جاباما
۹۰۶۲۲۸
۱۰ نظر
۵۰۰۷
۱۰ نظر
۵۰۰۷
پ

روحانی به مکرون: با وجودِ تحریم‌، مذاکره معنا ندارد

رئیس جمهور با بیان اینکه آمریکا با خروج از برجام به عنوان یک توافق چندجانبه بین المللی، از انجام تعهداتش طفره رفته است، تاکید کرد: از دیدگاه دولت، مجلس و مردم ایران در شرایطی که تحریم ها باقی باشد، مذاکره با آمریکا معنا و مفهومی ندارد.

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری: حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر چهارشنبه در تماس تلفنی "امانوئل مکرون" رئیس‌جمهور فرانسه با وی، اظهار داشت: در صورتی که توافقات با اروپا نهایی شود، آماده‌ایم به تعهدات برجامی برگردیم و جلسه ایران و ۱+۵ نیز تنها زمانی امکان پذیر است که تحریم‌ها برداشته شود.

رئیس جمهور با تشکر از تلاش‌های رئیس جمهوری فرانسه، به گام سوم ایران برای کاهش تعهدات برجامی اشاره و تاکید کرد: گام سوم ایران تحت نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی است و در عین حال قابلیت بازگشت پذیری دارد.

روحانی همچنین استحکام برجام و امنیت در آبراه‌های جهان از جمله خلیج فارس و دریای عمان را دو هدف عمده برشمرد و این را به نفع جهان و از جمله اتحادیه اروپا و حتی آمریکا دانست.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه برجام فرصتی بزرگ برای همگان بود تا در اقتصاد رو به توسعه ایران مشارکت و سرمایه گذاری کنند، گفت: اتحادیه اروپا و بویژه فرانسه ضروری است که نقش خود را برای حفظ برجام به خوبی ایفا کنند.

روحانی به مکرون: با وجودِ تحریم‌، مذاکره معنا ندارد

رئیس جمهور فرانسه نیز در این تماس تلفنی با تشریح اقدامات و مذاکرات فشرده کشورش با مقامهای آمریکایی درباره بسته جدید پیشنهادی توافقات گفت: فرانسه به تلاش هایش برای اجرای مفاد برجام و رسیدن به تفاهم ادامه می دهد.

امانوئل مکرون در این گفت و گوی تلفنی، اقدامات و برنامه های آتی کشورش را برای تداوم مذاکرات و رسیدن به تفاهم، تشریح کرد.

روسای جمهوری دو کشور همچنین توافق کردند که به رایزنی های خود ادامه دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اقای روحانی بنده یه کارگر هستم اما تشخیص میدم که اروپا استقلال تصمیم گیری نداره بینی وبین الله بیا و اگه میتونی فشارو از مردم کم کن اگه هم واقعا نمیتونی استعفا بده گناه خود رو بیشتر نکن باارزوی موفقیت برای شما

    • بدون نام

      ولله مداکره نکنی خدایش سفت سخت بایستی مذاکر نکنی چون مردم دیگاهی دیگه به ترامپ نگاه میکردن

    • بدون نام

      بی معنی

    • بدون نام

      اینها اگر کاری ساخته بود په خاطر نفت و گاز گفت ایران انجام می دادند شاید این تلفن فقط بخاطر مقدمه چینی برای عکس گرفتن با ترامپ است.

    • بدون نام

      خخخخخخخخخ گام سوم که هیچوقت اجرا نشد و فقط به مردم اعلام شد ..هنوز با گذشت یک هفته از گام سوم از شروع بکار سانتریفیوژ جدید خبری نیست و آژانس انرژی اتمی انرا تایید نکرده است. علی برکت الله

    • بدون نام

      فرانسه هم در جریانه که گام سوم قراره فقط اعلام بشه و اجرا نشه ...پس چرا آژانس انرژی اتمی شروع کار سانتریفیوژ جدید را تایید نکرده فقط گفته اماده بکار شده ...ملت را فریب دادی با اروپا چکار میکنی که از ناتوانی شما در گام سوم مطمئن شده

    • بدون نام

      قبل از شروع تحريم چرا مذاكره نكرديد اون موقع كه تحريمي نبود

    • بدون نام

      هميشه بيشترين هزينه را متحمل كشور و مردم ميكنيد

    • مکرون به روحانی

      معنا دارد خیلی هم خوب دارد . اصلا مذاکره برای رفع تحریم است . اگر تحریم نبود مذاکره هم بی معنا بود !

    • بدون نام

      اقای روحانی که وضعش خوبه وبه فکرمردم بدبخت نیست فقط به فکر خودشون هستن حالاهم که موغعه انتخابات هست باهمین حرفهاشون سرمردم راشیره میمالن تابعدکه بدتربشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج