۹۰۰۰۰۶
۱۷ نظر
۵۰۰۶
۱۷ نظر
۵۰۰۶
پ

مدیر بازداشتی اداره غله گنبدکاووس آزاد شد

رئیس اداره غله و بازرگانی گنبدکاووس که به اتهام آلودگی گندم دولتی به فضولات حیوانی یک شب بازداشت شده بود، گفت: ۷۰۰ تن گندم خرید تضمینی شده در یکی از سیلو‌های این شرکت در حال بررسی آلودگی به فضولات حیوانات و خاک است.

خبرگزاری تسنیم: سیروس آبادی، رئیس اداره غله و بازرگانی گنبدکاووس در ارتباط با بازداشت خود و همکارانش و ورود خاک و فضولات حیوانات به گندم در این شرکت اظهار کرد: اکنون آزاد هستیم و در کنار نماینده دادستانی در حال بررسی گندم‌های مشکوک به آلودگی هستیم.

وی افزود: دوشنبه هفته گذشته به همراه ۸ نفر از کارکنان شرکت غله فراخوانده شدیم و بنده یک شب بازداشت شدم؛ فردای آن روز نزد قاضی کشیک رفتم و با وثیقه ملکی ۲۰ میلیون تومانی کپی برابر اصل شده، آزاد شدم.

سیروس آبادی گفت: اسامی ۴ نفر از پرسنل پیمانکار اداره غله و بازرگانی گنبدکاووس در این ارتباط اعلام شد که این افراد زمانی که بنده در اداره نبودم با تبانی با یکدیگر کامیون‌های گندم آلوده به خاک و فضولات حیوانی را به شرکت وارد می‌کردند.

رئیس اداره غله و بازرگانی گنبدکاووس با بیان اینکه ۱۴ کامیون آلوده به خاک و فضولات حیوانات به محصول شرکت غله وارد شده است ادامه داد: این گندم‌های آلوده به میزان ۷۰۰ تن در یکی از کندو‌های سیلوی گندم ریخته شده است.

وی در پاسخ به اینکه سرنوشت گندم‌های آلوده چه شد؟ گفت: گندم‌های تمام کندو‌ها در حال تخلیه است و کنترل می‌شود و با گرفتن افت در کندوی دیگر ذخیره می‌شود.

سیروس آبادی با بیان اینکه گندم‌های این شرکت در سه مجموعه نگهداری می‌شود گفت: سیلوی بتنی دست نخورده است و آلودگی ندارد انبار مکانیزه نیز مورد بررسی قرار گرفت که موردی نداشت، اما سیلوی بتنی ۱۲ کندو دارد که یکی از آن‌ها آلودگی داشت که حجم آن ۷۰۰ تن است و اکنون نیز در حال بررسی است.

وی در پاسخ به اینکه این ۷۰۰ تن گندم دور ریز می‌شود گفت: خیر؛ این گندم‌ها خاک دارند و بوجاری می‌شوند!

این مقام مسئول در واکنش به آلودگی این گندم‌ها به فضولات حیوانات گفت: گندمی که به فضولات حیوانات آلوده بود مربوط به یکی از کامیون‌ها است که تخلیه نشده و قبل از تخلیه جلوی آن گرفته شد و در بار بقیه کامیون‌ها هنوز آلودگی مشاهده نشده است.

سیروس آبادی در پاسخ به اینکه ماجرای آلوده بودن گندم ۱۴ کامیون چیست گفت: جلوی تخلیه یک کامیون آلوده گرفته شد و درباره آلوده بودن ۱۴ کامیون نیز افراد بازداشت شده اعتراف کردند، اما هنوز آلودگی در میان گندم‌های تخلیه شده مشاهده نشده است و کندوی ۱۱ (سیلوی فلزی) که ۵۰۰ تا ۷۰۰ تن گندم دارد در حال بررسی است.

وی در ارتباط با رابطه کاری پیمانکارانی که با شرکت غله و بازرگانی گنبدکاووس همکاری دارند و بازداشت شده اند گفت: پیمانکار استانی داریم که کارگران فنی و نمونه بردار را تامین می‌کند.

سیروس آبادی در پاسخ به اینکه پیمانکار از طریق این تخلف، کسب سود داشته است اظهار داشت: خود پیمانکار خیر، اما کارگران وی این تخلف را انجام می‌دادند و گندمی که توسط دلال برای فروش گندم آورده می‌شد را سخت گیری نمی‌کردند و نمونه گندم آورده شده را با کیفیت نشان میدادند.

وی در پاسخ به اینکه اتهام خودش در این پرونده چیست گفت: فعلا اتهامی ندارم و به من گفته شده است سهل انگاری انجام داده ام.

رئیس اداره غله و بازرگانی گنبدکاووس گفت: این کارگران متخلف و دلال مربوطه اکنون در بازداشت به سر می‌برند.

سیروس آبادی گفت: به دلیل اینکه شرکت غله در لیست خصوصی سازی قرار دارد چند سال است که استخدام ندارد و کلیه کار‌های تخصصی این شرکت، توسط پرسنل پیمانکار انجام می‌شود و این کارگران به صورت روز مزد فعالیت می‌کنند و بعد از یک یا دو ماه فعالیت عوض می‌شوند و اعتبار کافی ندارند.

رئیس اداره غله و بازرگانی گنبدکاووس با بیان اینکه ۱۷ مرکز خرید تضمینی گندم در شهرستان وجود دارد که باید آن‌ها را همزمان کنترل کنم اظهار داشت: متخلفان تخلفات خود را زمانی انجام می‌دادند که بنده اداره نبودم و اقدام به بازدید از سایر مراکز خرید می‌کردم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عجب ... به نان مردم هم رحم نمیکنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگر کار باشد و کارگر تامین باشد هرگز دست به چنین کاری نمی زنن دوباره بر می گردد به سران مملکت که چنین وضعی را در کشور بوجود اورده اند و گر نه سالیان سال است و این سیلوها بوده اند چرا قبلاً این اتفاقات ناگوار روی نمی داد هر روز که از خواب بیدار می شویم یک خبر توان دهنده یا تقلب در کارشان یا اختلاص معلوم نیست در این مملکت چه خبر است تا حرف می زنی می گویند امنیت داریم گندم اینجوری رب گوجه و کارخانه سوسیس و گالبا س کارخانه لبنانیات و...... از کجا بنالیم

    • حسن

      چرا آزاد.
      آدم باید خیلی پست باشد با نان مردم اینکار رابکند.
      حتی اراذل واوباش به نان افتاده روی زمین احترام می گذارند

    • بدون نام

      اگر ژاپن بود الان طرف خودکشی کرده بود

    • بدون نام

      مرگ بر ما نه مرگ بر دیگران سلامتی مردم رو به باد دادین رفت کارگر مقصر شناخته میشه کارفرما نه شرکتشون هم خصوصیه کسی مقصر نیست ما میبینیم مخمون کار نمیکنه به خاطر فضولاتیه که غیر مستقیم نوش جان کردیم

    • رهگذر

      ماستمالیزاسیون

    • هیدا

      خوب معلومه که ازاد میشود چون همه ما به این نمایش ها وفیلم ها عادت کردیم

    • بدون نام

      طبق معمول ایشون نبودن یکی دیگه بود !!!!!!مثل استاندار سابق گلستان میشن مشاور فلان وزارت خونه!!!!!!

    • بدون نام

      دِ بیا!!!!!!

    • علی

      این هم از وضعیت اشتغال در حساسترین جای موادغذایی کشور کار با دوماه کار اخراج میشه معلومه که هیچ تعهدی به کارش نداره کارگر رسمی استخدام کن وبعد ازش کاربخواه

    • بدون نام

      اینها قابل قبول نیست با این حرفه خودتون وفریب میدین

    • بدون نام

      این هم از آقای رئیسی.تجربه را تجربه کردن خطاست

    • بدون نام

      خدا نیامرزد اجدادتون ،لعنت خدا بر شماها،اعدامش کنید

    • بدون نام

      خاک بر سر ما

    • بی نام

      مبارکه مفسدین عزیز

    • آزاد

      اگر در هر کشوری ،حتی همون بلاد کفر و تبعیض بود این آ قا و همکارانش را تا تکمیل واقعی پرونده و بررسی سلامت مصرف کنندگان اون آ رد و گندم نه تنها زندانی بلکه به اشد مجازات محکوم میکردند ،

    • بدون نام

      دزدان حامی دارند از روی سهل انگاری پهن توی نون مردم کرده اند....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج