جاباما
۸۹۸۴۷۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

فیروزجا در جمع برترین‌های شطرنج فیشر جهان

نماینده شطرنج ایران توانست با برتری برابر سوپر استاد بزرگ لهستانی به مرحله یک چهارم نهایی شطرنج فیشر جهان راه یابد.

خبرگزاری ایسنا: نماینده شطرنج ایران توانست با برتری برابر سوپر استاد بزرگ لهستانی به مرحله یک چهارم نهایی شطرنج فیشر جهان راه یابد.

علیرضا فیروزجا با برتری برابر یان کریستوف دودا، سوپر استاد بزرگ لهستانی با ریتینگ ۲۷۲۹ به مرحله یک چهارم نهایی رقابتهای شطرنج فیشر قهرمانی جهان راه یافت.

فیروزجا در جمع برترین‌های شطرنج فیشر جهان

قوانین بازی و حرکات شطرنج فیشر همانند قوانین شطرنج استاندارد است اما نحوه چینش مهره ها روی صفحه فرق می کند. در شطرنج فیشر پیاده ها همانند حالت کلاسیک در عرض دوم قرار می گیرند، اما سوارها و شاه به شکل تصادفی (رندوم) در عرض اول چیده می شوند.

به این ترتیب شاه، وزیر، رخ‌ها، فیل‌ها و اسب‌ها می توانند بنا به قرعه در هر خانه ای از عرض نخست قرار بگیرند. این شیوه از بازی نخستین بار توسط بابی فیشر، قهرمان اسبق جهان ابداع شد.

هدف از این تغییر چینش، جلوگیری از اتکای بازیکنان به تئوری های از پیش طراحی شده شروع بازی است تا آنها صرفا با اتکا به توان تاکتیکی و پوزیسیونی خود، بازی را پیش ببرند و کمتر به شروع بازی های رایج و آنالیز شده بپردازند.

در مرحله یک چهارم نهایی این رقابت های آنلاین، ۴، ۵ و ۶ مهرماه، ۶ شطرنج باز با یکدیگر دیدار می کنند تا ۳ بازیکن جواز حضور در نیمه نهایی را کسب کنند. در مرحله نیمه نهایی این رقابت ها، مگنوس کارلسن بهترین شطرنج باز جهان به رقابتها اضافه می شود.

دیدارهای مرحله نیمه نهایی ۵، ۶ و ۷ و دیدار فینال هم ۹، ۱۰ و ۱۱ آبان ماه برگزار می شود.

تا به امروز حضور علیرضا فیروزجا از ایران، ناکامورا و کاروانا از آمریکا در مرحله یک چهارم نهایی رقابتهای شطرنج فیشر قهرمانی جهان قطعی شده است.

طبق آیین نامه مسابقات ۱۲۵ هزار دلار برای قهرمان، ۷۵ هزار دلار برای نایب قهرمان، ۵۰ هزار دلار برای نفر سوم، ۴۰ هزار دلار برای نفر چهارم و ۱۰ هزار دلار برای نفرات حاضر در مرحله یک چهارم نهایی در نظر گرفته شده که به این ترتیب فیروزجا با حضور در این مرحله جایزه ده هزار دلاری خود را قطعی کرد.

فیروزجا در جمع برترین‌های شطرنج فیشر جهان

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج