۸۹۹۸۳۳
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

اختلاف قیمت محصولات میادین تره‌بار با سطح شهر

قیمت برخی محصولات ازجمله گلابی، هندوانه، خربزه، پیاز، بادمجان، لوبیا سبز و گوجه‌فرنگی در میادین میوه و تره‌بار، نصف قیمت سطح شهر است.

خبرگزاری فارس: قیمت‌های میادین میوه و تره‌بار به‌طور متوسط ۴۰ درصد از قیمت‌های سطح شهر ارزان‌تر است که این اختلاف قیمت در میوه‌ای همچون گلابی به ۶۰ درصد می‌رسد.

درحالی‌که قیمت هر کیلوگرم گلابی در غرفه‌های میادین میوه و تره‌بار ۹۵۰۰ تومان است، قیمت این محصول در خرده‌فروشی‌های سطح شهر به‌طور میانگین ۲۴ هزار تومان و به عبارتی، دو و نیم برابر قیمت این محصول در میادین عرضه می‌شود.

علاوه بر این، در میادین میوه و تره‌بار قیمت هر کیلوگرم هندوانه در میادین میوه و تره‌بار ۷۵۰ تومان و خربزه ۲۱۰۰ تومان است که هر دو، ۴۸ درصد پایین‌تر از میانگین قیمت سطح شهر است و قیمت هر کیلوگرم طالبی نیز در میادین ۲۴۰۰ تومان است که به‌طور میانگین ۳۷ درصد زیر قیمت سطح شهر است.

این گزارش می‌افزاید، هلو در میادین میوه و تره‌بار به قیمت هر کیلوگرم ۸۲۰۰ تومان عرضه می‌شود درحالی‌که متوسط قیمت آن در مغازه‌های سطح شهر ۱۴ هزار تومان است، سیب گلاب در میادین ۷۴۰۰ تومان به فروش می‌رسد درصورتی‌که میانگین قیمت آن در سطح شهر ۱۲۲۰۰ تومان است و انگور در میادین ۸۲۰۰ تومان قیمت‌گذاری شده در شرایطی که متوسط قیمت آن در سطح شهر ۱۱۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

بنابر این گزارش، پیاز در میادین میوه و تره‌بار به قیمت هر کیلوگرم ۱۸۰۰ تومان عرضه می‌شود درحالی‌که متوسط قیمت آن در مغازه‌های سطح شهر ۳۶۰۰ تومان است، بادمجان در میادین ۲۶۰۰ تومان به فروش می‌رسد درصورتی‌که میانگین قیمت آن در سطح شهر ۵۱۰۰ تومان است و لوبیا سبز در میادین ۳۸۰۰ تومان قیمت‌گذاری شده در شرایطی که متوسط قیمت آن در سطح شهر ۷۱۰۰ تومان است.

این گزارش اضافه می‌کند، گوجه‌فرنگی در میادین میوه و تره‌بار ۲۵۰۰ تومان عرضه می‌شود درحالی‌که متوسط قیمت آن در مغازه‌های سطح شهر ۴۵۰۰ تومان است، کدو در میادین ۲۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد درصورتی‌که میانگین قیمت آن در سطح شهر ۴۳۵۰ تومان است و سبزیجات برگی در میادین ۳ هزار تومان قیمت‌گذاری شده در شرایطی که متوسط قیمت آن در سطح شهر ۵ هزار تومان است.

گفتنی است، در حال حاضر با پول خرید هر ۵ کیلوگرم میوه در سطح شهر می‌توان ۸ کیلوگرم محصولات مختلف از میادین میوه و تره‌بار خریداری کرد و به عبارتی، سبد خرید شهروندان هنگام خرید از میادین به‌مراتب سنگین‌تر و متنوع‌تر از هنگام خرید از سطح شهر است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدی

      خب وقتی مغازه دار ۳ میلیون کرایه میده و سیسد هزتر تومن پول برق وکلی عوراض و مالیات میفرمایید چیکار باید بکنه

    • بدون نام

      به نظرم هر که این خبر را تهیه کرده خبر از درون شهر نداره و قیمت نیوه در مغازه های شمال شهر یا همون چهاردرصدی ها را نوشته است. قیمتها در پایین شهر بسیار پایین تر است. به طور مثال هندوانه الآن زیر ۸۰۰ تومان است.

    • بدون نام

      سال ها ست که این مسئله مطرح است اما قدرت مافوق قدرت ها یعنی دلال ها که مالیاتی هم نمی دهند کماکان کار خود را میکنند و هیچ ارگانی هم حریف نیست

    • حسن شریفی نیا

      داداش گلم اتفاقا این قیمت هارو زدید در میدان تره بار سطح شهر ارزانتر هست تا میدان تربار محظ رضای خدا انقدر دروغ نگویید حرف میزارید تو دهان فروشندگان تا در سطح شهر هم افزایش دهند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج