جاباما
۹۰۳۸۲۴
۳ نظر
۵۰۰۱
۳ نظر
۵۰۰۱
پ

دربی تهران و بازهم یک داستان قدیمی

در آستانه دربی پایتخت بازهم بحث نحوه تقسیم بندی سکوها مطرح شده است.

خبرآنلاین: بازهم دربی و بازهم بحث همیشگی ۹۰-۱۰. در حالی که این روزها فوتبال باشگاهی ایران تعطیل است و تیم ملی اردوی خود برای حضور در رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ را آغاز کرده،صحبت های روز گذشته رییس فدراسیون فوتبال در خصوص نحوه برگزاری دربی پایتخت یک بار دیگر بحثی قدیمی را در مورد این مسابقه بر سر زبان ها انداخت. بحث تقسیم بندی ۹۰-۱۰ تماشاگران در استادیوم آزادی به نفع تیمی که طبق قرعه میزبان دربی است.

مهدی تاج روز گذشته گفت:« قطعا این بار قانون ۹۰ به ۱۰ درصد برای تماشاگران در دربی و بازی پرسپولیس با استقلال اجرا می شود. الکترونیکی شدن بلیت این فرصت را می دهد که قانون ۹۰ به ۱۰ عملیاتی شود.»

بحث ۹۰-۱۰ کردن آزادی در بازی های دربی ریشه ای قدیمی دارد. اتفاقی که صد البته درست است و باید انجام شود اما با توجه به سابقه این امر در خصوص نحوه اجرای آن تردید هایی وجود دارد. نمونه بارز این اتفاق به فصل گذشته بر می گردد که سازمان لیگ بحث ۹۰-۱۰ را برای دربی مطرح کرد اما در نهایت به دلیل زیر بار نرفتن نهاد های انتظامی و برقرار کنندگان نظم مسابقه در نهایت بازی با همین شیوه سنتی ۵۰-۵۰ برگزار شد.

از طرفی دیگر مهدی تاج در صحبت های خود به الکترونیکی شدن بلیت ها استناد کرده و معتقد است که این اتفاق فرصت برگزاری دربی به شیوه ای جدید را می دهد. نکته اما این جاست که طی سال های قبل هم بلیت فروشی الکترونیکی حداقل در استادیوم آزادی اجرا می شد اما بازهم در روز دربی کاستی های زیادی به چشم می خورد از جمله این که بارها و بارها هوادارانی که بلیت مسابقه را خریده بودند نتوانسته بودند وارد ورزشگاه شوند.

نکته بعدی اینکه بلیت فروشی الکترونیکی تا پایان هفته دوم لیگ برتر حداقل در ورزشگاه آزادی نمره قبولی نگرفته و چه در بازی پرسپولیس-پارس جنوبی و چه در بازی استقلال-فولاد ایرادهایی جدی به چشم خورد که حتما باید تا زمان برگزاری دربی یعنی روز ۳۱ شهریور حل شود.

همچنین باشگاه استقلال که میزبان شهرآورد ۹۰ خواهد بود به تازگی به تاریخ برگزاری دربی اعتراض کرده و می گوید که بازی باید در روز تعطیل برگزار شود. این صحبت به این معناست که آبی ها به عنوان میزبان دربی هفته چهارم قانون ۹۰-۱۰ را پذیرفته اند و از الان به فکر این هستند که اکثریت استادیوم آزادی را به تصرف خود دربیاورند و به همین علت هم به دنبال برگزاری بازی در روز جمعه هستند.

با تمامی این اوصاف و مشکلاتی که مطرح شد باید دید سرنوشت این دربی به کجا خواهد رسید و آیا درنهایت این رویه سنتی که سال هاست بر فضای مسابقه استقلال و پرسپولیس حاکم است خواهد شکست یا خیر؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تاج چهارفینال آسیا دوقهرمانی دونایب قهرمانی⭐⭐

      بعداز سی سال ک توروز جمعه بود حالا ک نود ب ده شده و استقلال میزبانه انداختنش روز یکشنبه غیرتعطیل.! مث پارسال ک قانون نود ب ده رو بسود تیم حکومتی تغییر دادن ب هفتاد ب سی. ک کل تیمهای لیگ اعتراض کردن

    • تیم خلقی پرسپولیس

      تیم حکومتی تیم بدنام تاج و فرزند نا خلفش استقلال هست وقتی تو زمین کم میارید حقایق و برعکس جلوه میدهند و تیم های دیگه رو حکومتی می نامند تا روی شکست های خود سرپوش بگذارند

    • mojtaba

      کاربره "تیم خلقی پرسپولیس "کاملا مشخصه کدوم تیم حکومتیه ، کیروش از امکانات عالی کدوم تیم باشگاهی گلایه کرد؟ واسه کدوم تیم باشگاهی با پیک‌موتوری جام میفرستن ؟ واسه چه تیمی رییس جمهور کشور به رییس جمهور ترکیه سفارش کرد ؟ آقای سلطانی فر به تیم ترکیه ای گفت صندلی منو بخواهید ولی علیپور رو نه - تیم لنگ ۹ سال بود جام‌نگرفته بود یهویی سه سال پشت سرهم جام گرفت ، تیم لنگ چند ساله تمام‌بازیکنانش هستن ولی هر سال ستاره های استقلال رو فراری میدن ، واسه بودیمیر یک نیم فصل ۷۵۰ هزار دلار پول هست ولی جناب وزیر میفرمایند تیام گرون قیمته تمدید نکنید ، برای نادری پول هست که قرضی بمونه ولی برای نورافکن خیر - هزار تا مورد دیگه هست که نمیشه گفت پس لطفا تعصب کورکورانه رو بزار کنار و واقعیت رو ببین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج