۹۰۵۴۵۰
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

طالبان: آمریکا ضرر می‌کند

طالبان امروز (یک‌شنبه) اعلام کرد که تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر لغو مذاکرات صلح با رهبران این گروه باعث می‌شود آمریکایی‌های بیشتری جان و مال خود را از دست بدهند.

خبرگزاری ایسنا: طالبان امروز (یک‌شنبه) اعلام کرد که تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر لغو مذاکرات صلح با رهبران این گروه باعث می‌شود آمریکایی‌های بیشتری جان و مال خود را از دست بدهند.

دونالد ترامپ به تازگی اعلام کرد که گفت‌وگوهای صلح با رهبران طالبان را لغو کرده است. به گفته او، این تصمیم پس از آن گرفته شد که طالبان مسئولیت حمله هفته گذشته در کابل را بر عهده گرفت.

طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد: تاوان این کار بیش از هر کسی به خود آمریکا می‌رسد، اعتبار آمریکا را متضرر می‌کند و تلفات جانی و مالی آمریکا را بیشتر و نقش آمریکا را در تعامل سیاسی متزلزل معرفی می‌کند.

این گروه درباره حمله هفته پیش خود نیز در این بیانیه افزود: پیش از امضای توافقنامه عکس‌العمل نشان دادن به یک حمله، بیانگر صبر نیست. اندکی پیش‌تر از این حمله، ایالات متحده و همکاران داخلی آن در حملات متعددی صدها افغان‎ را کشتند و دارایی‌شان را طعمه آتش کردند.

به گزارش یورو نیوز، طالبان اعلام کرد، زلمای خلیلزاد دعوت‌نامه رئیس‌جمهوری آمریکا برای رفتن طالبان به آمریکا را در اواخر اوت به آنان رسانده اما آنها این سفر را تا امضای توافقنامه در دوحه به تعویق انداخته بودند.

در پی اعلام رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر توقف گفت‌وگوهای صلح آمریکا با طالبان و لغو دیدار او با رهبران طالبان و رئیس‌جمهوری افغانستان در این مورد، گروه طالبان در اولین واکنش رسمی‌ خود تأکید کرد، تصمیم ترامپ بیشتر از همه به ضرر آمریکا تمام خواهد شد.

طالبان همچنین اعلام کرد، به چیزی کمتر از خروج کامل نیروهای آمریکایی قانع نخواهد شد و به جنگ ادامه خواهد داد.

مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در این باره گفت: از سرگیری مذاکرات با طالبان مشروط بر این است که این گروه نگرش خود را تغییر دهد و به تعهدات خود احترام بگذارد.

وی خواهان یک تعهد معنی‌دار از سوی طالبان برای از سرگیری مذاکرات شد.

پامپئو افزود: اگر طالبان رفتار بهتری نداشته باشد و تعهداتش را اجرا نکند، رئیس‌جمهوری آمریکا فشار را کاهش نمی‌دهد.

به گزارش بی‌بی‌سی، وزیر امور خارجه آمریکا تأکید کرد که کشورش حمایت خود را از نیروهای امنیتی افغانستان ادامه می‌دهد.

عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان در این باره نوشت: ما به زمینه‌ای که برای نشست مشترک در کمپ‌ دیوید مساعد شده بود، به عنوان یک فرصت نگاه می‌کردیم اما متأسفانه تلاش‌های صلح برخلاف خواست و آرزوی مردم افغانستان، به دلیل افزایش خشونت‌ها و حملات طالبان و عوامل دیگر مفید واقع نشد.

حامد کرزای، رئیس‌جمهوری پیشین افغانستان هم نوشته است: اکنون که مذاکرات متوقف شده، به این معنی نیست که تلاش‌های مردم افغانستان هم متأثر شود؛ برعکس این تلاش‌ها باید بیشتر از قبل تسریع یابد.

رحمت‌الله نبیل، رئیس‌ پیشین امنیت ملی افغانستان نیز اعلام کرد: موضع ما در قبال این توافقنامه جعلی صلح از روز اول مشخص بود. وقتش رسیده که طالبان قدم به جلو بگذارد، به خون‌ریزی پایان دهد، اعلام آتش‌بس کند و گفت‌وگوهای مستقیم با طرف افغانستان را شروع کند.

لطیف پدرام، رهبر حزب کنگره ملی افغانستان هم نوشت: زیاد جوگیر نشوید، این توییت آخر ترامپ نخواهد بود. ترامپ توییت دیگری خواهد نوشت و وضعیت را تغییر خواهد داد. تنها چیزی که میان آمریکا و طالبان منتفی نیست، «گفت‌وگو» است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • متین

      امریکا بیماری مذاکره داره! اونم بخاطر اینکه بگه همه جای دنیا نقش داره!!
      در اصل همه جای دنیا نقش داره ولی نقش منفی! خیلی از جاها اگرنباشن شاید اختلافی نباشه! همیشه یک طرف رو تسلیح کرده و طرف دیگه رو تحریک!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درسته

    • جواد

      امریکا باید ریشه طالبان را خشک کند !!! اگر به آنها فرصت بدهد باید فاتحه افغانستان را برای همیشه خواند ، کاش امریکا با مردم افغانستان صادق بود !

    • بدون نام

      خدا وکیلی این گروه وحشی هستند و با نام خدا جنایت میکنند. واقعا باید ریشه و نسل آنها سوزانده شود برای مطامع شخصی دین و جان مردم را به باد میدهند. ایران باید از این وحشی ها فاصله بگیرد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج