جاباما
۹۰۰۹۷۲
۱۶ نظر
۵۰۰۶
۱۶ نظر
۵۰۰۶
پ

واکنش بسیج به بدپوششیِ مهمانان یک مراسم

رئیس بسیج جامعه زنان کشور در واکنش به حواشی یک همایش با حضور رئیس دولت گفت: شرکت زنان بدحجاب در مراسمی که مسئولان در آن حضور دارند، شأن و منزلت مسئولان را نیز زیر سؤال می‌برد.

خبرگزاری تسنیم: همایشی با عنوان «ارائه دستاوردهای دولت در توسعه زیرساخت‌های روستایی»، با حضور و سخنرانی رئیس‌جمهور و برخی از مسئولان دولتی در تهران برگزار شد.اما آنچه اهداف این همایش را به حاشیه برد، حضور تعدادی از بانوان با پوشش‌های نامتعارف و ضد حجاب اسلامی در بین شرکت‌کنندگان این مراسم بود. چنین رویدادی در حالی رخ می‌دهد که دولت در بخش‌های تعریف‌شده و بر اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی موظف به نهادینه‌سازی فرهنگ عفاف و حجاب در سطح جامعه و نهادهای اداری است. ضمن آنکه هجمه دشمنان و عوامل نفوذ علیه حجاب برای هیچ کس امری پوشیده نیست.

مینو اصلانی رئیس بسیج جامعه زنان کشور طی یادداشتی برای تسنیم، نسبت به این رویداد ناخرسند واکنش نشان داد و نوشت:

«در هفته دولت و مراسمی که قرار بود از دستاوردهای پاستورنشینان در توسعه زیرساخت‌های مناطق روستایی رونمایی شود، شاهد نوعی بدحجابی آشکارا بودیم. جالب است که این مراسم با حضور مسئولان بلندپایه برگزار شد که بایستی الگوی دیگر افراد جامعه باشد. سوگوارانه حداقل پروتکل و اساسنامه‌های ظاهری خصوصاً درباره مهمترین اصل اساسی حوزه زنان یعنی «حجاب اسلامی» در این مراسم رعایت نشد. موضوعی که رعایت آن چیز غریب و دور از ذهنی نیست و همگان می‌دانند که بایستی در این مراسم‌ها به سبب حضور مسئولان، بیشتر بر روی این موارد دقت شود، اما شاهد نوعی بی مبالاتی و رهاشدگی آشکار در این مراسم بودیم.

مشخص بود با توجه به دغدغه‌ای که مردم ما نسبت به این مقوله اساسی دارند، حضور خارج از عرف و شرع زنان در چنین مراسمی، حساسیت آحاد مختلف جامعه را بر می انگیزد و همین طور نیز شد. برخی با نگاه نه چندان مثبت مطرح می‌کنند که گویی برگزارکنندگان این مراسم به دنبال حاشیه‌سازی بودند و حضور خارج از عرف و شرع این زنان در مراسمی که مسئولان در آن حضور دارند قطعاً جنجالی می شود و از این لحاظ تعمدی در کار بوده است.

اما از این موارد که بگذریم بایستی به چند نکته اساسی اشاره کنیم:
اول اینکه این زنان در لباس محلی و در کسوت زنان روستایی با سرو شکلی عجیب حضور یافته‌اند. این درحالی است که زنان روستایی نشان داده‌اند نسبت به حجاب اسلامی بسیار مقید و در برخی از موارد دغدغه‌مندتر هستند و اینکه زنان روستایی و عشایر را اینچنین تصویرسازی کنیم دور از واقعیت و به نوعی ظلم به منش و رفتار آنهاست. البته مشخص است که این زنان بیشتر از اینکه از قشر روستایی باشند به عنوان مدل و مانکن در این مراسم از سوی برگزار کنندگان حضور یافته‌اند.

نکته دوم این که اینچنین حاشیه‌سازی‌هایی موجب به محاق رفتن دستاوردهای مسئولان می‌شود و توجه افکارعمومی به سوی این حواشی جلب می‌شود. حتی ممکن است مسئولان مربوطه متهم به این موضوع شوند که خود حاشیه‌سازی می‌کنند تا کم دستاوردی‌شان را به حاشیه ببرند. بنابراین اگر مسئولان می‌خواهند در این حوزه دستاوردهایشان از دیدگان افکارعمومی پنهان نشود باید به جد از این حواشی خودداری کنند.

نکته سوم و اساسی نیز این که مسئولان خود بایستی در صف اول حمایت و حفظ و حراست از کیان ارزش‌های دینی و الهی در نظام جمهوری اسلامی باشد. شرکت زنان بدحجاب در مراسمی که مسئولان در آن حضور دارند، شأن و منزلت مسئولان را نیز زیر سئوال می‌برد. خصوصاً اینکه این مسئولان به عنوان نمایندگان ملت ایران هستند و همه جا بایستی شأن و شخصیت نمایندگی خود را حفظ کنند و با دغدغه‌های مردم پیش بروند. میزان حساسیت‌ها به همین موضوع نشان داد که مردم چقدر در حوزه حجاب دغدغه‌مند هستند و مسئولان نیز بایستی در همین سطح حتی بیشتر و به عنوان یک الگو نسبت به اصول دینی و اخلاقی از جمله حجاب پایبند و حساس باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مردم درموردحجاب هیچ دغدغه‌ای ندارن ازطرف مردم حرف نزنین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا.

    • بدون نام

      احسنت
      شرم بادت دولت فاتحه کشور رو خوندید ول کنید دیگه بسه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خودت فهمیدی چه گفتی

    • بدون نام

      بسیج جان چرا به سوختن یه بچه شهید واکنش نشان ندادی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افرین دقیقا

      • یک لنگی بی افتخارم

        آره چرا به فکر حل مشکلات مردم نیستین

    • روستای چشین واقع. در ۵ کیلومتری مرکز همدان

      ایکاش بجای این حرفهای مفت و بی ارزش از کارهای نکرده در روستا میگفتید ما در روستا ارزوی اسفالت را بگور میبریم روزی یک ساعت اب داریم و روشنایی معابر مان تعمیر میخواد و از زمان سیل تا کنون اشغالهای سیل در معابر مانده .وووووشرمنده ناراحتتون کردم

    • بی نام

      این قدر مردم مردم نکنیدهیچ کاری برای مردم نکرده ای سنگ مردم به سینه نزنید تو یک نفری

    • ‌خبر

      شما را بخدا بسیج و سپاه در خصوص گرانی خودرو هم ورود کند.

    • ‌خبر

      بسیج باید در خصوص گرانی هم ورود کند .و کسی را که گرانفروشی میکند نقره داغ کند.

    • بدون نام

      مردم چرا باید دغدغه ای برای حجاب داشته باشند دغدغه مردم گرونی و بدبختیشون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت

    • بدون نام

      هیچی نگم بهتره

    • بدون نام

      کاش این حساسیت روبه دزدان بیت المال داشتید

    • بینام

      خانم محجبه مردم خودشون بهتر میدونند چطور لباس بپوشند دغدقه مردم فقر ونداری است شما وضع خودتون ودیگر مسعولین که خوبه جیب مبارکشان پر ه دلسوز یه تار موی زنان شدن بسیار هستند که ححاب کامل دارند ولی متاسفانه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج