر بود، عنوان کرد: تا روزی که عراق به کویت حمله کرد یک قطعنامه حقوق بشری علیه عراق صادر نشد. من خودم در جلسه بودم. نماینده عراق در همه قطعنامه های حقوق بشری علیه ایران نقش اول را داشت، پارسال در مجمع عمومی بزرگ ترین عامل فشار برای تصویب قطعنامه حقوق بشر علیه ایران، دولت عربستان سعودی بود که قبل از آن خاشقچی را اره کرده بود.

ظریف: شاید ترامپ ۴ سال دیگر مزاحم دنیا باشد

وزیر خارجه افزود: ما ایرانی ها را در داخل گرفتار اصلاح طلب و اصولگرا کرده اند در این دعوای حیدری نعمتی منافع ملی را گم کرده ایم در خارج هم گرفتار این حرفها کردند، آن وقت این وسط رئیس جمهور آمریکا رسما نام غلط برای خلیج فارس استفاده می کند و بعضی ایرانی ها کف می زنند. این چه منفعتی است که ترامپ در سخنرانی علیه ایران اسم مجعول خلیج فارس را استفاده کند و ایرانی ها، آنهایی که ادعا دارند و هشتگ درست می کنند و آنهایی که به دروغ می گویند خلیج فارس و دریای خزر را فروختند و فضا درست می کنند و تمامیت ارضی کشور را زیر سوال می برند، کک شان نگزد.

ظریف پرسید: ایرانی چطور می تواند بیاید و بگوید که تمامیت ارضی من فروش رفته است؟ چشم مان را باز کنیم. ما ایرانی ها هم در داخل و هم خارج.

*چرا اجازه می دهیم یک دولتی که با رای الکترال کالج بر سر کار آمده به مملکت ما توهین کند

رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: چرا اجازه می دهیم یک دولتی که با رای الکترال کالج بر سر کار آمده به مملکت ما توهین کند و قسمتی از آبی که در تمام تاریخ و ۶۰ سال قبل روی سر برگ امیر کویت نوشته «کویت-خلیج فارس». آن وقت یکی بیاید به خاطر اینکه یک جای ذره ای که استان ایران بوده و حالا برای ما ادعا می کند، به خاطر اینکه ناوگان پنجشم را آنجا مستقر کرده، اسم خلیج فارس را عوض کند و ایرانی حرف نزند.

وزیر خارجه گفت: اگر یک سوراخ کوچک در این کشتی ایجاد شود همه ما را آب می برد و خیلی ها ایستاده اند که ما را آب ببرد.

*احتمال اینکه ترامپ 4 سال دیگر مهمان یا مزاحم دنیا باشد، زیاد است

وی خطاب به ایرانی ها حاضر در جلسه بیان کرد: برای اسرائیل، ایران زیادی بزرگ است. کاری ندارد چه کسی در ایران حاکم باشد.اصلاح طلب، اصولگرا یا سکولار حاکم باشد، هر که حاکم باشد، برای اسرائیل، ایران زیادی بزرگ است. ایرانی که ۴۰ سال است روی پای خود ایستاده، این ایران برای آنها قابل تحمل نیست.

ظریف در پاسخ به سوالی درباره افزایش ملی گرایی افراطی در آمریکا و اروپا عنوان کرد: هنوز سوال است که این روند است یا یک تحول مقطعی. باید در این زمینه بیشتر مطالعه کنیم. اگر ترامپ بتواند در درازمدت دستاورد قابل توجهی در آمریکا داشته باشد و در اروپا گرایش های نوملی گرایانه دستاورد جدی داشته باشند ممکن است به روندی تبدیل شوند.

وی با بیان اینکه احتمال پیروزی مجدد ترامپ را بالا می دانم، گفت: البته به نظر نمی رسد سیاست های حمایتی اقتصادی در درازمدت به اقتصاد آمریکا کمک کند.احتمال اینکه ترامپ ۴ سال دیگر مهمان یا مزاحم دنیا باشد، زیاد است.

وزیر خارجه در پاسخ به سوالی درباره اینکه ما در زمان مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی روابط خوبی با عربستان داشتیم و چگونه می شود در منطقه با همسایگان عادی سازی روابط داشته باشیم، بیان کرد: من طرفدار رابطه خوب با همسایگان هستم و اولین مقاله ای که وزیر شدم نوشتم در روزنامه الشرق الاوسط بود.

ظریف: شاید ترامپ ۴ سال دیگر مزاحم دنیا باشد

وی با بیان اینکه صحبت امیر عبدالله زمانی که ولی عهد بود به آمریکایی ها در اوج روابط خوب ما با عربستان این بود که «سر مار را ببرید»، یادآور شد: قدرت ایران به خاطر هژمونی نیست، دنیای هژمونی تمام شده و آمریکا دیگر نمی تواند هژمون دنیا باشد چه برسد به اینکه ما هژمون منطقه باشیم. حتما احتمال هژمون بودن نیست و قدرت در دولت خلاصه نمی شود و هیچ دولتی نمی تواند آنقدر قدرت داشته باشد که سیاست های بقیه را به نفع سیاست های خود تغییر دهد. ما باید برای روابط خوب با همسایگان تلاش کنیم.

وزیر خارجه با بیان اینکه یک نابرابری در منطقه ما وجود دارد، اظهار داشت: این نابرابری داخل خلیج فارس بین عربستان و قطر است، در منطقه بین بقیه و ماست. بالاخره ما یک عدم توازنی داریم و این عدم توازن ذاتا ایجاد نگرانی می کند. نیروی انسانی، جغرافیا، منابع طبیعی ما ... را کنار هم بگذاریم یک قدرت واقعی است.

ظریف افزود: وقتی آمریکایی ها می گویند موشک ایران باید متوقف شود، من می گویم اگر می خواهید راجع به موشک صحبت کنید اول فروش تسلیحات را به کشورهای منطقه متوقف کنید. در پاسخ به من می گویند اینها بلد نیستند از این تسلیحات استفاده کنند.

وزیر خارجه خاطرنشان کرد: ایراد اصلی منطقه ما این است که فکر می کنند امنیت را باید از بیرون خرید. اوباما یک بار به آنها گفت بروید مشکلتان را با ایران حل کنید ولی همان موقع فروش سلاحش را به عربستان چند برابر کرد. پول قابل توجهی که می تواند صنایع نظامی غرب را حفظ کند از آنجا می آید. 87 میلیارد خرید دلار تسلیحاتی عربستان و 22 میلیارد دلار خرید تسلیحاتی امارات بوده و آنها به راحتی از این پول نمی گذرند.

رئیس دستگاه دیپلماسی گفت: پامپئو به مجلس گفت فراموش نکنید تهدید اصلی ایران است، خاشقچی مهم نیست. این تصور است که باعث می شود آنها همراهی نکنند.

*پیشنهادی که به سعود الفیصل دادیم

وی گفت: زمانی که در کویت بودم به کویتی ها گفتم همین فردا (عربستان) آمادگی داشته باشند با ما گفتگو را شروع کنند، حاضریم. حرف های عجیب غریب می زنند. سعودی ها می گویند ظریف کاره ای نیست و مشکل ما با سردار سلیمانی است، برای اینکه بدانید دروغ می گویند. وقتی که وزیر شدم با آقای سلیمانی صحبت کردم به سعود الفیصل پیشنهاد کردیم حاضریم راجع به یمن، بحرین، عراق، سوریه و لبنان صحبت کنیم، در همان پیشنهاد پیغام فرستادم اگر فکر می کنید به قول خودتان من «ماله کش اعظم» هستم - آقای پامپئو خیال می کند اگر بدهد یک چاله میدانی برایش توئیت بنویسد من ناراحت می شوم - آقای سلیمانی با شما صحبت کند. سعود الفیصل پاسخ داد «جهان عرب به شما ربطی ندارد». حالا می بینید جهان عرب به ما ربط دارد یا ندارد. در سوریه، یمن و شکست خوردند در لبنان نخست وزیر آن را زندانی کردند.

ظریف افزود: آنها این تصور را دارند. من به عنوان کسی که حامی روابط هستم، فشار آوردم و برای بهبود روابط با همسایگان هزینه دادم و هنوز هم حاضرم هزینه بدهم. خیال نکنید گناه نداشتن روابط با ماست. در همان زمان آیت الله هاشمی، آنها می گفتند باید «سر مار را برید.»

وزیر خارجه در پایان گفت: دست ما دراز است و سفره ما پهن است و هر همسایه ای که بخواهد سر سفره رابطه خوب همسایگی بنشیند ما آماده هستیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پارساطولابی

      پس لطف فرمائید یارانه رواضافه کنن تا لباس مشکی بپوشیم اگه تواین گرونی وتحریم بازی زنده بمانیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ترامپ مراحم مزاحم نیست

      • بدون نام

        انتخاب من نیست حرف نزنه انقدر

      • بدون نام

        لجشون‌گرفته از ترامپ خخخخخخخ

      • بدون نام

        ترامپ و ترامپها هیچ غلطی نمی تونن بکنن. هرچی میکشیم از دست شما مسئولین داخلیه که گند میزندید به زندگی مردم. شما استعفا بده مزاحم نشو اون هیچ غلطی نمیتونه بکنه

      • بدون نام

        درود بر ترامپ در مدت چهارسال باندازه چهل سال آبادانی واشتغال و.و.و ایجاد کرد ماهم با بی لیاقتی حاکمان وطن فروش کشورمان صد سال عقب افتادیم

      • بدون نام

        تا ۲۰۲۴ با دونالد ترامپ

      • بدون نام

        این مگه تحریم نیست چطور به تو‌گیر ندادن رفتی

      • بدون نام

        مزاحم امثال ظریف اند از مردم بپرسی میگن

      • بدون نام

        ترامپ حقوق خودشو نمیگره چیزی که در ایران برعکسه همه نجومی بگیر اختلاسی رانتی سی هفت تا شغل دارن با سی هفت حقوق پاداش مزایا خونه خودرو امکانات

      • بدون نام

        ترامپ مردم خودش رو خوشبخت کرد

      • بدون نام

        عجیبه کامنت منو که ضد ترامپ بود تایید نکردی ولی این همه قربون صدقه ترامپو که انگار یکی دو نفر پشت سر هم کامنت نوشتند رو تایید کردی

      • لعنت به هر دوتاشون

        یا مردم ایران هوششون خیلی کمه یا زیر فشار رد دادند یا ارتش سایبری ترررامپ خیلی فعاله:)

      • بدون نام

        خودشون چند سال دیگه مزاحم دنیا هستند چقدر پررو

      • نه به ابله

        عشاق ترامپ به جای کامنت پرونی در اینترنت برن به درخواستی که ترامپ ازشون داره عمل کنند.این عشق اینترنتی به چه دردش می خوره..سکه یه پولش کردید.چقدر دروغ بگه که هر روز در ایران شورش و تظاهراته؟

      • hassan.h

        فعلا دموکراتها در خصوص ایران بر ترامپ برتری دارند و دنده عوض کردن پیاپی ترامپ و تیمش به همین دلیل است
        حرف ظریف به حرف پزشکی می ماند که همان اول قبل از عمل جراحی امید بستگان بیمار را نا امید می کند که البته منطقی است
        عربستان دست از دشمنی بر نمی دارد (ما فرقه گرائی را رها کرده ایم ولی آنها نخواهند کرد)ولی موافق برقراری مجدد رابطه هستم

    • کارمند

      با لجبازی کودکانه و دشمنی های شما هم با دنیا ماهم ۴سال دیگر بدبخت تر از الان میشویم

      پاسخ ها

      • علی

        احسنت

      • بدون نام

        99/کاربران گرامی مخالف ظریف نظر دادن،، ولی زمان انتخابات ریاست جمهوری و مجلس دوان دوان میرید رای بدید، خلایق هرچه لایق

      • ایرانی

        آقای ظریف شما بودین سنگ اونا رو به سینه میزدین،حالا که سرکارتون گذاشتن نیاین میگین امریکا و اروپا چنین و چنان هستند،چرا قدم به قدم تعهدات برجامی رو انجام ندادین و یکباره کل تعهدات رو عملی کردین و منتظر اقدام اونا شدین،الان چطور بعد از یکسال قدم به قدم از تعهد کم میکنین اونموقع چرا نکردین

      • دونالد ترامپ

        تا وقتي لجبازي کنن و جنگ طلبي دنيا مارو بايکوت ميکنه چهار سال ترامپ هم ربطي نداره هرکي بياد وضع همينه همه دنيا همين مشکل رو باهامون دارن

      • بدون نام

        واقعا..ولی پرزیدنت ترامپ برای ملت ایران فکرخوب داره

    • سعید

      من عاشق ترامپم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ولله من هم چون خیلی خوش تیپ هست بولتون هم همینطور ای ظریف مزاحم چیه دیپلمات نباید حرف بد بزنه

      • بدون نام

        همه ایرانیان عاشق ترامپ هستن

      • بدون نام

        هر کس رو از عشقش میشه شناخت.بیخود نیست روز بروز زندگی در این کشور غیر قابل تحمل تر میشه

      • بدون نام

        خدا لعنتت کنه

      • بدون نام

        پس با تحریمها خوش باش

      • بدون نام

        انشالله فداش بشی

      • بدون نام

        واقعا اینقدربیچاره ای که عاشق یکی ازمتعفن ترین افرادبشر برروی کره زمین هستی؟

      • رهگذر

        me too

      • بدون نام

        ایول حالشون رو‌خوب میگیره

      • بدون نام

        البته منفی ها نشون میده هنوز به مردم ایران امیدی هست

      • دونالد ترامپ

        ماهم عاشقشيم

      • دونالد ترامپ

        ماهم عاشقشيم

      • بدون نام

        مرحبا.

      • بدون نام

        مرحبا.

    • محمدعلی

      پس برای مملگت وملت خودش کارکرده.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله به امریکا خدمت کرده و تقریبا تمام وعده های انتخاباتیش رو عملی کرده جلو مهاجرت غیر قانونی رو گرفت اشتغالزایی کرد و نرخ بیکاری رو پایین اورد تمام کشورهایی که زمان اوباما امریکت رو میدوشیدن نشوند سر جاشون قراردادهای تجاری که باعث ضربه به اقتصاد امریکا بود خیلی راحت فسخ کرد از پیمانمامه های تجاری که نفع برای امریکا نداشت اومد بیرون(جالبه خلاف تمام سیاست های مسئولان ما برای کشور ) چرا امریکاییها دوستش نداشته باشن غیر از مهاجران امریکا کسی باهاش مشکل نداره به احتمال قوی باز هم رییس جمهوره

      • بدون نام

        فقط ۱۰۰ میلیارد دلار سلاح به عربستان فروخته تا کودکان بی گناه یمنی کشته بشن. خب این خودش یعنی اشتغال زایی برای مردمش. یعنی پولدار شدن مردمش یعنی محبوبیت

      • بدون نام

        قصه های خوبی بود مخصوصا اون قسمت که بقیه رو سر جاشون نشوند.روابط بین الملل رو در حد و حدود دعوای دو تا لات و نشاندن سر جاش و گوش پیچاندن می بینند و تحلیل میکنند.موفق باشید.

      • بدون نام

        قصه های خوبی بود مخصوصا اون قسمت که بقیه رو سر جاشون نشوند.روابط بین الملل رو در حد و حدود دعوای دو تا لات و نشاندن سر جاش و گوش پیچاندن می بینند و تحلیل میکنند.موفق باشید.

      • بدون نام

        فکروهوشش خیلی خیلی خوبه

    • دونالد ترامپ

      خخخخ اعتراف درود بر ترامپ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خاک بر سر ترامپ اشغال

      • بیخ۶

        خودشون میدونن بر عکس دروغهای صدا و سیما ، ترامپ محبوبیت خیلی زیادی داره

    • مینا

      شاید هم افراد خانواده اش را نوبتی رییس جمهور کند واینگونه بود که امریکاهم مبتلا به حکومت موروثی شد.

    • بدون نام

      مزاحم شمایی جناب پرفسور حقوق بشر.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دنیا از ترامپ ناراحت نیستن این شمایید که سر جنگ با دنیا دارید

      • بدون نام

        اره موی دماغ امریکا و برده هاش شده:)))

      • بدون نام

        ظریف خار چشم دشمنان ایرانه

    • بدون نام

      شماها به این امید نشسته اید شاید یکی بدتر از او بیاید :!!! خخخخخخخخ

    • بدون نام

      اولا یه جوری هر روز تو اخبار ترامپ رو مسخره میکنن و هر روز میگن تمام مردم آمریکا از ترامپ متنفر هستن حالا چجور آقای ظریف میگه ممکنه 4سال دیگه هم باشه
      اگه حتی یه درصد از خبرهایی که تلویزیون ما میگه درست باشه ترامپ نباید رای بیاره
      اگه رای بیاره تلویزیون ما و مسولین ما دروغ میگن و ترامپ موفق ترین ریس جمهور امریکاست
      ودیگه کسی نباید حرفی درباره ترامپ بزنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا شفایت دهد. درصد محبوبیت ترامپ در آمار مشخص هست و آمارش رو موسسات آمریکایی اعلام میکنن نه صدا و سیما . در ثانی آمار ، نظرات عنوان شده همون لحظه پرسش شوندگان رو نشان میده .اگر یک هفته یا یک ماه یا چند ماه بگذره و نظر پرسش شوندگان به هر علتی تغییر کنه نه مشکل از آمار هست و نه مشکل از صدا و سیما ، مشکل از شما است که اول حرف میزنی بعد فکر هم نمیکنی و خیال میکنی چقدر زرنگ و دقیق هستی.

    • روسی

      یه انگشت کوچولوی ترامپ نخواهی شد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه بابا

      • بدون نام

        نه

      • بدون نام

        دقیقا

      • بدون نام

        لعنت بر ترامپ

      • محمود

        دروو بر آقای ظریف که واقعا افتخاری است برای دیپلماسی ما در خارج .

    • ir..m

      مزاحم چیه اتفاقا رییس جمهور خوبیه کشورش تورفاهه ...نه مثل شما

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دلارش از هر زمانی بیشتر ارزش پیدا کرده. و نشون میده دیونه نیس و برعکس.

      • بدون نام

        قدر دکتر ظریف رو بدونید به خدا بهترین وزیر خارجه ایرانه خار چشم دشمنان

    • بدون نام

      شما چند سال دیگر مزاحم دنیا هستید جواد خان؟

      پاسخ ها

      • رهگذر

        لایک داری

    • بدون نام

      تو چند سال دیگر مخل ایران هستی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا ظریف با بی تدبیری هاش دائم در حال ضربه زدن به کشور هست. برجام خسارت بار نتیجه ضعف ایشونه

    • بدون نام

      لابد تو ناجی دنیا هستی!

    • بدون نام

      انشاالله که شماهم

    • بدون نام

      پینوکیو

    • بدون نام

      گفت: البته به نظر نمی رسد سیاست های حمایتی اقتصادی در درازمدت به اقتصاد آمریکا کمک کند.

      درسته. راست ميگى. مردم امريكا بايد براى کمک به اقتصادشون از مدل هاى پيشنهادى تو و امثال تو تبعيت كنند تا اقتصادشون شكوفا بشه از جمله بى ارزشتر كردن دلار از پشگل و تبديل كشورشون به دزدخونه

    • amin

      شما میگید این اقا تو امریکا منفور حالا میگید رای میاره پس منفور نیست اگه این اقا باز ریس جمهور بشه یعنی ۴ سال دیگه ملت بدبخت ایران باز باید تو بدترین فشار اقتصادی جون بدن

    • بدون نام

      اگه ترامپ تا 4 سال دیگه بازم رئیس جمهور امریکا خواهد شد حتما مردم امریکا اونجوری انتخاب کردن که اونجوری زندگی کنند!!!!!!!!!

    • بدون نام

      خود تو بیشتر مزاحمی

    • بدون نام

      خدا بدور کنه نگو مشتی

    • رهگذر

      ما دنیا نیستیم چاخان

    • بدون نام

      خودتون هم اعتراف می کنید که ترامپ به تمام وعده های انتخاباتی خودش عمل کرد و دوباره رای میاره .
      شما چی؟
      تو این شش سال فقط ما واژه اختلاس رو شنیدیم و گرونی

    • معصومه تسلامی

      خوب معلومه مهمان دنیاست چون مردمش ازش راضین و رای میاره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مزدور

    • بدون نام

      ترامپ سرطان بگیره تا انتخابات نرسه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هرکس هر آرزویی بکنه اول خودش میگیره

      • بدون نام

        الهی آمین

    • بدون نام

      چهار سال دیگه مزاحم شما یا دنیا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تحریمها رو دوست داری؟ خب نوش جونت

    • واقعیت

      شک نکنید هست چون مردم امریکا دوستش دارن

    • بدون نام

      خدایی تو این چهل سال قاتلی مثل عمو ترامپ گیرتون نیفتاده بود پ. ستون بکنه قربون عظمت خدا برم

    • بدون نام

      ترامپ صددرصد رییس جمهور بعدی آمریکاست

    • م ج

      آقای ظریف تو از همه درغگو تر هستی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ۱۱ کتاب ترامپ فقط در ایران ترجمه شده. مزاحم و انگل شمایید

      • بدون نام

        دروغگوترین و جنایتکارترین ترامپه

    • زحمت کم کنید

      اونی که مزاحمه شمایید نه امریکا

    • مازیار

      شما مزاحم و دروغگو هستید ترامپ مراحمه مررررد عمل .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله عمل به تحریمهای ظالمانه علیه مردم ایران منظورت همینه ؟!

    • ذبیح الله ابروشن

      مردم دارن زیرفشاراقتصادی خوردمیشن دارین چکارمیکنیین حیف اونهمه رای

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردم خودشون انتخاب کردند که زیر فشار اقتصادی خرد شوند

    • بدون نام

      فعلا که شما مزاحم همه دنیایید

    • بدون نام

      چون بهترین رئیس جمهور تاریخ امریکاس درود بر شرفش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایرانی نیستی

    • بدون نام

      وقتی حقوقش رو کلا خرج مردم میکنه یعنی به قولی که داده عمل کرده پس انتظار میره که دوباره انتخاب بشه .

    • بدون نام

      شاید ن حتما

    • نسیم

      ای ول برای همشون مخصوصا عربستان آبرو نگذاشت

    • بدون نام

      نفرمایید خیلی هم مراحم هست ..ان شاالله اگر آمد به درک واصل خواهدشد نگران نباشید خداوندمتعال خودمیداند چه کند

    • ۰۰۰

      چه جالب!

    • علی خوشگله

      برو بمیر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خودت بمیر فدای ترامپ بشو

    • غ م م

      ظریف جان هرچه شما ظریف هستید آنها خشن هستند والسلام

    • بدون نام

      ظریف جان این اوضاع اگر برای ما اب ندارد برلی شما نان دارد فیلم بازی نکن ما خودمان رندیم ما رو غربی و خمگ فرض نکن

    • بدون نام

      ما انتخاب نکردیم اینجوری زندگی کنیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        انتخاب کردید

    • بدون نام

      مهربون شما تا کی مهمون این ملت هستین.؟؟؟؟

    • بدون نام

      درود بر ترامپ مرد مردان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ترامپ نامرد پست فطرت عزیز دل احمقها

    • داریوش

      ما همه پیرو و گوش به فرمان حضرت آقا هستیم نامها فرق نمیکد چه ظریف چه سلیمانی ما هم سرباز وجان فدای ولایتیم

    • بدون نام

      یک سخن ازمادرعروس بشنوید

    • بدون نام

      مرد مومن چهارسال برای شما کمه که بیدردی نه برای مردم خسته

    • بدون نام

      نان خودش می خوره

    • امیر حسن

      مزاحم دنیا نیست جناب ظریف.بر عکس شماها دلسوز مردومشه

    • علی اسماعیلی

      که باور میکند در باغ ما داغ سنوبر را

    • بی نام

      مزاحم تو هستی . ترامپ حداقل مثل شماها دروغگو نیست . چاکر ترامپ هم هستم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بمیر براش لیاقتت همون جنایتکاره

    • بی نام

      مزاحم تو هستی . ترامپ حداقل مثل شماها دروغگو نیست . چاکر ترامپ هم هستم

    • بدون نام

      هیچی دیگه دهان ما مردم بدبخت،بیچاره بطورکامل سرویس است،چهارسال دیگه فشار امریکا وترامپ با تحریم واز این طرف هم دزدی مسئولان از طرف دیگه،خدا خودش رحم کند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا بهتون رحم نمیکنه چون بهتون قدرت انتخاب داد و خودتون انتخاب کردید که دهنتون بطور کامل سرویس شه

    • بدون نام

      شما که کلا مرحم دنیا هستین ! ...

    • بدون نام

      بعدی هم راه همینو ادامه میدهد
      جک سیاسی

    • بدون نام

      دمت گرم آقای ظریف ..بر بدخواهانت هم درایران و هم درجهان لعنت.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بر بدخواهان ترامپ لعنت

    • Achilles

      شما تا چند قرن دیگه مزاحم ایران هستید؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به عمر تو و نواده هات هم قطع نمیده.

      • بدون نام

        تا وقتی خودتون انتخاب کنید. همه‌ چی بسته به انتخاب خودتونه

    • kardook

      اگه چهار سال دیگم مزاحم باشه تازه میشه مثل خودت و رییست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        توی این چهل سال شما ها برای مردم چه کار کردید

    • بدون نام

      درود بر دکتر ظریف

    • بدون نام

      و همینطور شاید شما

    • بدون نام

      ترامپ عملکردش بهتر از شما بوده که فکر میکنید 4 سال دیگه مزاحم هست

    • علی

      آفرین به امیر کبیر ایران. این صحبت ها باید کتاب بشوند. ا

    • بدون نام

      ما تا آخرین لحظه از ظریف و تمامیت ارضی کشور حمایت میکنیم

    • محمد علی

      خدابه آقای ظریف خیر دنیاوآخرت دهدو دشمنانش را نیست و نابود کند

    • دلخور

      نام مجهول خلیج فارس!!!!؟یعنی چی اونوقت؟

    • بدون نام

      طریف تو بهترین مزاحم همیشگی هستی

    • بدون نام

      چی داری میگی براخودت؟!

    • بدون نام

      کو گوش حق شنو؟؟؟!!!

    • بدون نام

      جوانی ما رو کلا دادید دست ترامپ .
      شما که فرقی به حالتون نمیکنه ملت دیگه نابود شدند

    • محمد

      حالا دیگه دیره اقای ظریف بد بختی سیاست مداران ایران نداشتن اختیار تام سازمانی هست

    • محمد

      حالا دیگه دیره اقای ظریف بد بختی سیاست مداران ایران نداشتن اختیار تام سازمانی هست

    • وحید

      زنده باد امریکا و اسراییل

    • Karim Bakhshipour

      درود :البته بعضی از همسایه ها، دوستان و حتی خویشاوندان فرصت طلب هستند و برای منافع خودشان از پشت خنجر می‌زنند. باید با هر کسی یا کشوری به اندازه فرهنگ و سیاست شان ارتباط برقرار کرد. درهر شرایطی باید قدرت نظامی و امنیتی و اقتصادی را بالا برد ولی با داشتن قدرت به‌ کسی یا ملتی ظلم نکرد.

    • بدون نام

      ترامپ هرچی می خواد برای ملتش می خواد شما برای خودتون

    • بدون نام

      شما چطور آقای خندان

    • بدون نام

      خدا هممون رو رحمت کنه

    • بدون نام

      لعنت بر اصلاح طلبان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قبل انتخابات مردم میگفتن اگر در دولت و مجلس و شورای شهر به اصلاح طلبا رای دهیم به هم کمک میکنن و از یک جبهه هستن و مشکلات کشور رو حل میکنن!!! نتیجه این شد هماهنگ هستن اما در راستای افزایش مشکلات کشور و گرانی بیشتر و دستشان در حقوق نجومی و رانت و اختلاس در یه کاسه است

    • علی

      اگرقدرت اتمی آنهاراشماداشتیدبادنیا چه میکردید؟ ادبیات خوبی نداری مسترظریف البته زیادهم ظریف نیستید.

    • خلیج همیشه فارس

      جناب ظریف،خیلیا قبل از امضای برجام همین حرفهای الان شما رو در مورد آمریکا و اروپا(که البته کاره ای نیست) گفتند شما گوش کردید،همین شما خودت به امریکا اطمینان کردی، و همه تعهدات رو عملی کردی،الان خواهشا نیا ننه من غریبم در بیار و بگو امریکا رعایت حقوق بشر و رانمیکند و زیر تعهداتش زده،باید قبلا فکرش را میکردین،شما نماینده تک تک مردم بودین،چرا قدم به قدم برجام رو اجرا نکردین همونطور که الان دارین قدم به قدم از تعهدات کم میکنین،چرا مثل اول همشو یه جا بر نمیدارین

    • عبداله رضوی

      چرا وقتی فیلتره استفاده میکنی جناب ظریف

    • بدون نام

      ۴سال یه عمره کم که نیست

    • فرساش ایرونی

      ....طرز حرف زدن دیپلمات های کشور مارو....واقعا تاسف‌باره....ادم خجالت میکشه بگه ایشون سخنگوی وزارت خارجست....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مثلا دیپلماتهای امریکا خیلی قشنگ حرف میزنن؟! طرز حرف زدن ترامپ هم دیدیم یا پمپعو آشغال رو

    • ج

      چیه برای افتخار کردن به اینکه بخاطر فلسطین تحت فشاریم ۴ ساله دیگه وقت داری

    • بدون نام

      شماها تا کی مزاحم ملت مظلوم ایران هستین؟؟!

    • میرو

      بله حضور ایشون محتمل امیدوارم مردم به جای چانه زنی و ریا کاری که به فرهنگ بدل شده کمی اتحاد و کمی سران از رفتار های در تقابل با مردم و از فساد سازمان یافته فاصله بگیرند

    • سعید

      هیچکس به اندازه ظریف از تکه تکه شدن خاشقچی خوشحال نشده

    • بدون نام

      آره متاسفانه احتمالا ترامپ تا چهار سال دیگه همچنان توییتر را به روی مردم امریکا میبنده و خودش با کمال وقاحت و بیشرمی توی توییتر ول میگرده و ضرضر میکنه :)))

    • فلفلي

      این همه نظر مخالف ظریف ، بعد شما نگاه کن به منفی و مثبتها ، با این تناقض ها چه کار کنیم خدایا ،،، کجا مردم میتونن نظر بدن بدون دستکاری شماها ؟
      یعنی این پول نفت عجب نونی شد برای شما که باهاش هر کاری خواستید کردید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نظرات می تونه برای پنج نفر باشه که پشت سر هم چرند نوشتند.من شیفتگان ترامپو فقط تو اینترنت می بینم

      • بدون نام

        اما اگه مردم ایران عاشق ترامپ اند پس نباید با تحریمها مشکل داشته باشند.برن حالشو ببرند

      • بدون نام

        زدی تو خال

    • مهرداد

      آقای ظریف درسته ترامپ برای امثال شما مزاحم هست چون بادروغ وشعارباپول مردم ایران عشقوحال میکنیدبخاطرهمون مزاحم خوشیحاتون هست.اما توکشورخودش خیلی هم محبوبه چون به همه وعده هاش عمل کرده نرخ بیکاری رااز9درصد آورده به 3درصدوهزارتا کارهای خوب دیگه که برای کشورش انجام داده رئیس جمهوری که برای خودش حقوق هم نمیگیره معلومه که محبوب میشه . کاش ماهم یک رئیس جمهوری مثل ترامپ داشتیم که بجای شعارهای دروغ بفکرمردم کشورش بود

    • بدون نام

      شما چند سال دیگه مزاحم دنیا هستی برادر؟ ای کاش وزیر امور خارجه ای داشتیم که از طرف مردم ایران حرف دلمون رو میزد نه فقط قلدری کنه. بابا این فیلم ها رو بازی نکنید. اگه آمریکا بده چرا همه بچه هاتون الان تو آمریکا هستن. واسه شما خوبه واسه مردم ایران بده؟؟؟

    • رضا

      شماکی میری کسه گه ام مایه نفس راخت بکشم

    • بدون نام

      زياد حرف زده اما چكيده و خلاصه حرفاش اينه:
      ما خوبيم. بقيه دنيا همه بد هستند.

    • بدون نام

      ترامپ برای امریکا مادری مهربان هست اما شما دایه ای هستین که دامنتون میسوزه نه دلتون
      دلم برای مردم مظلوم وستمدیده فلسطین یمن عراق ولبنان میسوزه تحریمها نابود کرد
      غ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا

    • بدون نام

      خدا شفات بده

      استعفا بده برو

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باید محاکمه و استیضاح بشه بابت برجام بی نتیجه و تیم جاسوسی در مذاکرات هسته ای ایران و تمام خساراتی که به ایران زد

    • ایرانی

      یعنی ترامپ از شما ها بدتر هست فکر نکنم این طور باشد نا ظریف

    • امین

      چند تا توئیت اونجا بزن از آزادی اینترنت و سرعتش حال کن ! بعد بیا اینجا از فیلترینگ طرفداری کن !

    • بدون نام

      یعنی ترامپ از شما ها بدتر است

    • بدون نام

      مرگ بر ترامپ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه.نگو بده

    • بدون نام

      جالبه خود روحانی و ظریف باعث اختلاف و چند دستگی مردم ایران شدن، حالا ظریف میگه وحدت داشته باشیم!!!
      پس چطور موقع برجام و انتخابات و تصویب FATF میشه شروع میکنید به توهین به منتقدان با لقب های دلواپس و کاسب تحریم و جملات بیهوده دولت قبل مقصره و این حرفا!!!!!

    • بدون نام

      حد اقل متهم در بدو بازداشت میتواند وکیل داشته باشد،نه اینکه حکم حبس وکیل گاها از خود متهم بیشتر میشود.

    • بدون نام

      حد اقل متهم در بدو بازداشت میتواند وکیل داشته باشد،نه اینکه حکم حبس وکیل گاها از خود متهم بیشتر میشود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج