۸۹۹۹۹۷
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

رشد قارچ‌گونه شرکت‌های صوری برای گرفتن ارز

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس گفت: هدف از اختصاص ۱۴ میلیارد دلار واردات کالاهای اساسی، بهبود وضعیت معیشت مردم بود درحالی‌که ۴۰۰ شرکت، یک‌ شبه سر برآورده و ارز را گرفتند و بردند، اما کالایی وارد کشور نکردند.

خبرگزاری تسنیم: رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس گفت: هدف از اختصاص ۱۴ میلیارد دلار واردات کالاهای اساسی، بهبود وضعیت معیشت مردم بود درحالی‌که ۴۰۰ شرکت، یک‌ شبه سر برآورده و ارز را گرفتند و بردند، اما کالایی وارد کشور نکردند.

امیر خجسته اظهار داشت: مجلس برای کمک به مردم به‌ویژه قشر آسیب‌پذیر ۱۴ میلیارد دلار بابت واردات کالاهای اساسی با ارز ۴۲۰۰ تومانی به دولت اختصاص داد و بنا بود دولت در برنامه‌ای، روش توزیع آن را مشخص کند، اما با گذشت ۵ ماه از سال این کار انجام نشده است.

رشد قارچ‌گونه شرکت‌های صوری برای گرفتن ارز

وی اعلام کرد: بی‌برنامگی دولت در این زمینه سبب شد تا 300 تا 400 شرکت به یک‌باره و در مدتی کوتاه راه‌اندازی شده و ارز دولتی را برای واردات کالا به کشور دریافت کنند درحالی‌که وضعیت بازار نشان می‌دهد این کالاها وارد نشده است.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 تصریح کرد: برخی پول را گرفته و کالایی وارد نکرده‌اند و مشخص نیست که این 14 میلیارد دلار کجا رفته است.

خجسته افزود: در سال 97 هم 18 میلیارد دلار از طرف مجلس بابت واردات کالاهای اساسی اختصاص داده شد، اما گرفتار رانت بازی شدیم و نه دولت نظارت کرد و نه دستگاه‌های نظارتی به قضیه ورود کردند و درنتیجه کالایی با نرخ دولتی به دست مردم نرسید.

وی با اشاره به تلاش مجلس برای روشن شدن وضعیت 14 میلیارد دلار بیان کرد: لیست اسامی واردکنندگان کالاها گرفته‌شده و به‌طور قاطع و جدی با آن‌ها صحبت کرده‌ایم که در صورت وارد نکردن کالا، اسامی‌شان منتشر می‌شود.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس مطرح کرد: این کار سبب شده تا برخی از ترس ریختن آبرو، سریع دست به کار شده و در حال وارد کردن کالا هستند و اسامی افرادی که مقاومت کنند هم برای رسیدگی به قوه قضائیه ارسال می‌شود.

خجسته با انتقاد از بی‌تفاوتی دولت در بهبود وضعیت معیشت مردم تصریح کرد: بارها به دولت اعلام کردیم که برنامه خود برای توزیع کالاهای یارانه‌ای را به مجلس ارائه دهد تا همه خانواده‌ها از آن بهره‌مند شوند، اما اقدامی نکرده است.

وی گفت: مجلس برای کمک به مردم تصمیم گرفته 200 هزار میلیارد تومان برای واردات کالاهای اساسی در اختیار دولت بگذارد چراکه شانه‌های مردم زیر فشار اقتصادی خرد شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شرکتهای سوری از زمان هاشمی تا روحانی ( امانت داران وغارت ثروت ایران)مصادره اموال وتبعید به روستاوشهرستان(عمران و
      شهران)وشرکتهای رسمی جهت بررسی اموال موجودومالیات و
      بیمه وعوارض

    • بدون نام

      کی به اینا ارز داده و چه کسی دستور پرداختش رو صادر کرده بگیرین پدرش رو در بیارین اما اما چون رفیق قافله و شریک دزد هستن نمیشه!!!!!!!

    • بدون نام

      چقدر خطا هنوز شما درس عبرت نگرفتید

    • بدون نام

      دولت ازقصداینکاروکردارزش پول ملی بیادپایین وبایدجوابگوباش نصف کمترشده ارزش پول هیچ جای دنیا نمیزاشتن اینجوربش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج