جاباما
۹۰۵۴۶۱
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

فشار واشنگتن به ابوظبی برای قطع روابط با ایران

یک روزنامه آمریکایی از بی‌توجهی تجار و شرکت‌های مستقر در برخی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس به هشدارهای دولت آمریکا و تداوم تجارت با ایران خبر داده و نوشته است که واشنگتن امارات را برای اجرای تحریم‌ها تحت فشار قرار داده است.

خبرگزاری فارس: در حالی که دولت آمریکا به شدت در تلاش برای بستن راه‌ها و منافذ مبادلات مالی و نفتی ایران با خارج از کشور است یک روزنامه آمریکایی در گزارشی به تداوم همکاری برخی بنادر و تجار امارات متحده عربی، از متحدان درجه نخست آمریکا در منطقه با ایران اشاره کرده و نوشته است که واشنگتن بنادر امارات را برای توقف تجارت با ایران تحت فشار قرار داده است.

به نوشته «وال استریت ژورنال»، تجار ایرانی عنوان می‌کنند که سال‌هاست که از بندر «فجیره» در امارات برای ارسال فرآورده‌های نفتی، صادرات مجدد نفت خام، سوخت و دیگر تولیدات نفتی تحریم شده استفاده می‌کنند.

این در حالی است که نمایندگان آمریکایی در تابستان سال جاری با سفر به فجیره، از تداوم صادرات نفت ایران از این بندر گلایه کرده‌اند. یک مقام آمریکایی در گفت‌وگویی اظهار داشت: «آن‌ها باید مراقب باشند. ممکن است با پیامدهای تحریمی مواجه شوند. صبر ما رو به اتمام است.»

فشار واشنگتن به ابوظبی برای قطع روابط با ایران

بر اساس اعلام شرکت‌های مستقر در امارات، اینک کالاهای تحریمی‌ همچون گوشی‌های تلفن همراه آمریکایی و دیگر کالاهای مصرفی سر از ایران در می‌آورند و امارات همچنان از طریق نظام حواله پولی، مجرایی برای انتقال ارز خارجی به ایران است.

این روزنامه در بخش دیگر این گزارش به صراحت نوشت، چنین معاملات تجاری مخفیانه، شکاف‌هایی را در کارزار فشار اقتصادی دولت ترامپ علیه ایران ایجاد کرده است. وزرای کشور و انرژی امارات نیز از پاسخ به سئوالات در این زمینه خودداری کردند. بنابه گفته تجار ایرانی و اماراتی، تجارت کالا با ایران از طریق نظام مالی قابل رصد نیست و این جریان ادامه دارد. آن‌ها می‌گویند که پرداخت‌ها به صورت نقدی یا در کشورهایی چون عمان انجام می‌شود.

به نوشته وال استریت ژورنال، برخلاف ابوظبی، دبی، رأس الخیمه و فجیره به تجارت و سرمایه‌گذاری بازرگانان ایرانی وابسته هستند. براساس جدیدترین داده‌های بانک جهانی، در سال ۲۰۱۶ ایران پس از هند دومین مقصد صادراتی امارات محسوب شد. گمرک تهران نیز اعلام کرده که امارات پس از چین بزرگترین شریک تجاری‌اش در سال ۲۰۱۸ بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      امارات به اراجیف آمریکا گوش ندهد!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چشم قربان

      • بدون نام

        گوش نده تحریم میشه تو دفاع میکنی از دبی بعدا . انصاف

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج