جاباما
۸۹۹۰۸۰
۶ نظر
۵۰۱۱
۶ نظر
۵۰۱۱
پ

پرونده قضایی دوچرخه‌سوار آلمانی چه شد؟

پرونده دوچرخه‌سواری آلمانی در ایران هنوز باز است. رییس کل دادگستری استان مازندران به تازگی اعلام کرده «روند این پرونده پس از حضور شاکی یا وکیل او ادامه می‌یابد» اما معاون گردشگری نکته‌ای مغفول در این پرونده را یادآور شده است: «گردشگران خارجی پس از بازگشت به کشور خود امکان مراجعت و پیگیری شکایات را ندارند.»

خبرگزاری ایسنا: پرونده دوچرخه‌سواری آلمانی در ایران هنوز باز است. رییس کل دادگستری استان مازندران به تازگی اعلام کرده «روند این پرونده پس از حضور شاکی یا وکیل او ادامه می‌یابد» اما معاون گردشگری نکته‌ای مغفول در این پرونده را یادآور شده است: «گردشگران خارجی پس از بازگشت به کشور خود امکان مراجعت و پیگیری شکایات را ندارند.»

ولی تیموری پس از آن‌که رئیس کل دادگستری استان مازندران جزئیات این پرونده را توضیح داد، به ایسنا گفت: «با توجه به این‌که گردشگران پس از بازگشت به کشور خود دیگر امکان مراجعت و پیگیری شکایات را ندارند، نظام قضایی کشور باید سازوکار دیگری را برای این کار طراحی و اجرا کند.»

وی افزود: «سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان متولی امور گردشگری، همانگونه که پیش از این هم چندین بار در جلسات مشترک این موضوع را مطرح کرده، آمادگی دارد همکاری لازم را برای تعریف یک فرآیند حقوقی و تخصصی در این زمینه با دادستانی داشته باشد.»

خبر سرقت از یک گردشگر دوچرخه‌سوار آلمانی و ضرب و جرح او، در یک ماه گذشته سر و صدای زیادی در فضای مجازی به پا کرد. استاندار مازندران به خاطر این اتفاق از آن دوچرخه‌سوار عذرخواهی کرد، برخی از هنرمندان و کنشگران اجتماعی و گردشگری نیز به برخوردی که اتفاق افتاده بود واکنش‌هایی نشان دادند.

روایت‌ها درباره این ماجرا مختلف است اما رئیس کل دادگستری استان مازندران آن را این‌گونه شرح داده است: «توریست آلمانی که اوایل مردادماه امسال به تنهایی و با یک دوچرخه در حال عبور از خاک ایران بود، بدون اطلاع و هماهنگی با نیروی انتظامی یا مراجع دیگر، قصد اقامت و توقف در ساحل دریای خزر در محدوده حوزه قضایی نشتارود در شهرستان تنکابن را داشته است. در معاشرت این توریست آلمانی با چند نوجوان که همه آن‌ها کمتر از ۲۰ سال داشتند، یکی از این افراد اقدام به برداشتن اموال شخصی وی کرده و متواری می‌شود که در ادامه آن گردشگر حین درگیری با نوجوان مذکور از ناحیه صورت و فک مصدوم و ضارب از محل متواری می‌شود.

وی ادامه داد: این توریست توسط تعدادی از افراد محلی به پاسگاه انتظامی بخش نشتارود و پس از آن فوراً به بیمارستان منتقل شده است، ضمن اینکه دوچرخه و وسایل شخصی همراه وی نیز تحویل نیروی انتظامی شد. ظرف ۲۴ ساعت از زمان وقوع جرم و با تلاش نیروهای انتظامی و دستگاه قضایی استان مازندران، متهم و مرتبطین دستگیر و پس از تفهیم اتهام و صدور قرار مناسب به زندان معرفی شدند.

به گفته رئیس کل دادگستری استان مازندران، در حال حاضر متهم اصلی که به ایراد صدمه بدنی اقدام کرده، به دلیل عجز از تودیع وثیقه در بازداشت است.

او گفته که پرونده برای رسیدگی و تحقیقات تکمیلی به یکی از شعب حوزه قضایی نشتارود ارجاع و ثبت شده و روند پرونده پس از حضور شاکی یا وکیل وی، ادامه خواهد یافت.

این درحالی است که گردشگر آلمانی برای درمان جراحت‌هایش به کشور خود برگشته است.

فیلیپ مارک‌گراف، تصمیم داشت برای جمع‌آوری کمک مالی به بیماران سرطان با دوچرخه، مسیری ۲۰ هزار کلیومتری را تا جنوب هند طی کند. مسیر او از ترکیه، ارمنستان، ایران و پاکستان، هیمالایا و پامیر می‌گذشت و در نهایت به هند می‌رسید. او که در حمله سارقان مجروح شده بود اکنون برای ادامه درمان به کشورش برگشته اما گفته پروژه‌اش متوقف نشده و پس از درمان تا جنوب هند خواهد رفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کسی که قصد کمک به بیماران سرطانی را داشت و حرکت انسان دوستانه انجام می دهد اینجوری .....!!!
      پس خیلی از ماها فسادمون به پایین دست و بالا دست ربطی نداره ..... انسانم آرزوست...

    • بدون نام

      سلام آلمانیه هماهنگ نکرده بوده ولی قانونی وارد کشور شده بوده و عوامل انتظامی باید از او مراقبت میکردن چون که دیدن که با دوچرخه وارد کشور شده و باید از او مراقبت میکردن

    • بدون نام

      حداقل آلمانیه باید به سفارت کشورشون اطلاع میداده و سفارت هم به مقامات ایران خبر میداده ولی بهرحال با دوچرخه وارد ایران شده و مقامات هم دیدن باید از او مراقبت میکردن وگرنه اینجوری هر گردشگر خارجی که با دوچرخه یا وسیله ی دیگری وارد ایران بشه آسیب میبینه واین برای کشور ما امتیاز منفی محسوب میشه

    • رضانمکی

      خیلی جای تاسف داره قانون بایدبا آنها برخوردکنه آنها باید بددانند که بااین کارشون هم چهره اسلام وهم چهره کشور را مخدوش میکنن

    • ایلیا

      آبروریزی.....
      اون بچه ها رو باید تا آخر عمرشون زندانی کنن
      با آبرو و احساس یه ملت بازی کردند
      بی تربیت ها

    • بدون نام

      وای به حال ایرانی وایران!؟؟؟ راستی مابه کجا میریم!؟ ایاضرب شتم جرح بیمارستانی چندنفر ازشمال ایران!!!؟شمال ایرانی جاییکه به مهمان نوازی شهره وبقول مردم فهمیده وباکلاس کسانیکه خانه هایشان درودیوارندارد!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج