۹۰۱۷۳۰
۵ نظر
۵۰۰۳
۵ نظر
۵۰۰۳
پ

نماینده عراقی: توافقنامه امنیتی با آمریکا را لغو کند

نماینده ائتلاف «الفتح» عراق با اشاره به نقش آمریکا در حملات صهیونیست‌ها به الحشد الشعبی، تأکید کرد که دولت باید توافقنامه امنیتی با آمریکا را لغو کند.

خبرگزاری فارس: «مختار الموسوی» نماینده ائتلاف «الفتح» عراق از نقش آمریکایی‌ها در حملات پهپادی رژیم صهیونیستی به مواضع نیروهای سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) عراق انتقاد کرد.

الموسوی تأکید کرد که «آسمان عراق در دست آمریکایی‌هاست و مسئولیت حمایت از آن در برابر پهپادها و موشک‌های دور برُد، بر عهده آن است».

وی به پایگاه خبری «بغداد الیوم» گفت که نظامیان تروریست آمریکا مجهز به رادارهایی هستند که موشک‌ها و محل شلیک آن را شناسایی می‌کند.

این نماینده عراقی ادامه داد: «دولت دو راه دارد: یا توافقنامه امنیتی با واشنگتن را لغو کند یا اینکه برخی از بندهای آن را اصلاح کنند».

«محمد البصری» کارشناس مسائل مربوط به الحشد الشعبی اخیرا اعلام کرد که که توافقنامه راهبردی عراق با آمریکا، مهمترین عامل حمله پهپادهای به الحشد الشعبی است.

نماینده عراقی: توافقنامه امنیتی با آمریکا را لغو کند

البصری خاطر نشان کرد که ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا و نیروهای آمریکایی، مسئولیت حمله پهپادها به الحشد را بر عهده دارند.

الموسوی در ادامه اظهار داشت که ثابت شده است واشنگتن به وظایف خود در این توافقنامه عمل نکرده است؛ زیرا رادارها را از کار انداخته و با رژیم صهیونیستی همدستی کرده بود.

نماینده ائتلاف الفتح تصریح کرد که «محمد علی الحکیم» وزیر خارجه عراق می‌بایست در جلسه روز چهارشنبه (ششم شهریور) شورای امنیت، از کار انداختن رادارهای آمریکایی موجود در عراق را محکوم می‌کرد.

در همین ارتباط، یک فرمانده امنیتی بلندپایه که در وزارت دفاع عراق حضور دارد، گفت که رادارهای آمریکایی که دولت عراق برای حمایت از حریم هوایی خود وارد کرد، تحت کنترل نیروهای امریکایی قرار داشت که در عراق حضور داشتند

وی تأکید کرد که کنترل این رادارها از راه دور صورت می‌گرفت؛ به گونه‌ای که نیروهای آمریکایی برای ساعات طولانی با هدف ورود پهپادهای اسرائیلی، رادارها را از کار می‌انداختند.

الحشد الشعبی شامگاه یکشنبه سوم شهریور ماه جاری اعلام کرد که دو پهپاد اسرائیلی، پس از نقض حریم هوایی عراق، نیروهای الحشد را در 15 کیلومتری مرز با سوریه هدف قرار دادند.

به گفته الحشد، در جریان این حمله، یک نفر از نیروهای این سازمان به شهادت رسید و یک نفر نیز زخمی شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آمریکا از عراق بدبخت بیاد بیرون که بیچاره می شوید

    • بدون نام

      پیش قراول اربعین خون باری هست این کارها

    • بدون نام

      مقصر مردم عراق ودولت عراق است که آمریکائیها را به کشور خود راه دادند وپایگاه نظامی در اختیار آنها قرار میدهند .وهیچ اعتراضی به حضور آنها در خاک کشورشان نمیکنند

    • بدون نام

      اقای نماینده دلت خوشه ها از سال ۲۰۰۱ تا حالا هر سال هزاران نفر را این امریکایی ها گزینش کردند بایستی قانون اساسی خودتان را عوض کنید تا زمانی که این نظام حزبی پارلمانی وجود دارد محال است نتیجه بگیرید

    • بدون نام

      اسمان شما در اختیار امریکا و نیروهای امریکا در خاک شما ایا فکر میکنید استقلال شما الان خوب است یا زمان صدام .
      بجای این حرفها اقدام متقابل کنید .محکم درد اور و پشیمان کننده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج