۹۰۱۷۴۴
۲۲ نظر
۵۰۰۶
۲۲ نظر
۵۰۰۶
پ

پلیس: زنجیرزنی زنانِ عزادار ممنوع است

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه با قدردانی از همکاری هیات های مذهبی با پلیس، به برخی ممنوعیت ها در مراسم عزاداری ماه محرم امسال اشاره کرد و گفت: یکی از این ممنوعیت ها، نصب تمثال ائمه اطهار (ع) در هیات ها و گل مالی کردن خودروی عزاداران است.

ایرنا: سرهنگ "محمدرضا آمویی"، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع)، اظهار داشت: در این ماه شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در حوزه های مختلف و در عین حال افزایش رافت و گذشت در جامعه هستیم که این نشان می دهد اگر فرهنگ محرم و عاشورا را در طول سال برای خود پیاده کنیم تاثیرات مثبتی شاهد خواهیم بود.

وی همچنین با قدردانی از هیات های مذهبی که در سال های اخیر همکاری بسیار خوبی با پلیس داشته اند، افزود: هدف همه ما اقامه عزای سرور و سالار شهیدان به شکلی شایسته و در خور شان و شخصیت آن امام معصوم (ع) است که راه آزادی و آزادگی را به همه انسان ها آموخت.

پلیس: زنجیرزنی زنانِ عزادار ممنوع است

سرهنگ آمویی تصریح کرد: به همین منظور و برای هرچه بهتر برگزار کردن مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان و برخورداری از اجر کافی لازم است برخی نکات در شب های عزاداری رعایت شود.

معاون اجتماعی پلیس کرمانشاه یادآور شد: به منظور حفظ قداست فرهنگ عاشورا و عزاداری ماه محرم، برخی ممنوعیت ها توسط پلیس اعمال می شود که یکی از ان ها حضور بانوان زنجیر زن در هیات های مذهبی است، از این رو از خواهران محترم تقاضا می شود از این کار خودداری کنند.

وی همچنین با ممنوع اعلام کردن نصب داربست در معابر عمومی که باعث اخلال در تردد و رفت و امد شهروندان شود، افزود: این کار تعرض به حقوق دیگران است و موضوع عدم نصب به اطلاع مسئولان هیات ها رسیده است.

سرهنگ آمویی همچنین با ممنوع دانستن گل مالی کردن خودروها به بهانه عزادار بودن، افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی در صورت مشاهده چنین خودروهایی، آنها را توقیف می کند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان، نوشتن شعارهای سخیف روی خودروها، نصب تمثال و شمایل ائمه اطهار(ع) بر درب هیات و تداخل زن و مرد در مراسم عزاداری را از دیگر ممنوعیت های اعمال شده عنوان کرد.

وی در عین حال به از هیات های عزادار خواست تا رعایت حال همسایگان را هنگام برپایی مراسم عزاداری کرده و از پخش صدای مداحان در معابر عمومی در ساعات پایانی شب (عموما ساعت ۲۳ به بعد) خودداری کنند.

سرهنگ آمویی همچنین از مسئولان هیات ها خواست تا در ابتدا و انتهای هیات های خود از روشنایی استفاده کرده و در صورت برخورد با دسته جات دیگر همکاری لازم را باهم داشته باشند.

این مقام انتظامی، افزود: رعایت امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک وظیفه همگانی باید سرلوحه کار همه ما باشد و در همین راستا اگر افراد بدپوششی را در هیات دیدیم به شکل محترمانه به آنها تذکر لازم را بدهیم.

وی همچنین از مداحان نیز خواست از اشعار خلاف واقع و سخیفی که ممکن است از شان ائمه اطهار و امام حسین (ع) بکاهد خودداری کنند.

سرهنگ آمویی در پایان و با بیان اینکه در ایام عزاداری ماه محرم پلیس در کنار عزاداران حضور مستمر دارد و در این ایام از ظرفیت پلیس افتخاری نیز استفاده می شود، از هیات های عزادار و عموم مردم خواست تا با ماموران همکاری لازم را داشته باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      میخوای اصلا عزاداری نکنن
      شما راحت باش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردا هم ممنوع باید بشه

    • علیرضا

      کلا بفرمائید تو ایران چی آزاده چی حلال ؟

    • بدون نام

      سردار حالا کی زده ما که ندیدیم

    • نریمان گلشن

      ای کاش این قوانین درتبریز هم مطرح می شد

    • سراب

      امان از جهل وافرات وچشم وهم چشمی کاش این کار هاشون به خاطر درک از هدف امام حسین بود ولی افسوس که اصلا نمی دونن امام حسین به خاطر چی وبرای چی خودش وخانوادش رو فدا کرد این رو اصلا درک نمی کنم زدن طبل به اون بزرگی یعنی چی اخه شاید یک بیمار قلبی تو یک خونه باشه یا زن بارداری که این صدا باعث سقط بچه اش بشه متاسفم برای شعور نداشته خیلی ها مون

    • بدون نام

      '''''' آیا سینه زنی هم ممنوع است ''''''?

    • بدون نام

      گريزانم از اين مردم !

    • بدون نام

      کاش مردان هم ممنوع میکردی کلا عزاداری نمیموند خیلی خوبه

    • بدون نام

      فکر کردم با ورورد زنها به ورزشگاه مشکل دارن گفتند فحش میدن زنجیرز نی چی

    • بدون نام

      "زنجیر زنی زنان عزادار" چه تیتر موزیانه ای؟!!!
      زن عزادار آقا ابا عبدالله هیچوقت نمیاد تو خیابون زنجیر بزنه!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چطور مردش میزنه؟؟

    • بدون نام

      مگه زنان هم زنجیر میزنن که حالا ممنوع شده ،،

    • بدون نام

      مردها راهم ممنوع کنید ،چون هیچ انسانی حق ندارد به جسم خود اسیب برساندواین گناه است و دران دنیا اعضای اسیب دیده بدن از او شاکی خواهد بود.

    • رازقندی

      یکی هست که بگه فلسفه زنجیر زنی چیه؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        معلوم نیست

    • بدون نام

      علم کشی چی آزاد است

    • بدون نام

      کاهش آسیبهای اجتماعی در ماه محرم نشان میدهد که مجرمین در این ماه به دنبال عزاداری میروند

    • بدون نام

      آقا پلیسه کجای قانون گفته از خودت قانون دربیاری؟

    • بدون نام

      نمیدونم چرا انسان تمایل به این اعمال ممنوعه داره ، دست خودش نیست هر سال نوآوری و خلاقیت به ان اضافه می کند که سال بعد به فهرست ممنوعه ها اضافه می شود .

    • محسن

      سلام اینا که بعنوان عزادر میاند بیرون مزاحم مردم هستن ...خودشون می دونند که ریا کارند .خدا رحم شان کند.انشالله ....به حرف من شما اهمیت نمی دند...من از این روش عزداری بدم می یاد ...همه اش مزاحمت است......

    • و

      کار خوب است زن و زنجیر زنی !!! برو غذا درست کن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج