۹۰۰۶۵۷
۳۴ نظر
۵۰۳۱
۳۴ نظر
۵۰۳۱
پ

واکنش خانواده دختری که بعد از عمل‌بینی درگذشت

خانواده «ثریا شهبازی» دختر ۲۷ ساله‌ای که بعد از انجام عمل بینی در بیمارستان بعثت جان باخت، به اظهارات مدیر این بیمارستان واکنش نشان دادند.

خبرگزاری فارس: چند روز پیش دختر ۲۷ ساله‌ای به نام «ثریا شهبازی» در بیمارستان بعثت عمل جراحی بینی انجام داد اما یک روز بعد از ترخیص فوت کرد، این خبر در رسانه‌های مختلف منعکس شد و چند نفر هم در این رابطه اظهار نظر کردند، مدیر بیمارستان بعثت گفت «بیمار پس از جراحی با حال عمومی خوب از بیمارستان خارج شده» و مدیرکل پزشکی قانونی هم «آمبولی ریه» را علت مرگ اعلام کرد.

درج این اظهارات باعث شد خانواده این دختر جوان نسبت به این قضیه واکنش نشان دهد، بنابراین طی تماس با خبرگزاری فارس خواستار انعکاس مطالب آنها از این تریبون شدند.

عمو و پدر مرحومه شهبازی در دفتر خبرگزاری فارس حضور یافتند که عموی مرحومه ماجرا را این طور بیان کرد: ثریا ۲۷ سال داشت و هیچ گونه سابقه بیماری، مشکل قلبی، تفسی و ریوی نداشت، آزمایش‌های قبل از عمل هم گویای این ادعاست، داستان جراحی بینی او مربوط به ماه‌‌ها قبل بود و قرار بود زودتر از این‌ها انجام شود پزشک معالج او بارها عمل را به تعویق انداخت که نتیجه‌اش هم شد مرگ عزیزمان.

برادزاده‌ام ۲۹ مردادماه برای عمل جراحی بستری شد اما نمی‌دانم چه اصراری بود ساعت سه نصف شب عمل جراحی بینی او انجام شود؟ اروژانسی‌تر از این عمل وجود نداشت که بخواهند به خاطر ضیق وقت شبانه عمل جراحی را انجام دهند.

ثریا ۲۹ مرداد بستری شد، سه بامداد ۳۰ مرداد عمل کرد و ساعت ۱۳ روز ۳۱ مرداد هم مرخص شد، او در شرایطی که اصلاً حال عمومی خوبی نداشت مرخص شد به طور که مدام فشارش در نوسان بود؛ کادر بیمارستان به او گفته بودند این شرایط عادی است و مشکلش حاد نیست، این درحالی است که به محض ترخیص جلوی بیمارستان دچار تنگی نفس شده بود و هنگام ورود به منزل هم افت فشار شدید داشت تا آن جا که از درد، فریاد می‌کشید.

با مشاهده این وضعیت با آمبولانس تماس گرفتیم، امدادگران گفتند «فشارش روی سه است و ما آنطور که باید دستگاه‌ احیا نداریم؛ تماس بگیرید آمبولانس خصوصی بیاید، از آن جا که منزل برادرم با بیمارستان بعثت یک خیابان بیشتر فاصله ندارد برادرزاده‌ام را به آن جا منتقل کردیم، ثریا سرگیجه و تنگی نفس شدید داشت اما متاسفانه کارمندان اورژانس بیمارستان حاضر نشدند او را بستری کنند و گفتند باید پزشکی که عمل کرده بیاید و دستور دهد تا او را بستری کنیم!

از لحظه مرخصی و برگشت او به بیمارستان ۲۵ دقیقه تا نیم ساعت بیشتر طول نکشید؛ در گزارش خلاصه پرونده فوت او در بیمارستان ساعت را چهار بعد از ظهر عنوان کرده‌اند و ساعتی که از بیمارستان بعد از عمل ترخیص شده را هم یک بعد از ظهر. طبق این گفته‌ها از زمان مرخصی تا فوت ثریا سه ساعت طول می‌کشد، چطور می‌شود مدیر بیمارستان بعثت مدعی است بیمار با حال عمومی خوب مرخص شده است؟ حال عمومی مساعد با نوسان وضعیت همخوانی ندارد.

متاسفانه نزدیک یک ساعت و نیم بیمار ما جلوی اورژانس بیمارستان روی برانکارد منتظر بوده تا او را پذیرش کنند، وقتی همسر برادرم عصبانی می‌شود و درخواست کمک می‌کند او را از اورژانس بیرون می‌اندازند و دعوا می‌کنند که «خانم سرو صدا نکن و دخترت تمارض می‌کند»، وقتی مادر ثریا به اورژانس برمی‌گردد فریاد می‌زند دخترم نبض ندارد و فوت کرده است، بعد از این حرف یک پرستار می‌گوید «بیا برویم ببینم چه می‌گویی؟» که می‌بینند حال بیمار مساعد نیست و دیگر پرسنل را صدا می‌زند.

سوال من این است که برادرزاده‌ام چرا باید آمبولی ریه کند و خون به بدن برگردد در صورتی که افرادی که عمل بینی انجام می‌دهند روی بینی آنها فیلترهایی هست که از برگشت خون به داخل بدن جلوگیری می‌کند اما برای ثریا از آن استفاده نشده بود؛ از روزی که او از اتاق عمل بیرون آمد فیلتری استفاده نشد، وقتی مادرش پرسیده بود چرا از فیلتر استفاده نکرده‌ای گفته بودند «روش جدیدی از عمل است که احتیاج به فیلتر ندارد»!

ناراحتی ما بیشتر از این است که بیمارستان از همان روز می‌توانست اقدامات پزشکی قانونی را انجام دهد نه اینکه کاری کند تا خانواده از شکایت منصرف شود، سوپروایزر بخش به خانواده‌ برادرم گفته بود «شما داغدارید؛ بروید، ما خودمان جنازه را به پزشک قانونی می‌فرستیم و کارهایش را هم خودم انجام می‌دهم؛ خیالتان راحت باشد!» برادرم همان روز به کلانتری می‌رود و می‌گویند اگر می‌خواهی جنازه را تحویل بگیری باید به دادگاه بروی؛ آنجا هم می‌رود و می‌گویند باید از بیمارستان برای پزشک قانونی به خاطر ترخیص نامه بیاوری اما متاسفانه سوپروایزر بیمارستان اجازه نمی‌دهد و می‌گوید «ما تمام این کارها را انجام می‌دهیم و شما بروید و به مهمان‌هایتان برسید و فردا جنازه را تحویل بگیرید»

روز یکم شهریور وقتی به بیمارستان رفتیم تا جنازه را تحویل بگیریم گفتند «چه کسی این حرف را زده است و باید جنازه را به پزشک قانونی تحویل بدهید» ما دو روز بعد تازه جنازه را به پزشکی قانونی تحویل دادیم، متاسفانه پرونده بیمار ما در بایگانی نبود و مجبور شدم با مسوول بایگانی تمام بیمارستان را بگردم و پرونده را پیدا کنم؛ پنج شنبه شب پزشکان آمدند و پرونده را گرفتند و بردند تا بررسی کنند.

حسین شهبازی؛ پدر ثریا نیز با ابراز تأسف از این وضعیت گفت: نام دو پزشک را برای عمل دخترم شنیدیم؛ نمی‌دانیم کدام اتاق عمل بوده و کدام پذیرش کرده است؟

چندین خبرگزاری خبری را منتشر کرده‌اند که هیچ شکایتی نشده است درحالی که ما همان روز شکایت کردیم؛ وقتی قاضی گفت از فردی شکایت دارید گفتیم خیر از فرد خاصی نیست از کل مجموعه اورژانس، بیمارستان، مسوولان اورژانس بیمارستان و پزشکان شکایت داریم.

من هم آزاده هستم و هم جانباز؛ اگر دنبال شکایتم برای احقاق حق است و هیچ چشم داشتی به پول ندارم، هنوز علت فوت مشخص نیست و از پزشک قانونی می‌خواهیم همه مراحل را بررسی کند نه فقط عمل جراحی و نه قسمتی که در اورژانس رسیدگی صورت نگرفته است،

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ش

      چرا خانم ثریا شهبازی عمل بینی انجام داد? مگه بینی ایشان مشگل داشت?

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حتی اگه عمل زیبایی بوده باید مشخص بشه چرا انقدر در این پرونده کوتاهی شده.با توجه به توضیحات خانواده مرحومه کادر بیمارستان در انجام وظیفه کوتاهی کردن.

      • زن دماغ دراز اریجینال

        فقط بخاطر اینکه مورد پسند جامعه مردپرست باشند خودشونو می اندازند تو جنین عذابی.مرگ بر مردسالاری

      • بدون نام

        ایران مملکت زن آزار و زن کش.خود زنها هم دستیارند!

      • دونالد ترامپ

        کسی مجبورتون نکرده دماغ مسخره خودتون رو عمل کنید

        بیشوهری بیداد میکنه

      • بدون نام

        میخواست تعداد فضول رو بفهمه به همین دلیل عمل جراحی کرد

      • به ترامپ

        حالا کی گفته عمل دماغ به ازدواج ربط داره؟؟؟

    • هاله

      فعلا همه چیز به کام پزشکای بیسواد شده اونوقت واسه یه مهندس که اینهمه زحمت میکشه کار نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عملهای بی دلیل زنها عاقبتش هم می تونه به این جور جاها ختم بشه.بهر حال همیشه در عمل جراحی خطر وجود داره.چرا آدم سالم باید خودشو به دست جراح بسپره سوال اصلی تره

      • بدون نام

        دمت گرم گل گفتی

      • بدون نام

        والله مهندساتون هم هیچ نیستن

    • اهوازی

      کشتن و بیخیال مثل همیشه اینجا ایران است

      پاسخ ها

      • زن دماغ دراز

        در ایران زن سالم باید مدام تو اتاق عمل باشه و درد بکشه تا مورد پسند مردها واقع بشه وگرنه همه عمر تحقیر و تمسخر میشه

      • دونالد ترامپ

        کار خوبی میکنه

    • بی نام

      اولا خداوند یه این خانواده صبر دهد،دوم اگر مطالب صحت داشته باشد لعنت حدا بر آن افراد ی که عامل قتل این دختر شدند،

    • بدون نام

      آقابیمارستان که نبوده؛ قصابی بوده!

    • اسدی

      مشکلی نیست عزیزان .سه روز بگذرد یادتون میره.
      از این کار ما زیاد دیدیم کی دیدین پزشک را مجازات کنند
      تو این کشور فقط پول پول پول.
      حرف اول وآخر را میزند.

    • بدون نام

      بازهم برگ سیاهی ازدفتراطبای بی وجدان و پول پرست

    • بدون نام

      چه دکتر پرستار پذیرش بیمارستان بیشعوری

    • بدون نام

      بعد وزیر بهداشت جلوی دوربین نگران بالشت بیماره فقط

    • بدون نام

      جراح و دندانپزشک ها دارند هر غلطی میکنند چرانظارتی روشون نیست داستان کیارستمی و خیلی باز تکرار شد

    • بدون نام

      پزشک کیلو چنده یک مشت آدم بی تجربه وبی سواد با پول وپارتی شدن پزشک .. به خدا مردم از دستشون زلیل شدن ..برادر خودمن بیچاره ۲۹ سالشه بخاطر یک شکستگی ساده بردیم بیمارستان پاش اشتباه عمل کردن حالا تا آخر عمرش بیچاره یک پاش کار نمی کنه البته باکمال معذرت از پزشکان واقعی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سهمیه رو چرا نمیگی

    • بدون نام

      تو مملکتی که این همه از قصور پزشکی گفته میشه واقعا انجام عمل های غیر ضرور زیبایی احمقانه ترین کار جهانه

    • Alireza..4

      وای خدایا ما چمون شده....چرا بستریش نکردن....اون اورژانس رو سر اون شیفت اون روز باید خراب کرد و همشون رو زنده به گور کرد .... چه زجری میکشن خونوادش...

    • بدون نام

      وجدان ندارن کادر درماني ايران

      پرستارو پرسنل بيمارستانها از نظر بنده خيلي پست هستند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افرین گل گفتی همشون ملعون هستن

    • بدون نام

      ایشاللا سرگذشت خود دکتر جراح مثل همین خونواده بشه ،خودشون داغدار بشن تا بفهمن یه مادر داغدیده چی میکشه

    • بدون نام

      بیمار به دست پزشکی که موفق به تقلب شده کشته خواهد شد
      عده ای از پزشکان ما شدند دلال. فقط پول رو می شناسند. دلالان سفیدپوش

    • بدون نام

      مادرم تو بخش قلب بستری میشه میگه یه پرستار رژ زده با قر و فر اومد یه مشت دارو ریخت کف دستم گفت بخور و رفت مادرم چون دورو برش اب نبوده نمیخوره تو دستش نگه میداره تا اب بیاره بعد میبینه پرستار با استرس میاد تو میگه قرصا رو خوردی مامانم میگه نه هنوز اونم میگه خدا رو شکر اشتباهی دادم بهت قرصا رو میگیره میره با قرصای دیگه میاد حالا فرض کنید خدایی نکرده مامانم قرصا رو میخورد و زبونم لال براش اتفاقی میفوفتاد مگه کسی گردن میگرفت الکی میگفتن قلبش گرفت مریض بود خدا هیچ بنی بشری رو دست این دکترای پول پرست بی وجدان نندازه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اهان اگه رژ نزده بود و کثیف و شلخته میگشت اشتباه نمیکرد

      • بدون نام

        منظورش این بودکه اینقدر که بفکر شکل ظاهری،ارایش و نحوه راه رفتن وسرتوگوشی شان هستند توجه کافی به بیمار ندارندو از وظایف اصلی خودغافل می شوند. وگرنه کسی با رژ لب، قر کمر کاری ندارد.

    • بدون نام

      بعثت بدترین بیمارستان غرب کشور

    • عبدالرحمن

      بله البته خون یک بیگناه دیگه هدر رفت علی برکت الله!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج