۹۰۳۴۸۷
۴ نظر
۵۰۲۹
۴ نظر
۵۰۲۹
پ

سیدجمال ساداتیان:

سینماگران نباید از مردم طلبکار باشند

سیدجمال ساداتیان معتقد است که یکی از دلایل عمده افت فروش سینمای ایران، بی‌توجهی سینماگران به ذائقه مردم و ساخت آثار سینمایی متناسب با علاقه خودشان است.

خبرآنلاین: اکران سینماهای کشور در حالی این روزها پیگیری می‌شود که فیلم‌های روی پرده افت فروش محسوسی را در یک ماه اخیر تجربه کردند و این در حالی‌است که هر ساله در ایام محرم شاهد کاهش فروش فیلم‌ها بودیم و بسیاری از کارشناسان این ریزش را ناشی از توقف اکران فیلم‌های کمدی می‌دانستند.

سینماگران نباید از مردم طلبکار باشند

امسال اما اوضاع متفاوت است و فروش فیلم‌ها دست کم یک ماه پیش از آغاز ماه محرم شیب نزولی را در پیش گرفتند تا جایی که هفته گذشته فروش کلی سینمای ایران با افت 700 میلیون تومانی رو به رو شد و فیلم «ایده اصلی» ساخته آزیتا موگویی تنها با 449 میلیون و 783 هزارتومان فروش، صدرنشین گیشه هفتگی بود.

این اتفاق دلایل متعددی می‌تواند داشته باشد، به همین منظور با سیدجمال ساداتیان تهیه‌کننده سینما که به تازگی اکران فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» ساخته سعید روستایی با تهیه‌کنندگی او به پایان رسیده است، درباره علل این افت فروش سینما گفت‌وگویی کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.
اعتمادسازی برای مخاطبان سینما بسیار مهم است

از نظر برخی از سینماگران، یکی از دلایل افت فروش سینمای ایران، نبود فیلم کمدی مناسب و مخاطب پسند در ترکیب فیلم‌های روی پرده است، سیدجمال ساداتیان در این‌باره با اشاره به اهمیت اعتمادسازی برای مخاطبان سینمای ایران، گفت:

«به نظرم تفاوت زیادی ما بین فیلم‌های طنز و اجتماعی نیست، نکته مهم این است که سازندگان هر دو طیف بتوانند برای مخاطبان سینمای ایران اعتمادسازی کنند. ما الان فیلم‌های طنزی هم روی پرده داریم که نتوانستند اعتماد مخاطب را جلب کنند و به تبع آن فروش قابل توجه و خوبی هم نداشتند.»

او ادامه داد: «مسئله جلب نظر و اعتماد مردم بسیار مهم و اساسی است، ما نمی‌توانیم پای مخاطب را به زور به سینما باز کنیم، درست است که کیفیت سالن‌های سینما برای نمایش فیلم و پذیرایی از علاقه‌مندان قابل اهمیت است اما تجربه نشان داده است وقتی فیلم خوبی روی پرده برود و سالن‌های سینمای خوبی هم در دسترس باشد، مردم به تماشای فیلم‌ها نشسته و از آن اثر استقبال می ‌کنند.»

مسئله جلب نظر و اعتماد مردم بسیار مهم و اساسی است، ما نمی‌توانیم پای مخاطب را به زور به سینما باز کنیم این سینماگر با تاکید بر اینکه بخش عمده این اتفاق ناشی از تصمیم سینماگران است، توضیح داد: «به نظرم بخشی از این اتفاق به اهالی سینما باز می‌گردد، چرا وقتی می‌دانند اثری را باید تولید کنند که با سلیقه مخاطبان هماهنگ باشد تا بتواند نظراتشان را جلب کند، باز هم به سراغ ساخت فیلمی مبتنی بر عقاید و سلیقه خود می‌روند؟ ما براساس سلایق خود فیلم می‌سازیم و آن وقت مدام گلایه می‌کنیم که مردم به سینماها نمی‌آیند و فیلم‌ها نمی‌فروشند. این مردم همان مخاطبانی هستند که در اکران نوروز امسال حماسه به یادماندنی را رقم زدند و فروش خوبی نصیب سینمای ایران کردند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناعید

      معاف از مالیات که هستند طلبکار هم که باشن دیگه هیچ.با مالیات مردم خوش وخرم ودر امدهای میلیاردی دارن

    • عبدالرحمن

      وقتی مسئولان اینهمه فیلم واقعی جلوی مردم بازی میکنند و همیشه یه قورت و نیمشون هم باقیه و از مردم هم طلبکارترند چرا هنرمندا نباشند؟

    • ی

      ''' تازه سینماگران ''' باید به مردم بدهکار باشند ! و پرداخت ماهیانه وجه نقد ''

    • رسول

      یازی گری هم شد هنر .برن آشغال بذارن دم در.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج