جاباما
۸۹۹۷۷۶
۱۲ نظر
۵۰۰۵
۱۲ نظر
۵۰۰۵
پ

نظر فائزه هاشمی درباره گیرافتادن در دام پرستو!

فائزه هاشمی چهره شناخته شده در عرصه ورزش، فرهنگ، سیاست و... است که البته اکنون به قول خودش ممنوع الهمه چیز شده! او صریح سخن می‌گوید و هراسی از انتقاد‌ها پس از بیان مواضعش ندارد.

آرمان ملی: فائزه هاشمی چهره شناخته شده در عرصه ورزش، فرهنگ، سیاست و... است که البته اکنون به قول خودش ممنوع الهمه چیز شده! او صریح سخن می‌گوید و هراسی از انتقادها پس از بیان مواضعش ندارد. در ادامه گزیده ای از مصاحبه فائزه هاشمی را با «آرمان ملی» را می‌خوانید.

نظر فائزه هاشمی درباره گیرافتادن در دام پرستو!

به عملکرد دولت و رئیس آن بپردازیم. بی‌تردید اصلاح‌طلبان نقش اصلی در دعوت مردم به انتخاب آقای روحانی برای دو دوره ریاست جمهوری داشتند. اکنون اگر همین رای‌دهندگان از شما و اصلاح‌طلبان در مورد عدم تحقق حضور وزیر زن در دولت سوال کنند چه پاسخی خواهید داشت چون مردم پذیرای پاسخ «نشد» نخواهند بود.
البته معلوم نیست چه‌درصدی از رأی‌دهندگان رفع تبعیض‌ها علیه زنان برایشان مهم بوده باشد، ولی به هر حال آقای روحانی چرخش زیادی داشت. توضیحی جز محافظه‌کاری وجود ندارد.

آنچه از دیدگاه شما برداشت می‌شود این است که نه اصلاح‌طلبان را تایید می‌کنید و نه اصولگرایان را. پس چه باید کرد؟
تحول جدی! خوش‌بینانه‌ترین وضعیت می‌تواند تکرار شرایط شوروی باشد که گورباچف به‌عنوان رئیس‌جمهور و رهبر حزب حاکم، همین شرایط در کشورش را تشخیص داد و با شجاعت وارد اجرایی کردن این تحول شد. مردم از روش‌های مختلف، ناراضی هستند و مشکلات را گفته‌اند. شرایط از نظر سیاسی و فشار بر جامعه روزبه‌روز بیشتر می‌شود و انتظار من بالاست که واقع بینانه‌تر و با توجه جدی‌تربه منافع ملی تصمیم بگیرند.

به هر حال تحول نیازمند برنامه است، به‌عنوان مثال نیروهای تحول‌خواه چه برنامه‌ای برای حضور در انتخابات دارند؟
آنها را نمی‌دانم، ولی من نظرم را گفتم درباره انتخابات لذا باید به ناامیدی با هدف یک اصلاح جدی و عمیق توجه کنیم، درباره‌اش حرف بزنیم و به این طریق پیام خود را بدهیم و روی آن بایستیم.

یعنی جریان سوم اعلام موجودیت کند؟
نامش فرقی نمی‌کند که چه باشد بلکه پیام و عملش مهم است. آزموده را آزمودن، آن هم برای بار چندم خطاست. بسیار واضح است که اصلاح‌طلبان و اصولگرایان فعلی هم اراده و هم توان اداره کشور را ندارند و هر روز بر حجم مشکلات افزوده می‌شود.

سکوت برخی اصلاح‌طلبان که با رای مردم به نهادهای انتخابی رسیدند درباره برخی مسائل این شائبه را ایجاد می‌کند که دغدغه آنها غیر از توجه به خواست رای‌دهندگان است و رفتارشان با شعارهای انتخاباتی تناسبی ندارد.
بله. همین طور است. به‌نظرم اکثرا دچار محافظه‌کاری شده و بیشتر به فکر حفظ خود هستند. هم اصلاح‌طلبان و هم اصولگرایان در این نظام تربیت شده‌اند و با خوب و بدهای همین نظام آموزش دیدند. آنچه ما می‌بینیم آموزشی بوده که تجربی یا غیرتجربی کسب کرده‌اند و قابل تغییر نیستند چون به همین شکل پرورش یافته‌اند. نمی‌توانیم از آنها انتظار معجزه داشته باشیم.

همین موضوعات است که شایعه حضور در لیست به ازای پرداخت پول را برای اقشاری از جامعه قابل باور می‌کند؟
احتمالا.

برخی از افرادی که خود را اصلاح‌طلب می‌دانند عملکردی داشتند که سبب بی‌اعتمادی جامعه به اظهارات و عملکرد آنها شده است. به‌عنوان مثال موضوعاتی مانند چند همسری یا صیغه که در سال‌های گذشته درباره برخی اصولگرایان مطرح می‌شد اکنون دامن‌گیر برخی اصلاح‌طلبان شده است.
صداقت نیز به ویژگی‌های مفقوده ما اضافه شده است. اگر بخواهم به صحبت‌های شما پاسخ بدهم می‌گویم مشکل این است که خطاها عادی شده است. در مورد همین چند همسری، نمونه‌ای در یکی از شهرها داشتیم و آقایان اصلاح‌طلب در جلسه‌ای این داستان را تعریف و اینگونه اقدام آن فرد را توجیه می‌کردند که موضوع پرستو توطئه بوده است. اگر فرض را بر توطئه‌بودن هم بگذاریم چرا باید در این دام افتاد؟ این موضوعات نشان از ضعف و بی‌اخلاقی و آلودگی است. در همان جلسه آقایان اصلاح‌طلب فقط توجیه می‌کردند و از نظر آنها آن آقا خطایی نکرده بود! خطا را متوجه آن فردی می‌کردند که زمینه توطئه را فراهم کرده بود. زمانی که به این اندازه نسبت به مسائل اعتقادی، باورهای اخلاقی و انسانی خودمان بی‌تفاوت می‌شویم و خطاها برای ما این اندازه عادی می‌شود، نتیجه همین وضعیتی خواهد شد که اشاره کردید. همه مسائل از جمله چند همسری، دزدی، اختلاس‌ها، روابط ناسالم و... برای اکثریت عادی شده و اصلاح‌طلبان هم حساسیت‌هایشان را از دست داده‌اند. معتقدم راه اصلاحات در همه زمینه‌ها گم شده است.

آینده سیاسی خودتان را چگونه ترسیم می‌کنید؟
من که فعلا ممنوع‌الهمه‌چیز هستم. اگر منظور شما آینده سیاسی من در قدرت باشد که هیچ، اما اگر منظورتان آینده من در حزب، جامعه و مسیری باشد که مردم انتخاب کرده‌اند، باید بگویم از مسیری که در حال طی شدن است، راضی هستم.

در فکر راه‌اندازی حزب یا تشکلی نیستید؟
نه. من عضو حزب کارگزاران هستم. یکی ازمشکلات ما تعدد احزاب است که نه تنها حسن نیست بلکه آفت است. تعدد احزاب نشانه خوبی برای دموکراسی و توسعه سیاسی نیست. تعدد احزاب می‌تواند به این معنا باشد که به فکر افزایش رأی برای خودمان مثلا در جبهه اصلاحات و یا در جبهه اصولگرایی و... هستیم یا نشانه‌ای است از اینکه قدرت کار گروهی نداریم و به‌صورت تک‌تک حزب تشکیل می‌دهیم چون نمی‌توانیم با هم بنشینیم و حرف بزنیم و تصمیم بگیریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به نظر خیال پردازی جالبی شده ، عضو حزب کارگزاران چه سالی ؟ وقتی رئیس جمهور که به اصطاح دولت ۴ و ۸ ساله با آرا ٕ انتخاباتی مردم است و دوره اش تمام می شود دیگر از صحنه کنار می رود و ادعایی مطرح نمی کند !!! امیدوارم متوجه شود .

    • وهاب

      تویی ک گرباچف و گذشته سیاه شوروی ک تجزیه شد و از قدرت جهانی متلاشی شد رو شجاعت و تحسین میکنی چ انتظاری میشه ازت داشت؟بچه مایه دار جماران نشین مرفه بی درد

      پاسخ ها

      • بددون نام

        چند دلیل اینجا باید لحاظ شود یکی اینکه گورباچف خیلی دیر بر سر کار آمد زمانی که قدرت را تحویل گرفت و چندین سال بود که شوروی رشد اقتصادی منفی داشت و هیچ چشم اندازی برای برطرف شدنش هم وجود نداشت دوم اینکه گورباچف یک مقدار هم ساده‌لوحانه با قضایا برخورد کرد در حالی که ما مدل چینی اون هم داریم که به خونه تکونی از پایین جامعه دست نزد بلکه لایه‌های بالای قدرت رو بیشتر تغییر داد و قوانین مناسبی گذروند تا اقتصاد بتونه روغنکاری بشه و شروع به کار کنه

    • بدون نام

      اینقدر فائزه هاشمی وزیر زن میکند خودش می خواهد وزیر شود حالا پدرش گفت شاگرد امام که همه‌اش در تبعید بودند ودر سال 57امام آمدند و سپس ایشان از امریکا شسته و رفته امد و حکومت را در دست گرفت باغات پسته و شرکتهای ماشین وهزا ران چیز دیگر را صاحب سد و اصفهان را به خاک سیاه نشاند و برنامه های وزرای زمان شاه را پیاده کرد وبرای خود اسم و رسمی پیدا کرد

      پاسخ ها

      • بددون نام

        امان از نظرات جهتدار و رباکارانه پس از نظر شما هاشمی مبارزه نکرد و در آمریکا روزگار میگذراند. عجب

    • بدون نام

      ای مردم محمد رضا عارف مردم و جوانان را گول میزند فریب سخنان این عمر غواص بدتر را نخورید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عمر غواص؟؟؟!!! جدیده؟

    • بدون نام

      علاوه بر اینکه این خانم مایه دار است خ..یه دار هم هست .یعنی بعضی حرفها میزنه که هیچ مردی جرآت گفتن اونها را نداره .

      پاسخ ها

      • علی

        اینو خوب اومدی.

    • میرو

      ممنوع الهمه چیز ایا دارم متن اظهار نظر در خبرگذاری رسمی می خونم متنی که شبیه فتوا هم هست.. اینکه باید تغییرات عمیق باشد حرفی نیست اما حضور و وجود شما ابهام دارد چه کردید که دایه انقلابی گری و مردم دارید؟؟ ...

    • بدون نام

      زنده باد... همه حرفاش درسته... روح پدرش شاد که دخترهاش از صدتا مرد شجاع ترن

    • بدون نام

      یکی ازبدبختیهای این مملکت همین حضورچندباره افراددرپستهای حکومتی است که این افت هرروزداره بیشترمیشود .اگرمرحوم رفسنجانی یامحسن رضایی دران دوران بعدازچندسال کنارگذاشته میشدند ایران بعدازفتح خرمشهرتمام امتیازاتش ازغرب وکشورهای عربی میگرفت وجنگ تمام میشداینقدرتحت عناوین مختلف جنگ ادامه دادندتاانهمه تلفات وخسارات وشکست نصیب ایران شد که جبران نمیشوند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج