جاباما
۹۰۲۷۴۰
۸ نظر
۵۰۰۰
۸ نظر
۵۰۰۰
پ

انتقاد علیه علیپور؛ منصفانه یا مغرضانه؟!

علی علیپور در دو روز اخیر بسیار مورد انتقاد قرار گرفته؛ بخشی به خاطر استوری های جنجال برانگیز و بخش دیگر به دلیل ناکامی در گلزنی.

ورزش سه: تیم فوتبال پرسپولیس نخستین شکست این فصل خود را در تبریز تجربه کرد. در جایی که به شهر شانس برانکو معروف بود و سرخپوشان آنجا اغلب پیروز بودند. پس از این باخت توده هواداران سرخپوش به حمایت از تیم و سرمربی آرژانتینی پرسپولیس پرداختند اما بازیکنان به شدت مورد انتقاد قرار گرفتند؛ از وحید امیری که نمایشش شباهتی به ستاره شماره ۱۹ دو سال پیش نداشت تا علی علیپور که دومین هفته لیگ را نیز بدون گلزنی سپری کرد.

ماجرای استوری هایی که پاک شدند

علی علیپور مهاجم شماره ۷۰ تیم پرسپولیس که یکی از قدیمی ترین بازیکنان حال حاضر تیم کالدرون نیز محسوب می‌شود، یک روز پس از بازی با تراکتور با انتشار استوری هایی، بر التهاب جامعه هواداری افزود. او که از نظر اخلاقی همیشه جزو برترین های باشگاه بود و ستاره ای محبوب نزد هواداران محسوب می‌شد، خیلی زود استوری های خود را پاک کرد تا شاید به نوعی نشان دهد از انتشار آن ها پشیمان است اما دست به دست شدن اسکرین شات های پیام گلایه آمیز در شبکه های اجتماعی سبب شد تا انتقادات بسیار زیادی علیه این بازیکن مطرح شود.

انتقاد علیه علیپور؛ منصفانه یا مغرضانه؟!

علیپور در اینستاگرام یک بار در پاسخ به منتقدان خود که البته بیشتر در قالب «معترض» ظاهر شده بودند، نوشت: «مگه نمی خواستید هشتگ رفتن بذارید، با کمال میل پذیرا هستم.» سپس جملاتی فلسفی که هنوز توضیح روشنی در خصوص آن نداده را خطاب به محسن خلیلی و ایرج عرب منتشر کرد. پیام هایی عجیب و کم سابقه که کسی انتظار انتشار آن ها از سوی بازیکنی نظیر علی علیپور را نداشت؛ شاید خودِ او نیز خیلی زود این را متوجه شد و استوری ها را پاک کرد.

پرسپولیسی ها از علیپور انتقاداتی را مطرح می‌کنند که در لیگ شانزدهم نیز بسیار وجود داشت. در آن فصل مهاجم شماره 70 زیر سایه مهدی طارمی بود و به عنوان مهاجم سایه در تیم بازی می‌کرد. اغلب گل ها به نام طارمی ثبت می‌شد و ستاره های تیم نیز وحید امیری، سیدجلال حسینی و... بودند. علیپور تلاش زیادی انجام می داد و رضایت برانکو را نیز جلب می کرد اما به شدت از سوی هواداران تحت فشار بود. تا این که چند هفته مانده به پایان لیگ با شوتی استثنایی دروازه پیکان را باز کرد و در رختکن با بغض به شادی پرداخت: «فقط تلاشم برای تیم بود، دوست داشتم تیم برنده شود، خیلی فشار روی من بود... (گریه)».

آن زمان هم شاید علیپور دوست داشت با انتشار استوری در اینستاگرام پاسخ منتقدانش را بدهد اما در وضعیت کنونی نبود. حالا که به ستاره تیم تبدیل شده، حق خودش می‌داند که در اینستاگرام به هوادارانی که یک روز علیپور را تهدید به هشتگ زدن کرده بودند، بگوید از این اتفاق استقبال می‌کند! علیپوری که جمع پایه قراردادش در 4 سال اخیر به 2 میلیارد نمی‌رسد اما در همین سال ها موفق شده عنوان بهترین گلزن تاریخ را بالاتر از مهاجمانی چون مهدی طارمی، جواد کاظمیان و... در چنگ خود بگیرد.

آیا علیپور تا این حد ضعیف بوده؟

علی علیپور در دو هفته اخیر نتوانسته گلزنی کند. این اتفاق در شرایطی رقم خورده که پرسپولیس یک شکست را در کارنامه دارد و طبیعتا هواداران انتظار دارند ستاره تیمشان و کسی که عنوان آقای گلی تیم را یدک می کشد، اصطلاحا بازی را در بیاورد. اما آیا عملکرد علیپور تا این حد ضعیف و قابل انتقاد است؟ بهتر است نمایش 90 دقیقه ای این بازیکن در تبریز را مرور کنیم. او در دقیقه 5 روی اشتباه مظاهری صاحب توپ شد اما نتوانست از این فرصت باد آورده استفاده کند. در ادامه نیمه اول، علیپور مثل دیگر بازیکنان هجومی پرسپولیس کار خاصی انجام نداد.

انتقاد علیه علیپور؛ منصفانه یا مغرضانه؟!

اما در نیمه دوم، علیپور ضربات دروازه که از سوی بیرانوند ارسال می شد را خیلی خوب کنترل می کرد. در دقیقه ۶۴ این مهاجم کوتاه قامت، با تیزهوشی توانست یک خطا را به همین شکل از خانزاده بگیرد و زمینه ساز مهم ترین موقعیت تیمش شود. چند دقیقه بعد نیز با چرخشی خوب، به سمت دروازه تراکتور شوت زنی کرد اما ضربه اش تبدیل به گل نشد.

در این بین هافبک های پرسپولیس هیچ موقعیتی برای او نساختند. این نکته مهم نباید فراموش شود که برای گلزنی باید موقعیت ساخته شود اما ترابی، امیری، نعمتی، رسن و... در این امر ناموفق بودند و البته شاید انتقاد اصلی به برنامه های کالدرون وارد باشد. با این حال هنوز هفته دوم است و باید دید سرمربی آرژانتینی در هفته های بعدی چه خواهد کرد.

البته برکسی پوشیده نیست که این بازیکن با دوران اوج خود فاصله گرفته. اما مسئله دیگر، شخصیت دو وجهی عده ای از هواداران است که فقط در روز موفقیت و درخشش هر مربی و بازیکن، طرفدار او هستند. ماجرایی که در برانکو سرمربی الاهلی رقم خورد و حالا در دو گانه علیپور - طارمی قرار دارد.

در نهایت باید به این نکته توجه داشت که علیپور در ۴ سال اخیر جزو بهترین های پرسپولیس در زمینه فنی و اخلاقی بوده است. حقوق زیادی نگرفته و عنوان آقای گلی در لیگ برتر را به دست آورده. اما با تمام این تفاسیر اوست که باید تصمیم ماندن یا رفتن را به صورت قطعی بگیرد؛ پرسپولیس مهاجمی می خواهد که تمرکز کافی داشته باشد و گل بزند، مهاجم این تیم نیز انتظار دارد هافبک ها برایش موقعیت سازی کنند و در مجموع، تیم به حمایت هواداران نیاز دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگه بازیکن استقلال بود ورزش ۳ نابودش می کرد ببین چجوری سعی شده هم هوادار هم بازیکن نزدیک بشن کلا ۲ میلیارد خخخخ مهندسی یعنی همین لجن همه جا رو گرفته

    • بدون نام

      اینها همه سو استفاده مغرضانه و عامدانه رسانه های مو اند وشمنا

    • بدون نام

      علیپور مهاجم خوبیه ولی در صورتی که مهاجم به اصطلاح سایه باشه و نه مهاجم اصلی و هدف، پرسپولیس نیاز به یه مهاجم اول و خوب داره که علیپورم کنارش بازی کنه
      تا وقتی تک مهاجم و مهاجم اصلی تیم علیپور باشه تیم وضعیت خوبی در خط حمله نخاهد داشت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نظرت کاملاً درسته علیپور یه مکمل فوروارده به عنوان مهاجم اصلی نمیشه روش حساب کرد

    • بدون نام

      چرا تخریب انتقاد کاملاًدرسته علیپور از پارسال بازی رفت با نساجی چند تا موقعیت خراب کرد بعد از اون درست نشد که نشد دربازه خالی ، پنالتی ، تک به تک ، هر مدل که بگی گل خراب کرد تا روز امروز درست نشد که نشد الان هم طوری شده که یه بغل پای ساده نمیتونه بزنه بازی با تراکتور هم یه پاس گل مظاهری داد اینقدر فس و فس کرد که خراب شد یدونه هم زاویه بسته چپ پا زد تو اوت راحت میتونست پاس گل بده به نظر علیپور از اون دسته بازیکنایی هست که زود اشباح میشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب، اون بد بخت هم همین رو می‌گه! اگه اینقدر بده، هشتگ مربوطه رو بزنید، شاید یه بودیمیر دیگه اومد که کارش بهتر از اون بود، ارزونتر هم در اومد!! بزن هشتگو!
        بی چشم و روها )))):

    • تاج چهارفینال آسیا دوقهرمانی دونایب قهرمانی⭐⭐

      اگ بازیکن استقلال بود همین طور تیترمیزدید و باکارشناسی مزخرفتون ازش حمایت میکردین و مخ هواداران رو شستشومیدادید؟ اگ استقلالی بود ایقد تیتر میزدید و بدشومیگفتید تا میرفت توحاشیه و فراریش میدادید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بزن بر سینه و بر سر
        به حال تاج خاک بر سر
        در و دیوار میگرید


        خخخخخخخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج