۹۰۴۳۷۰
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

ششمین قلب اهدایی به تهران منتقل شد

رئیس مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت گفت: قلب آقای ۲۰ ساله که به علت تصادف با موتورسیکلت دچار مرگ مغزی شده بود صبح امروز اهدا شد و به صورت هوایی برای پیوند به یک آقای ۲۳ ساله انتقال پیدا کرد. این ششمین قلب اهدایی است که به صورت پروازی به تهران منتقل می‌شود.

ایرنا: رئیس مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت گفت: قلب آقای ۲۰ ساله که به علت تصادف با موتورسیکلت دچار مرگ مغزی شده بود صبح امروز اهدا شد و به صورت هوایی برای پیوند به یک آقای ۲۳ ساله انتقال پیدا کرد. این ششمین قلب اهدایی است که به صورت پروازی به تهران منتقل می‌شود.

مهدی شادنوش روز پنجشنبه درباره عملیات انتقال ششمین قلب اهدایی به صورت پروازی از یزد به تهران افزود: دو کلیه این فرد به یک خانم ۲۶ ساله و یک آقای ۳۲ ساله در یزد پیوند زده شد و کبد او هم برای پیوند به شیراز انتقال پیدا کرد.

ششمین قلب اهدایی به تهران منتقل شد

وی درباره علت انتقال قلب به صورت پروازی برای پیوند بیان کرد: پیوند قلب نیازمند زیرساخت‌های پیچیده‌ای است و لیست انتظار افرادی که به پیوند قلب نیاز دارند هم در مراکز قلبی تشکیل می‌شود و این افراد تحت مراقبت قرار دارند. در سایر کشورها هم به این شکل نیست که به طور مثال همه امکانات برای پیوند قلب در همه بخش‌های بیمارستان‌ها وجود داشته باشد، زیرا مقرون به صرفه نیست.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری‌های خاص وزارت بهداشت ادامه داد: چند بخش در کل کشور پیوند قلب را انجام می‌دهند که بیمارستان شهید رجایی، بیمارستان امام خمینی (ره) در تهران و در شهرهای مشهد و شیراز این کار انجام می‌شود.

شادنوش در باره رکورد یزدی‌ها در اهدای قلب و انتقال به تهران جهت پیوند اظهار داشت: به همه مراکز اهداکننده که امکانات لازم را دارند اعلام آمادگی کردیم و فعلا در شروع کار، استان گیلان و یزد پیشتاز هستند. از سال گذشته تاکنون دو قلب از رشت به تهران و ۴ قلب از یزد به تهران برای اهدا انتقال پیدا کرده است.

وی بیان کرد: پیوند قلب در حال حاضر در بیمارستان شهید رجایی تهران در حال انجام است.

شادنوش گفت: این عملیات به همت مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت، سازمان اورژانس کشور، آشیانه ریاست جمهوری و نیروی انتظامی انجام شد.

عملیات امروز که برای انتقال قلب از یزد به تهران انجام شد، پنجمین عملیات هوایی برای انتقال قلب بود. در عملیات قبلی که از یزد به تهران انجام شده بود، دو قلب اهدایی انتقال پیدا کرد.

سالانه تعداد زیادی از افراد دچار مرگ مغزی بدون اهدای عضو از سوی خانواده‌ها دفن می‌شوند و این در حالی است که بیماران زیادی در انتظار دریافت اعضای پیوندی بوده و محقق نشدن آن منجر به مرگ بیمار می‌شود. این در شرایطی است که باید بدانیم سالانه حداقل ۶ هزار عضو انسانی قابل اهدا خاک می‌شود، در حالی که روزانه ۷ تا ۱۰ بیمار به خاطر نرسیدن اعضای پیوندی جان خود را از دست می‌دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • قلی آواره

      اهداکنن هم جان انسانی رانجات دادن هم پیش خداارزش دارند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دم یزدی هاگرم...دم هم استانی های گل من عشق من گیلان من گرم..زه قطعه ازبهشت که توزمین جامونده...مردن مهمون نواز وشادوخونگرم...خاک پای همه گیلانی هاچه گیل وچه تالش وچه اذری زبان....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج