۹۰۴۹۸۷
۳ نظر
۵۰۰۱
۳ نظر
۵۰۰۱
پ

ظریف به لفاظی ضدایرانیِ پمپئو پاسخ داد

محمدجواد ظریف در پیامی توییتری به لفاظی اخیر وزیر خارجه آمریکا درباره گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران پاسخ داد.

خبرآنلاین: به دنبال پیامی توییتری شامگاه جمعه «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا درباره آنچه که او «اخاذی هسته‌ای ایران» خوانده بود، محمد جواد ظریف به شدت این لفاظی مقام آمریکایی را رد کرده است.

وزیر خارجه آمریکا روز جمعه با اشاره به گام سوم ایران در کاهش تعهدات برجامی خودش در توئیتر نوشت: «ایران اعلام کرده همه محدودیت‌ها در زمینه تحقیق و توسعه هسته‌ای را زیرپاخواهد گذاشت. این واقعیت که ایران ظرفیت غنی‌سازی را حفظ کرده، یکی از ضعف‌های اساسی برجام را آشکار می‌کند.»

مایک پمپئو افزود: «اطمینان داریم بریتانیا، فرانسه آلمان و در واقع همه ملت‌های متمدن دنیا اقدامات قاطعی را برای متوقف کردن اخاذی هسته‌ای ایران انجام خواهند داد».

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران امروز شنبه در پیامی توییتری نوشت: « مایک پامپئو! اخاذی دقیقا چیست؟ آیا اخاذی نقض یک قطعنامه (شورای امنیت) سازمان ملل و مجازات کردن کسانی که آن را رعایت می‌کنند، نیست؟ پیشنهاد رشوه برای دزدی نفت و تحریم کردن آنهایی که رشوه را نمی‌پذیرند؟ شاید هم (اخاذی) درخواست تسلیم شدن ایران یا تاکید بر گرسنگی کشاندن مردمش باشد؟ یا اینکه ( از نظر شما اخاذی) یک اقدام قانونی طبق مفاد برجام است؟»

ظریف به همراه این توییت، چهار عکس از اظهارات مقام‌‎های آمریکایی شامل پامپئو و «برایان هوک» علیه ایران به همراه تصاویری از بند ۳۶ برجام منتشر کرده است.

ظریف به لفاظی ضدایرانیِ پمپئو پاسخ داد

در یکی از این تصاویر که مربوط به نشریه «نیوزویک» است، اظهارات پمپئو خطاب به مردم ایران آمده است که در آن وزیر خارجه آمریکا هشدار داده بود که در صورت عدم موافقت ایران با درخواست‌های آمریکا، «مردم این کشور چیزی برای خوردن» نخواهند داشت.

ظریف در تصویری دیگر، خبر روزنامه «فایننشال تایمز» درباره پیشنهاد رشوه «برایان هوک» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران به ناخدای نفتکش «آدریان دریا 1» را منتشر کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ظریف یک خصوصیات دارد که هر موقع در هر پایان جلسه اخم کرد حتما آن جلسه رفیق مردا اش نبوده و اگر خوشحال بنظر رسید حتما مشکل نداشته..

    • بدون نام

      عافرین.پس ارزونی میشه دیگه؟؟

    • حسن

      آقای ظریف خودت را خسته نکن پنپئون قابل جواب دادن نیست به چهار نفر نباید جواب بدی بگذار بسوزند یکی ترامپ دیوانه دومی پنپئون که قبلان قارسون هتل ترامپ بود یومی بولتون که اصلان انسان نیست حتی اسم اش گفتن کراهت دارد چهارمی خوک که آمریکایان میگویند هوک آن که یک اسکلت است مثل گربه پیشته
      بگویی رفته است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج