جاباما
۸۹۹۵۳۰
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

اظهارات مکرون خشم برزیل را برانگیخت

رئیس جمهوری برزیل که از اظهارات همتای فرانسوی اش درباره آتش سوزی جنگل های آمازون به خشم آمده است، گفت، "امانوئل مکرون" فردی جنجالی و درصدد بهره برداری از این آتش سوزی برای مقاصد سیاسی است.

ایرنا: رئیس جمهوری برزیل که از اظهارات همتای فرانسوی اش درباره آتش سوزی جنگل های آمازون به خشم آمده است، گفت، "امانوئل مکرون" فردی جنجالی و درصدد بهره برداری از این آتش سوزی برای مقاصد سیاسی است.

به گزارش شبکه "سی ان ان" آمریکا، مکرون در توئیتی نوشت، سوختن حیات وحش در جنگل آمازون، "بحرانی بین المللی" است که باید در دستور کار نشست سران گروه ۷ در بیاریتز قرار بگیرد.

اظهارات مکرون خشم برزیل را برانگیخت

مکرون در این توئیت افزود، خانه ما در حال سوختن است. جنگل آمازون که ریه های کره زمین هستند و ۲۰ درصد اکسیژن ما را تولید می کنند، در حال سوختن است. اعضای گروه ۷ بیایید در نشست دو روزه، اول درباره این شرایط اضطراری گفت وگو کنیم.

"ژائیر بولسونارو"، رئیس جمهوری برزیل، در واکنش به اظهارات مکرون، توئیت کرد، متاسفم که مکرون به دنبال استفاده ابزاری از مساله داخلی برزیل و سایر کشورهای حوزه آمازون برای مقاصد شخصی سیاسی است.

بولسونارو در دومین توئیت خود خاطر نشان کرد، پیشنهاد مکرون برای گفت وگو درباره آتش سوزی آمازون بدون حضور کشورهای منطقه در نشست گروه ۷ یادآور تفکرات استعماری است که شایسته قرن ۲۱ نیست.

نشست دو روزه گروه ۷ از شنبه و با حضور سران کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلیس و آمریکا در بیاریتز فرانسه برگزار می شود.

طبق اعلام مرکز تحقیقات فضایی بزریل، این کشور در قیاس با مدت مشابه سال قبل، امسال شاهد افزایش ۸۰ درصدی آتش سوزی بود که بیش از نیمی از این آتش سوزی در منطقه آمازون و فاجعه ای برای محیط زیست و اکولوژی کشور بود.

به گفته یکی از مقامات این مرکز، انسان ها عامل ۹۹ درصد این آتش سوزی ها هستند.

فعالان محیط زیست در برزیل، بولسونارو را مقصر می دانند و می گویند، او شرکت های چوب‌بری و کشاورزان را به بهره‌برداری بیش از حد از این جنگل ها تشویق می کند.

آتش سوزی های طبیعی اغلب در فصول خشک در این منطقه روی می دهد اما، گاه عمدا و به منظور بهره برداری از زمین شروع می شود.

دود ناشی از آتش سوزی جنگل های آمازون روز دوشنبه آسمان برزیل را پوشاند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج