۹۰۶۰۳۷
۱۰ نظر
۵۰۰۲
۱۰ نظر
۵۰۰۲
پ

هاشمی‌طبا: درباره حضور زنان نرمش به خرج دهند

خودسوزی و مرگ دختر هوادار فوتبال و همچنین واکنش فیفا و مجامع ورزشی به این موضوع حالا فوتبال ایران را با چالشی جدید مواجه کرده است.

ورزش سه: ماجرای ورود زنان ایرانی به ورزشگاه ها امسال شکل متفاوتی به خود گرفت به طوری که فیفا به فدراسیون فوتبال ایران اولتیماتوم داد و حتی گفته می شد دلیل تاخیر در برگزاری مسابقات لیگ برتر همین موضوع بوده است. با این وجود فدراسیون فوتبال اعلام کرد که زنان ایرانی می توانند در بازی های ملی به ورزشگاه بروند هرچند مرگ سحر خدایاری دختر هوادار فوتبال که بعد از خودسوزی او رخ داد منجر به واکنش های جدی تری از سوی فیفا شده است.

مصطفی هاشمی طبا رئیس سابق کمیته ملی المپیک ایران(در سال های ۶۵ تا ۶۷ و همچنین ۷۵ تا ۸۳) در این ارتباط گفت:« ابتدا باید بگویم این اتفاق باعث تاسف همه ما است."

او افزود:" موضوع مهم دیگر این است که خودکشی و خودسوزی از نظر شرعی در دین ما حرام است و کار ایشان چه با مشورت با دیگران و چه از روی احساس کار خوبی نبوده است. انسان باید بایستد و مبارزه کند نه اینکه خودش را از بین ببرد. ما در دینمان به یاد نداریم که کسی از بزرگانش دست به چنین عملی زده باشد. من بازهم می گویم این کار خوبی نبود و انسان باید بایستد و مبارزه کند."

مهندس هاشمی طبا افزود:" موضوع دیگری که باید به آن توجه کرد این است که شرایط به گونه ای بوده است که ایشان مجبور شده این کار را انجام بدهد. یک دختر جوان که عاشق فوتبال است دست به این کار زده و باعث تاسف و ناراحتی برای همه ما است."

او در ارتباط با ورود زنان به ورزشگاه گفت:" رفتن خانم ها به استادیوم اشکالی ندارد و من این را بارها گفته ام. ما باید حضور خانوادگی در ورزشگاه ها داشته باشیم. حالا ممکن است در برخی رشته ها مثل کشتی به خاطر مسایل فرهنگی مشکلاتی باشد اما در کل حضور خانواده ها در استادیوم ها بسیار خوب است. متاسفانه این اتفاقات باعث می شود که اکنون برخی از افراد سواستفاده کنند."

او اضافه کرد:" قبل از این هم ما تجربه داشتیم که در زمان آقای علی آبادی گفتیم فیفا را قبول نداریم و تعلیق شدیم. این ها گره هایی است که می شود با دست بازکنیم اما همیشه کاری می کنیم که مجبور شویم آن ها را با دندان بازکنیم. آن زمان گفتیم فیفا را قبول نداریم اما وقتی محروم شدیم هرچه فیفا گفت قبول کردیم."

کاندیدای ریاست جمهوری ایران در سال ۹۶ در ارتباط با این موضوع که چه موانعی برسر راه حضور زنان در ورزشگاه وجود دارد گفت:" وقتی با مخالفان حضور خانم ها در ورزشگاه ها صحبت می کنید از فضا و ناامنی ورزشگاه ها می گویند اما واقعیت این است که هیچکدام از مراجع ما تا به حال در استادیوم ها حضور پیدا نکرده اند. درست است که مراجع ما با حضور خانم ها در استادیوم مخالف هستند اما زنان در مملکت ما به خیلی جاها می روند؛ سینما، تئاتر و خیلی جاهای دیگر و به نظر من می توانند برای مسابقات فوتبال هم به ورزشگاه بروند."

او اضافه کرد:" زنان کشور ما در همه عرصه ها فعال و موفق هستند. ما داور بین المللی، پزشک، محقق و ...خانم داریم که بسیار فعال هستند و امیدوارم که مراجع ما هم نسبت به این ماجرا کمی نرمش به خرج بدهند."

هاشمی طبا در ارتباط با اینکه در دوران ریاستش در کمیته ملی المپیک آیا با این چالش روبرو بوده و همچنین حضور زنان در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در برخی مسابقات ورزشی از جمله والیبال و بسکتبال گفت:" در زمان مدیریت من هم این چالش وجود داشت و بعضی از فدراسیون درخواست هایی برای ورود زنان داشتند. در دوره ای هم که خانم ها بازی های بسکتبال و والیبال را می رفتند، می توانم بگویم خیلی ربطی به آقای احمدی نژاد نداشت هرچند ایشان هم همیشه می گفت که موافق حضور خانم ها است."

رئیس سابق کمیته ملی المپیک در انتها گفت:« باز هم می گویم ما همیشه گره هایی داشته ایم که با دست باز می شده است، اما خیلی وقت ها کاری کرده ایم که این گره ها به سختی و با دندان باز شوند، امیدوارم این بار این اتفاق نیفتد."

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگه نامزد شی بهت رای میدم

    • بدون نام

      شما هیچ کدامتون برای رضای خدا حرف نمیزنید از حق دفاع نمیکنید از مظلوم دفاع نمیکنید مرگ یک جوان براتون اهمیتی نداره فقط به جایگاهتون وپست ومقامتون فکر میکنید ودیر یا زود در محظر خدا حاضر میشید اونجا چه پاسخی دارید بدید شماهایی که حاضرید به هر قیمتی زندگی کنید

    • بدون نام

      داعش.داعش.چطوری

    • بدون نام

      اگه نیمی از زنهایی که میخوان برن ورزشگاه خودسوزی کنند حاکمیت متوجه عمق فاجعه میشه و اجازه میده.ببینیم چی کار می کنید!

    • اصلان

      اقای هاشمی تبا خودت چه اقدامی کردی .کسانی دیگربرای شماوکمیته تصمیم گیری میکردند.
      بعدش اصلاچه ربطی به دین دارددرهمه دنیا حتی ان هایی که اصلا دین ندارند خودکشی را تاییدنمی کنند.
      مگه در دین اسلام تبلیغ به دزدی کردندکه مدیران ما این همه دزدی میکنند.
      مدیران دزدواختلاس گرهمه مسلمان بودن .
      پس خواهشاهیچ چیزوبه دین ربط ندهید.

    • مردم

      متاسفم براتون

    • سهیل سهیلی ی استقلالی

      سحر جان دختر آبی آبجی گلم! قبول دارم ک خودکشی تاوان سنگینی داره! ولی خدا میدونه ک سحر دلش پاک بوده و اینم بگم ک چهل میلیون نفر دختر و پسر آبی شفاعت سحر جان(دختر آبی) رو از خدای بزرگ میخوایم هر کی قبول داره ک پیش خدا شفاعت سحر بخواد اوکی بده! اولم خودم: خدایا ازت خواهش میکنم ک از گناه سحر بگذر آمین! پدر ک ب بچه هاش نه نمیگه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کمتر چرت و پرت بگو

      • بدون نام

        15/27 اون که چرت میگه تویی

    • سهیل سهیلی ی استقلالی

      سحر جان دختر آبی آبجی گلم! قبول دارم ک خودکشی تاوان سنگینی داره! ولی خدا میدونه ک سحر دلش پاک بوده و اینم بگم ک چهل میلیون نفر دختر و پسر آبی شفاعت سحر جان(دختر آبی) رو از خدای بزرگ میخوایم هر کی قبول داره ک پیش خدا شفاعت سحر بخواد اوکی بده! اولم خودم: خدایا ازت خواهش میکنم ک از گناه سحر بگذر آمین! پدر ک ب بچه هاش نه نمیگه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج