۹۰۶۷۸۰
۱۰ نظر
۵۰۰۶
۱۰ نظر
۵۰۰۶
پ

خط اعتباری برای ایران منوط به تایید آمریکاست

وزیر خزانه‌داری آمریکا روز جمعه گفت که ایجاد خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری فرانسه به ایران بدون موافقت واشنگتن امکان پذیر نخواهد بود.

خبرگزاری فارس: «استیون منوچین» وزیر خزانه‌داری آمریکا روز جمعه در کنفرانس خبری گفت که فرانسه بدون موافقت آمریکا قادر نخواهد بود به ایران خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری بدهد.

وی پیشتر و روز پنجشنبه نیز گفته بود که واشنگتن همچنان به سیاست فشار حداکثری علیه ایران پایبند بوده و تا کنون هیچگونه برنامه‌ای برای دیدار میان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران وجود ندارد.

بر اساس گفته «عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه ایران میزان خط اعتباری فرانسه حدود ۱۵ میلیارد دلار برای مدت چهار ماه یعنی تا پایان آخر سال میلادی عنوان شده است که بدین ترتیب در صورت حصول توافق ایران در چهار ماه آینده معادل صد در صد نفت خود را یا خواهد فروخت یا به صورت خط اعتباری دریافت و پیش فروش می کند.

خط اعتباری برای ایران منوط به تایید آمریکاست

اما بر اساس گزارش‌ها، پاریس برای همراه کردن واشنگتن با طرح خود برای اعطای خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری به تهران ناکام مانده است.

آمریکا یکسال پیش علی‌رغم مخالفت‌های کشورهای طرف برجام و پایبندی ایران به تعهداتش، به صورت یکجانبه از توافق هسته‌ای خارج شد و به امید وادار کردن ایران به مذاکره مجدد بر سر توافقی جدید فشارها علیه تهران را افزایش داد.

جمهوری اسلامی ایران بعد از خروج آمریکا از برجام یک سال «صبر راهبردی» را در دستور کار قرار داد. تهران در این مدت به طرف‌های توافق هسته‌ای به ویژه کشورهای اروپایی که وعده جبران خروج آمریکا را می‌دادند، مهلت داد به تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای عمل کنند.

با گذشت بیش از یک سال و محقق نشدن وعده‌های اروپا، شورای عالی امنیت ملی ایران در بیانیه‌ای روز ۱۸ اردیبهشت‌ماه به طرف‌های توافق هشدار داد در صورتی که ظرف ۶۰ روز به تعهدات خود در زمینه‌های نفتی و بانکی عمل نکنند ایران طبق مفاد برجام، از تعهدات خود ذیل این توافق خواهد کاست و ایران تا کنون سه گام را در کاهش تعهدات خود برداشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ترامپ فقط یه عکس میخاد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دمت گرم ترامپ بدون اجازه اش کسی جرات انجام کاری را نداره حتی کل اروپا

    • کامران

      این خط اعتباری که اروپا بخواهد بده به ایران وشل کن سفت کن راه بیندازه دو ریال هم نمی ارزه.

    • بدون نام

      خدالعنت کندترامپ رااگرخواسته باشه یک دلاربه ایران خط اعتباری بده .
      تامعلوم وشفاف نباشدالبته برای مردم ایران که ثروتشان چه کسانی حیف ومیل میکنندوکجا هزینه میشوندفروختن نفت ومعادن ایران جرم وجنایته

    • بدون نام

      ایرانسل یا رایتل

    • سعید

      این اروپاییها فکر کنم اجازه زنان خودشون هم ندارند و باید از آمریکا اجازه بگیرند خاک برسرتون بی لیاقتها شما که اینقدر بی عرضه هستین چطور شد که مستقل هستین بی وجودها.

    • دونالد ترامپ

      اروپا و امريکا خوب ميزارن توي کاستون

    • دونالد ترامپ

      اروپا و امريکا خوب ميزارن توي کاستون

    • بدون نام

      فقط گرفتن عکس یادگاری روحانی با ترامپ در مقابل رسانه‌های جهان تازه مذاکرات شروع میشه شبیه کره شمالی اگه ایران رفع تحریم بخواد باید با پذیرش شروط آمریکا توافق جدید را امضا کنه .اگه عکس گرفته بشه ایران چاره‌ای جز تسلیم نداره چون امید توافق بالا میره در جامعه

    • بدون نام

      اگه آمریکا می‌خواست با این طرحها موافقت کنه تحریم شروع نمیشد ..باید در کنار گرفتن معافیت نفتی ضمن دیدار روحانی با ترامپ روی برنامه موشکی و منطقه ای هم توافق بشه ..پول مفت نمیدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج