جاباما
۹۰۴۱۸
۷ نظر
۵۰۰۷
۷ نظر
۵۰۰۷
پ

لحظات آخر هویدا به روایت آیت الله خلخالی

آیت الله خلخالی اولین حاکم شرع دادگاه های انقلاب در کتاب خاطرات خود نوشت: خلاصه حرف های هویدا در دادگاه حول این محور دور می زد که «سیستم تصمیم می گرفت و عمل می کرد و افراد کاره ای نبودند و بی تقصیرند.»

خبرگزاری ایرنا: آیت الله خلخالی اولین حاکم شرع دادگاه های انقلاب در کتاب خاطرات خود نوشت: خلاصه حرف های هویدا در دادگاه حول این محور دور می زد که «سیستم تصمیم می گرفت و عمل می کرد و افراد کاره ای نبودند و بی تقصیرند.»

وی افزود: به او گفتم شما با این کیفیت و مدافعات حتی شاه را هم تبرئه می کنید. آقای هویدا شما می گویید سیستم زندان درست کرد و شکنجه گاه آفرید و مردم را به منگنه گذاشت و در خیابان شکار کرد و کشت و نفت را مجانی به اسراییل داد و دست مستشاران نظامی آمریکا و اسراییل را در ایران باز گذاشت و مبارزین را پس از اتمام دوره زندان چندین سال دیگر در زندان نگاه داشت، شما سیزده سال تمام حکومت کردید، ولی بی خبر از همه چیز و همه جا؟ آیا ممکن است کسی نخست وزیر مملکت بشود و بتواند خودش را به این آسانی تبرئه کند؟»

خلخالی افزود: هویدا تقریبا گیج شده بود، مانند کسی که سرسام گرفته باشد گفت که تکلیفم چیست؟ گفتم تکلیفت این است که آخرین دفاعیات خود را بکنی.

وی در کتاب خود، افزود: مثل اینکه متوجه منظورم شد، لذا گفت که من نمی گویم بی تقصیر بودم، کارهای مفیدی هم کردم، سبک و سنگین بکنید، می خواهم تاریخ ۲۵ ساله ایران را بنویسم. گفتم بعد از این تاریخ نویس زیاد خواهد بود و سبک و سنگین کردیم جزای شما همان جزای مفسدین فی الارض است.

من گفتم: کسانی که در روی زمین فساد و تباهی را گسترش می دهند جزای آنها مرگ است. پس از شنیدن این سخن او به عجز و لابه افتاد، ولی دیگر دیر شده بود.

خلخالی نوشت: هویدا در حالی که عرق می ریخت، گفت که حضرت خلخالی من نمی گویم من را اعدام نکنید، ولی خواهش می کنم به مدت دو ماه اعدام مرا به تاخیر بیاندازید. هر چه او اصرار کرد من قبول نکردم و گفتم وصیت خود را بنویس. هویدا حاضر به نوشتن وصیت نشد تا شاید اعدام او به تاخیر افتد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      گهي پشت به زين وگهي زين به پشت روزگار ميگذرد اما تاريخ در مورد افراد تصميم ميگرد كه چه كسي راست گفت وكه دروغ

      پاسخ ها

      • کاربر

        البته در ابتدا که اب را گل الود کرده اندتاریخ صحیح را نمی شود درست تشخیص داد. ولی بزودی اب صاف می شود.

    • babak

      خدا روشکر با کشته شدن امثال هویدا که نرخ تورم رو سالها پایین نگه داشت نسل مدیران نا کارآمد ازبین رفت ، الان نگاه کنید ببینید چه تعداد مدیرو رئیس اقتصاد دان کاربلد داریم ، ببینید چقدرخوشبختیم ، نه گرانی داریم و نه تورم ، نه فساد و نه اختلاس، اگه گاهی یه جوون سی وچند ساله کلی ازکنار نفت ایران به جیب میزنه تقصیراسرائیل و آمریکاست،والا ایران با اعدام های اون زمان بالاخره رنگ آرامش رو دید و همه چی عالی شد، خدایا شکرت، دارم از خوشحالی سکته میزنم

    • صادق

      الان ادم خوبه قصه کدومه؟؟؟نظر منو ميزارين؟واقعا برام سواله!ميخام جواب بگيرم

    • محسن

      درباره آخرین روزهای زندگی خلخالی هم شنیدیم !!!!!!
      تا اونجایی که من شنیدم فرزند امام با اعدان هویدا مخالف بود .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دليل استعفاي بازرگان هم همين بود

    • سعید

      به نظرتون الان اقای خلخالی کجاست؟؟؟؟ یکی از نزدیکانش میگفت روزهای اخر عمرش.... میدونم درج نمیکنید ولی گذر زمان خیلی چیزهارو مشخص کرد..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج